Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk Aps men lager og kontor i Flensborg- muligt?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld Henrik, syntes ellers lige at jeg havde læst det igennem igen uden at se det.

Men så vil jeg give ret i at oprettelse af tysk selskab er vejen frem, især når du som du skriver ingen problemer har med det tyske sprog. Så er denne - og formentligt den største - barriere da brudt.

Jeg kan kun forestille mig at du med et tysk selskab vil være stillet 100% som med et dansk selskab når det kommer til SU reglerne. Det danske ApS og det tyske GmbH er meget ens og jeg kan derfor ikke forestille mig at der er en forskel.

Jeg gav for ca. 3 år siden 1000 euro for stiftelse af GmbH med 25.000 euro i indskudskapital. Har dog hørt lidt om at indskudskapitalens størrelse ville blive væsentligt lavere, fra 2009. Men igen det har de også snakket om ved det danske ApS de sidste par år uden at der er sket noget.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim S:
Undskyld Henrik, syntes ellers lige at jeg havde læst det igennem igen uden at se det.

Ingen årsag. Det anede mig at du ikke havde bemærket den linie - så det var kun for at se hvilke overvejelser som lå bag dit svar (som jeg så iøvrigt er enig med dig i, hvis bopælen havde været DK)Yes

Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

 

Tak for dit svar. Som det pointeres, bor jeg i Flensborg, og derfor er det jo nok tysk virksomhed, der skal startes op:)

Men nu er jeg lidt nysgerrig, da jeg faktisk har overvejet at flytte over på den anden side igen (altså få dansk adresse). Kan jeg, som du skriver, have mit lager i Tyskland men operere i DK uden at jeg dermed behøver oprette et tysk firma?

 

Tak for de gode råd so far!

Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik, tak for dine gode råd!

Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Lige pt er jeg blot i gang med at finde infos omkring muligheder, og regner først med at gå i luften med butikken i januar 2010, men der vil jeg gerne have lov at vende tilbage til dig, hvis jeg kunne have behov for en løsning, som du beskriver?

-Lene

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt via et dansk firma have et lager i tyskland. Men det danske firma skal registreres i Tyskland for moms.

Der er iøvrigt intet til hindrer for at du med et tyske selskab flytter til Danmark og styrer det tyske selskab derfra. Du skal være opmærksom på at hvis du laver en struktur hvor det en dansk aps ejer det tyske firma laver du en holdingstruktur som vil gøre at du bliver underlagt revisionspligt i DK. Så kan der rende alt fra 6.000 - 15.000 kr. på årligt  til en revisor afhængig af omfang. Det kan derfor anbefales at du "overvejer" om det er det værd for at have selskab i begge lande.

Det er min egen umiddelbare opfattelse, at de nye tyske selskabsregler er mere fleksible end de danske.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lene:

Hej, Lige pt er jeg blot i gang med at finde infos omkring muligheder, og regner først med at gå i luften med butikken i januar 2010, men der vil jeg gerne have lov at vende tilbage til dig, hvis jeg kunne have behov for en løsning, som du beskriver?

-Lene

Du skriver bare, vi er alligevel først klar i løbet af efteråret med løsningen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, jamen så kunne det jo se ud som om, jeg skal have sat mig mere ind i reglerne for oprettelse at et UG. Har kigget lidt på informationer derom, og det ser umiddelbart heller ikke så kringlet ud med oprettelsen vil jeg mene. Og omkostningerne dertil med notar mv er efter at dømme fra diverse google-hits, jeg har fundet, heller ikke overvældende.

Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder bare super:)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Om Lene så havde boet i Danmark ville firmaet ikke kunne undgå registrering i Tyskland og tysk beskatning. Fordi virksomheden vil have fast driftssted i Tyskland. Til gengæld vil der ikke være nogen dansk selskabsbeskatning og af administrative hensyn vil det klart være mest fordelagtigt at lave et tysk selskab.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)