Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PC vs MAC?

Side 2 ud af 10 (99 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Tybjerg:

Har kørt mac siden 1991, og ville aldrig overveje at skifte. Dog kører vi pc på arbejdet, hvilket jeg bander over dagligt. Tit tager jeg min macBook Pro med på arbejde for at bruge den i stedet for. Men som sagt kommer det meget an på ens arbejdsopgaver. Jeg mener dog at have læst en undersøgelse, der viste at folk generelt er mere produktive foran en mac.

Så bliver jeg da nød til at skifte til macStick out tongue

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Tybjerg:

Har kørt mac siden 1991, og ville aldrig overveje at skifte. Dog kører vi pc på arbejdet, hvilket jeg bander over dagligt. Tit tager jeg min macBook Pro med på arbejde for at bruge den i stedet for. Men som sagt kommer det meget an på ens arbejdsopgaver. Jeg mener dog at have læst en undersøgelse, der viste at folk generelt er mere produktive foran en mac.

 

Interessant. Hvis du finder denne undersøgelse vil jeg meget gerne se den!

Jeg føler mig virkelig også væsentlig mere produktiv foran min Mac. :)

 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mac vs PC er vel ikke så relevant, når nu Macs kan køre Windows og PC'en kan køre både OS X, Linux og meget andet.

Selv bruger jeg PC med Ubuntu, og har gjort det de sidste par år. Windows finder jeg besværligt til mine dagligdags opgaver og Mac gider jeg ikke bruge penge på. PC er i mine øjne den perfekte mellemvej - billig hardware og et fantastisk styresystem. :)

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har både mac og pc :)

// Torben

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

I'm PC... Men køber en Mac om en lille måneds tid - de skal lige have chancen.

Så må vi se om det er 19.000 ud af vinduet eller om den er så god som den ser ud til at være. Hardwaremæssigt er det jo ikke engang fordi de koste meget mere end pc længere. Kan også godt lide at de bruger alu og glas fremfor alt det skide plastic som man ikke kan blive fri for med pc'er.

Skulle jeg vælge én platform ville de være PC, da jeg skal bruge 3D programmer som Mac ikke er så god til at håndtere (heller ikke når man kører windows på mac).

Men sådan en MacBook Pro er sku lækker, så den skal jeg da ha ;)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har haft buffalo støvler, så jeg føler jeg har gennemgået og afsluttet min pop-era. Hence PC Big Smile

Dog mener jeg dog, at Apple har lavet en række andre produkter, der er utroligt lækre.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Once you go Mac, you'll never go back!

Den er sgu god nok! Læste selv den artikel nogle mdr tilbage, har lige prøvet om jeg kunne finde den samme artikel, men fandt kun et udsnit fra Comon.dk

"En ny undersøgelse fra analysefirmaet Forrester viser, at Macbrugere bidrager med op til dobbelt så meget indhold i form af hjemmesider, musik, video og andet webindhold, som Dell-brugere gør. I alt bidrager 20 procent af Macbrugerne med kreativt indhold som enten privat eller professionel.

Også når det handler om at være aktiv i debatter og komme med kritik, er Macbrugere langt mere ivrige ved tasterne end Dells brugere, noget mange hjemmesider med garanti ofte får at føle, når vrede Macbrugere folder sig ud."

MacFan  4 life!

Desuden har jeg selv været MacFan i 3 år, i hvertfald sådan rigtig fan med stort F. Det er dog ikke blevet til en endnu, først var det kapitalen den var galt med, og nu er det bare fordi jeg vil have det nyeste nye, og må derfor vente til september på det nye OS, som ser ud til at være værd at vente på, med en masse fede nye features, og en delvis omskrivning/oprydning i kodens, der vil gøre syestemt hurtigere over hele linjen, opstarte genstart og bedre udnyttelse af CPU'en. Så kommer Snow Leopard også med det nye Quicktime, som vil gøre det muligt at optage dirkete fra din computer, hvilket er smart, hvis du er den kreative type der har lyst til at dele ud af dine skills i photoshop, så kan du uploade direkte til YouTube eller iTunes. Jeg kunne sgu blive ved, jeg glæder mig som et lille barn!

Og jeg kan ikke beskrive hvor højt jeg elsker elsker elsker Leopards søgefunktion som også har fundet sig vej til Vista, langt om længe.. en funktion som har været en del af Apples OS i mange år.. Det er også tydeligt at se at Apple har haft fat i den lange ende, hvis man ser på W7, der har taget mange af de funktioner til sig, som Apple altid har haft med, og det er sgu fint nok at de kan lære lidt af hinanden, den ene lidt mere end den anden måske høm hømm (nu bliver jeg stormet at PC-brugere).

