Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsplan layout?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 22. Aug 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er jeres erfaringer med layout af forretningsplanen? Hvor stor en rolle spiller det?  Er rent tekst ok eller virker det mere seriøst med illustrationer, logo etc? Ser banker på dette eller vil de bare have hårde facts?

 

mvh Daniel H.

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel.

Godt spørgsmål, og jeg er sikker på at du får en masse gode svar.

Har du allerede hentet en skabelon til forretningsplanen, ellers kan du hente den på

http://www.startvaekst.dk/ivaerksaetter/0/4/0

Held og lykke.

/Glenn

Fra Rødovre
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel.

Hvis du udelukkende skal bruge forretningsplanen til bankerne, så anbefaler jeg hardcore fokus på dit budget - især cash-flow og risiko.

Mvh

Jens Adamsen

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er at et prof. layout er bedst. Altså ikke noget med 100 farver, lir og andet Wordart-shit som børn i folkeskolen synes er sjovt. Så keep it simpel og proff.

Dog vil jeg sige det kommer lidt anpå din ide. Hvis det f.eks. var forretningsplanen til Build-a-bear kunne man nok med nogen succes lave et fedt layout der afspejler "sjælen" i ideen og forretningen.

Men generelt - brug ikke lang tid på det. Det betyder minimalt i forhold til en gennemarbejdet forretningsplan med fokus på de ting Jens nævner

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Nu ved jeg ikke om du allerede er færdig med forretningsplanen, men vi havde succes med vores forretningsplan med en kombination af grafer, økonomiske tabeller, swot skema osv. Dette krydrede vi så med lidt stemningsbilleder fra vores leverandører.

Selvom det er bankfolk og revisorer der skal læse det, så skal det være afvekslende læsning som ikke kommer til at kede en. Det skal være en forretningsplan, du selv ville elske at sidde og læse, for så er der en chance for at de reelle modtagere også vil synes at den er interessant.

Du kunne jo vise en kopi her på amino og bede om kommentarer ... så ville du have masser af kompetente iværksætter der hver især har været processen igennem, som ville give dig input... bare en ide hvis den ikke er top hemmelig.

Held og lykke med det, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

En forretningsplan til brug for et banklån kan ikke gøres professionelt nok. Du skal sælge din idé til banken som du sælger til en kunde. Selvfølgelig er indholdet det vigtigste, men at udvide det med grafer og tegninger viser at du er kreativ og har tænkt tingene godt igennem.

Der følger naturligvis forslag til en forretningsplan med min bog.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)