Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excel database convertering/søgning/udtræk eller noget

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Fuengirola
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg sidder med en excel fil, med diverse data over firmaer, såsom firmanavn, antal ansatte, postnr. fornavn, efternavn osv osv jeg ville gerne kunne lave en eller anden sortering i denne excel fil så jeg kan lave "udtræk" fra den, f.eks. et udtræk af firmaer i IT branchen med mere end 20 ansatte, er der nogen der ved om det kan lade sig gøre og hvordan man kan gøre det...heeeelp

Hvis ikke ikke forstår hvad jeg mener...ASk og jeg vil forsøge at forklare det lidt bedre Smile

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kommer med overskriften på de forskellige kolonner, skal jeg prøve at hjælpe dig med en formel til det udtræk du ønsker.

 

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Den mest enkle metode ville nok være, at du laver en sortering hvor 1. kriterie var branche og 2. kriterie var antal ansatte.

Men den med IT-branchen og mere end 20 ansatte, er jo nok bare et eksempel.

 

Fra Fuengirola
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Espresso

Tak for dit tilbud om hjælp.

Der er også en del felter jeg IKKE vil bruge i regnearket, betyder det noget ?

Skal du bare have dem jeg VIL anvende fra regnearket ?

En anden ting er at jeg ville jo gerne kunne lave forskellige udtræk, er det muligt, eller skal det over i en database for at man kan gøre dette ?

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Stort set alt er muligt i Excel Big Smile

Det er nemmest at hjælpe, hvis jeg har en idé om, hvor dine data ligger (hvilke kolonner).

Derudover eksempler på,hvad du gerne vil lave udtræk af. Er det f.eks. altid brancher og antal ansatte? Eller hvilke andre kombinationer kunne tænkes.

Sidst - hvordan ønsker du resultatet skal vises?

 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kigge i menuen "Data" og så "Filter" -> "Advanced Filter".

Her kan du filtrere dine data ud fra forskellige kriterier.

Hvis du søger på "Filter" i hjælpen er de et punkt der hedder "Filter by using advanced criteria" (i Excel 2003 - men den er der sansynligvis også i de andre versioner).

Her er der et eksempel på hvordan man laver et filter hvor f.eks kolonne B='Et firmanavn" og kolonne C<1000)

 

mvh

Jan

Fra Fuengirola
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoe

Jeg har nu fået løst problemet, jeg fandt et lille smart program der kunne lave det hele (næsten) for mig, så det er super godt.

 

TAK for hjælpen !!

/ Kim

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)