Indtil nu har jeg måtte leve med en PC, hvilket der ikke er noget i vejen med. Jeg er så træt af den feje der er mellem PCer og Macs, for Macen er sgu heller ikke fejlfri, den er tilgengæld bare så lækker at arbejde på, at du ser bort fra disse småfejl. ´

Workflow

Hvad workflow ang. er jeg tilgengæld helt helt med på, at man er mere effektiv på en MAC, især på de "nye" modeller med, den store touchpad, der udnytter exposé fulde potentiale, det er godt nok lige lækkert at kunne, få et overblik, bare ved at glide 4 fingre tilbage, eller komme direkte til skrivebordet ved, at skubbe fire fingre op af, og derved skubbe alle vinduer af vejen.

Til sidst vil jeg bare sige:

- der er sgu også bare kælet lidt mere for detaljerne ved en Mac, som der ikke er tænkt på ved så mange andre computer mærker. Man kan ikke kigge på en Mac og ikke blive facineret af al den teknologi og design der ligger bag produktet. Alene den geniale tuchpad, er nok til at købe en Mac, når du først venner dig til at højreklikke med to-fingre - som i øvrigt er 3 gange hurtigere, samt 2 finger scrolling - så er det godt nok, svært at skulle vende sig til at haev 4 x 4 cm at arbejde med, og være på en evig jagt for at finde området du skal trække din finger for at scrolle på en HP for eksempel. Bedre højtaler og skærm, og alt det andet!

Der er sgu ikke nogen undskyldning længere for ikke at købe en Mac, alle programmer kommer efterhånden til Macen også, selv Gyldendals røde ordbøger er kommet nu, som i mange år har været et minus for mange ikke at kunne få med.

Apple har endda sænket priserne på deres alle deres Laptops i sidste mdr., så du nu kan få en fra omkring 9.000, og den der i feb. kostede 19.000 koster idag, 12.000, det er sgu vildt!

Men jeg er sikker på jeg aldrig venner tilbage til PC, overall så synes jeg at man får mere end man betaler for hvis man køber en Mac, når man lige har vænnet sig til det altså.. Jeg er gået i workcamp, på min kollegas MacBook Pro, så jeg er klar når min kommer den X. september, så skal jeg også bare have alt, 24 tommer LED display og hele lortet, når man skal skifte side, kan man ligeså godt gøre det med STIL og 30.000 fattigere.. sagde du finanskrise? - har ik' hørt om det! ;)

Coverflow - the game

HOV! glemte den fedeste funtion over dem alle! Coverflow i mapper og quicklook! Du skal ikke prøve at fortælle mig, at hvis du har en Mac, at du ikke har siddet og bladret frem og tilbage i Coverflow, bare fordi det ser for fedt ud, det er verdansklasse underholdning, indtil Diablo 3 er færdig med at blive installeret!

Orgh hvad, jeg må blive opfatten som den vilde nerd.. langt indlæg og så formår jeg også lige at få flette diablo 3 ind i det! Haha 09.09.09 /9.9.9/666 - "Not even death can save you from me."

Og klap i jer, der kunne fristes til at sige noget dårligt om diablo, vi ved alle sammen i har spillet det engang! :)

Once you go Mac, you'll never go back!

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke man er meget tro, mod det man er opdraget med. Vanens magt er svær at overvinde.

Har arbejdet på MAC siden 1991 hvor jeg fik min første "klassisk" og sidenhen også på PC gennem årene. Fortrækker til enhver tid MAC og kan også mange mærkelige gloser foran en PC, ligesom Niels Tybjerg.

Har stadig den gamle klassiske akiveret i gemmerne og overvejede på et tidspunkt at lave den om til et akvarium, men nænner det ikke. Til gengæld ville jeg ingen betænkelighedder have, hvis det var en gammel PC jeg havde skrottet.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hæ - havde også en Macintosh Classic som min første computer :-) Den har været tabt på gulvet, har været udsat for lynnedslag, hvor resten af husets elektronik blev svitset og har ligget i et bagagerum, hvor der gik hul på en skumslukker. Ingen af tingene har kunnet slå den ihjel på trods af en ordentlig revne i kabinettet, så man kan stadigvæk spille det ultimative spil Duekapløb på den!

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi,hi, din MAC må se sjov ud, efter det den har gået igennem, grueligt meget lyder det til. Ja, det er jo ikke som den ser ud, men som man føler for den.

Min fungerede fint da den blev sat på lager, så mon ikke den også virker endnu. Spørgsmålet er bare om jeg vil falde i søvn over tempoet, da der er gået mange MAC'er siden da. Kan da huske der skulle en del scrolling til for overhovedet at overskue dokumentet.

Har for øvrigt hørt, at der findes en MAC-museum, men kan ikke huske hvor, om det var her til lands eller i USA. De ville gerne have gamle MAC'er, hvis man lå inde med sådan en, men min får de ikke.
En gang MAC, forever MAC. Yes

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Side 2 ud af 10 (99 indlæg)