Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påvirker finans-krisen dit firmas serviceniveau?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undrer mig.... man skulle jo tro at firmaerne værnede om sine kunder i disse finanskrisetider og ville gøre en ekstra indsats for at servicere sine kunder og derved forsøge at opretholde eller i hvert fald minimere faldet i omsætningen under finanskrisen.

Men jeg oplever næsten det modsatte:

Kontakter man et firma fordi man gerne vil købe noget, så lover de at ringe tilbage, men gør det ikke / glemmer det / gider ikke.

Har man en reklamation, så glemmer de at følge op på sagerne og man må selv tage kontakt.. igen og igen...

Aftaler bliver ikke overholdt.

Man får ikke de ting man har bestilt eller forkerte ting, fordi 'man' ikke har brugt tid på at checke at man reelt sender det der står på ordren.

Det virker som om mange firmaer generelt er meget sløsede og selv når man står med tegnebogen fremme, så gider de ikke hjælpe sig, hvis det kræver meget mere end de bare skal slå beløbet ind på kasseapparatet.

Skal de bruge 10-20 minutter på at undersøge noget først, så er det næsten som om de ikke gider, men der står jo ikke andre kunder i køen, hvorfor så ikke hjælpe ham der står og vifter med 1000-kroner sedlerne?

Mit firmas serviceniveau har ikke ændret sig under krisen, for det har altid været meget højt, da jeg har været præget meget af dette i mit arbejde på Bang & Olufsens serviceværksted gennem flere år, men jeg synes der er utroligt mange firmaer, som burde oppe sig.

Hvorfor gør man ikke lige den ekstra indsats i en tid, hvor de fleste brokker sig over svigtende salg?

Finanskrisen har ramt mange hårdt, men jeg vil påstå at en del af dårligdommen er firmaerne selv skyld i, fordi deres service er så elendig.

 Mvh. René (som kom ud af juli måned med omsætningsrekord Big Smile)

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er 2 måder at komme ud af denne krise på.

1. Skær ned på alle omkostninger for at kunne være endnu mere konkurrencedygtig på prisen.

2. Effektivisér forretningsgange, service og kommunikation for at få mere ud af medarbejdere, såvelsom kunder.

Der er mange virksomheder som har kigget indaf i deres organisation, og forbedret blandt andet deres kundeservice. De har nu fået større ansvarlighed over for deres kunder, og er blevet minded om vigtigheden af disse, her over finanskrisen.

Der er også mange virksomheder som har kigget direkte på deres bundlinje, og deraf har fyret medarbejdere - med resultat af at de resterende medarbejder nu skal strække sig over flere funktioner, flere kunder og mere arbejde. - heraf kommer en dårligere service.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan selvfølgelig ikke sige hvilke ændringer der har været i de firmaer, jeg har haft dårlige oplevelser med.

Men når man f.eks. lover at afhente en vare på kundens adresse en specifik dag og så sletter kunden fra turen fordi man ikke lige har andre ærinder i dén by hvor kunden bor, og gør det UDEN at kontakte kunden, så mener jeg ikke man kan undskylde sig med andet end at man er en anelse uduelig som medarbejder Cool

Om det så alligevel indirekte skyldes finanskrisen og de ændringer i firmaet, som den har resulteret i, det kan jeg ikke svare på. Men forkasteligt, dét er det.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...det virker mærkeligt, at nogle måske ikke gør en ekstra indsats...det handler jo om at komme ud på den anden side med skindet på næsen i behold  Confused

 

For vores vedkommende...har vi hele tiden kørt et meget højt serviceniveau for både MILLA-PETIT Denmark & ITALIAN BAGS...

og har, som følge af krisen gjort en ekstra indsats + effektiviseret nogle forretninggange m.m.

Vi har sat ekstra SEO på vores nye butik ITALIAN BAGS...og jeg bruger timevis på at tilmelde os alle steder...

Annonceudgifter er blevet set på med meget kritiske øjne...hvilke steder får vi + på bundlinjen...og de steder vi ikke gør er røget ud...

Såvel vores leverandører som vi selv...har i samarbejde valgt at køre med en lidt lavere avance% under krisen...

 

Jeg frygter ikke vores overlevelse...det går udmærket...jeg er dog helt OBS på, at vi skal arbejde ekstra i denne tid for at blive deroppe Smile

 

mvh

Pia

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Inde for mit fag er der ikke Finanskrise, og jeg tror også at nogle virksomheder bruger det som undskyldning nogle gange, jeg tror at man skal se den som en udfordring, men du har helt ret, jeg har også været ude for at flere og flere får dårlig service.

www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej vi har vel alle brug for et par "balloner" en gang imellem Stick out tongue

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nej men det har Dansk politik i stor grad, Tivoli og bakken tager også en stor del, samt DR, TV2 og de fleste sommerlande.Stick out tongue

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)