Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PC vs MAC?

Side 10 ud af 10 (99 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen som har erfaring med Apple Care (eller hvad det nu hedder)? Altså deres 3 års forsikring...

Dækker den fx hvis den bliver stjålet eller hvis man hælder en bajer i den? Synes ikke jeg kan finde ud af det, men det koster ihvertfald nok til at det burde dække ALT.

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal først lige sige at jeg ikke har læst hele tråden, men derfor tillader jeg mig at komme med mit svar alligevel. :-)

Mac eller PC?

Jeg betragter først og fremmest en computer som et værktøj/arbejdsredskab. Derfor må det være meget individuelt hvilket værktøj man foretrækker. Hvis man ser professionelt på det, må det vigtigste være at kunne arbejde effektivt med sin computer, og sammen med andre (i sin organisation f.eks.).

For mig personligt foretrækker jeg PC/windows, fordi det er det jeg kender og altid har arbejdet med, og fordi mit arbejdsmiljø bygger på Microsoft produkter.

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Wellejus:

Er der nogen som har erfaring med Apple Care (eller hvad det nu hedder)? Altså deres 3 års forsikring...

Dækker den fx hvis den bliver stjålet eller hvis man hælder en bajer i den? Synes ikke jeg kan finde ud af det, men det koster ihvertfald nok til at det burde dække ALT.

Så vidt jeg husker er det bare en udvidelse af garantien. Det vil sige, at den på intet tidspunkt dækker, hvis skaden er selvforskyldt - den dækker heller ikke tyveri. Du er meget bedre stillet med f.eks. Fonas forsikring, der stort set dækker det hele med undtagelse af tyveri.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Tybjerg:
Så vidt jeg husker er det bare en udvidelse af garantien. Det vil sige, at den på intet tidspunkt dækker, hvis skaden er selvforskyldt - den dækker heller ikke tyveri. Du er meget bedre stillet med f.eks. Fonas forsikring, der stort set dækker det hele med undtagelse af tyveri.

Det var også det jeg lige kunne læse mig til, men synes det er vildt at det skal være så dyrt!...Dvs. at man faktisk kun får ét års ekstra garanti? Man har jo 2 års garanti i DK på elektronik?

BTW. Det er nu muligt at få mat skærm på macbook pro 15"

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Njah, det er så ikke helt rigtigt, som jeg har forstået det. Med Apple Care er det dem, der har bevisbyrden alle tre år, hvor du med normal dansk garanti kun er dækket på den front det første halve år - derefter er det dig, der skal kunne bevise, at fejlen var medfødt ved købet.

Men stadigvæk ikke så meget værd. Så ville jeg hellere købe en elektronik-forsikring som tillæg til min normale forsikring og så leve med lidt selvrisiko.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja tror sku det er en bedre løsning... Det er jo ikke nogen billig maskine..

Nogen der kender et godt sted hvor man kan får forsikret mod både uheld og tyveri? Skal have den med mange steder, så vil gerne have en sikkerhed for at jeg kan få noget erstatning i tilfælde af tyveri... Det sker jo desværre ofte med den slags computere :(

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Wellejus:

Ja tror sku det er en bedre løsning... Det er jo ikke nogen billig maskine..

Nogen der kender et godt sted hvor man kan får forsikret mod både uheld og tyveri? Skal have den med mange steder, så vil gerne have en sikkerhed for at jeg kan få noget erstatning i tilfælde af tyveri... Det sker jo desværre ofte med den slags computere :(

Ja når man køber Apple-grej skal man nok også budgettere med dyre forsikringer af den ene eller anden art. De har jo ikke ligefrem ry for at være nemme at danse med i klagesager, som det er nævnt tidligere i tråden. Jeg husker også en sag hvor trykket røg af tasterne på deres bærbare -  og nu senest i denne sag http://politiken.dk/tjek/digitalt/computer/article768195.ece

Held og lykke med dit indkøb.

mvh

Jan

 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

pecoart:

Helt rigtigt, men til gengæld kan i PC ikke køre Leopard eller Tiger.

 

selvfølgelig kan den det, se side 9 i denne tråd ;-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Technocowboy:

Ja når man køber Apple-grej skal man nok også budgettere med dyre forsikringer af den ene eller anden art. De har jo ikke ligefrem ry for at være nemme at danse med i klagesager, som det er nævnt tidligere i tråden. Jeg husker også en sag hvor trykket røg af tasterne på deres bærbare -  og nu senest i denne sag http://politiken.dk/tjek/digitalt/computer/article768195.ece

Ja tror også jeg skal have mig sådan en forsikring - nu når man alligevel har checkhæftet fremme hehe

Har set på http://www.edbforsikring.dk/ Det ser ud til at være en okay forsikring de har - nogen erfaring med dem?

mvh René

Side 10 ud af 10 (99 indlæg)