Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PC vs MAC?

Side 8 ud af 10 (99 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

  Nu hvor denne tråd i forvejen er kørt ud i noget "mit grafikkort er større end dit" og "min mus har flere knapper end din", så smider jeg følgende statement på bordet:

Rigtige grafikkere bruger ikke mus - de bruger en tegneplade (Wacom selvfølgelig) !

/Jesper

Hvis det er mit forrige indlæg du hentyder til, så var det på ingen måde et "min er større end din"-indlæg. Det var set fra en udviklers synspunkt (ikke en grafikers) - da jeg fornemmede en "svag" antydning af at Rasmus bruger sin maskine til udvikling.

Og det er jo til dels væsentligt om man nu kan få en flerknapsmus i Mac Design, hvis man har købt apparatet for designets skyld, hvor man samtidigt kører en Windows virtuel maskine.

Desuden er det væsentligt (igen fra en udviklers synspunkt) om man kan køre Mac-OS som guest på en Windows-Host, hvis man ønsker at udvikle til MacOS - uden nødvendigtvis at skulle investere i en Mac. Det er een af de klare fordele som VMware giver - hvadenten man bruger det ene eller det andet hostsystem.

Og overordnet set kan jeg ikke se at tråden er kørt af sporet - det kommer jo helt an på hvad man skal bruge maskinen til. Så ovenstående er i og for sig bare en klarlægning af hvad man kan og hvad man ikke kan afhængtigt af hvad man vælger at investere i.

mvh

Jan

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

De har hver især deres styrker

mac er mere brugervenligt, men der er flere specialprogrammer til pc

svære at sammenligne, det er to forskellige værktøjer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:


Rigtige grafikkere bruger ikke mus - de bruger en tegneplade (Wacom selvfølgelig) !

/Jesper

Kommer så sandelig an på hvad man laver ;) Der er en del ting man ikke bør bruge sådan en til, men den er ekstremt god til en stor del af arbejdet! Til fritlægning er de f.eks geniale, men til webdesign er det lidt noget bøvl.

Har selv en wacom og er glad for den, men bruger den langt fra til alt mit grafiske arbejde. De er dog pengene værd hvis man arbejder bare lidt professionelt med grafisk design!

 

Ang. SSD harddisk i macbook - regner med at få sat sådan en fyr i den jeg skal have.. Har hørt at det skulle give et pænt performance boost OG bedre batteritid - de to ting plejer ellers gerne være modsætninger til hinanden! Men ja det koster lige lidt ekstra (mener det er omkring 1.500,- ekstra for en 128gb SSD?) Men mon ikke det er pengene værd - synes faktisk ikke det er galt i forhold til markedsprisen på SSD'er i øjeblikket.

Mvh René W.

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Wellejus:
Ang. SSD harddisk i macbook - regner med at få sat sådan en fyr i den jeg skal have.. Har hørt at det skulle give et pænt performance boost OG bedre batteritid - de to ting plejer ellers gerne være modsætninger til hinanden! Men ja det koster lige lidt ekstra (mener det er omkring 1.500,- ekstra for en 128gb SSD?) Men mon ikke det er pengene værd - synes faktisk ikke det er galt i forhold til markedsprisen på SSD'er i øjeblikket.

Tror ikke det kan gøre det. En god128 GB SSD disk kostede næsten 10k for et halvt års tid siden. Men jo det er alle pengene værd

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hep!

Jeg har også lige besluttet at købe en MacBook Pro, sad og researched lidt i går og det viser sig at der faktisk er relativt mange "kendte" udviklere som er oven ud glade for udvikle i VS.Net på den. Derudover fandt en artikel fra PCWorld, som sagde at den hurtigste Vista laptop de havde testet var en Mac.
Der var også en artikel som testede 258 Gb disken, der sidder i MacBook Pro, og bottomline var at den var svine hurtig.

Så prøvede jeg, at konfigurer en opsætning på apple.com, og må indrømme at jeg blev noget overrasket over prisen, indtil jeg huskede at trække momsen fra, den var ikke billig men dog indenfor budgettet.

Læste iøvrigt noget om at MacBook Pro ikke kunne udnytte 8 Gb ram, er der nogen der ved noget om dette?

Er der nogen der har prøvet at kører VS.Net på 3 GHz med solid state ? Var det lynende hurtigt :-)

Havde umiddelbart tænkt mig at kører Fusion, nogle med ideer om performance overheadet bliver signifikant når man kører VS.Net ?

Jeg håber at Mac'en kan blive en rigtigt god udvikler bærbar, jeg droppede at bruge bærbarer for noget tid siden, da jeg ikke kunne finde en der var hurtig nok til, at udvikle store applikationer på. Så fik jeg i sted et monster af en stationær, men den er bare så svær at tage med hjem når man lige vil lave lidt aften kodning.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
den hurtigste Vista laptop de havde testet var en Mac

Havde de installeret Vista på en Mac?

Efter at have læst tråden her så kigger jeg da lidt på en Mac... især da jeg også så at der er nogle på vej med .NET til iPhone ;)

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

En Mac kan køre med begge styresystemer :o)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

pecoart:

En Mac kan køre med begge styresystemer :o)

Hmm...... interessant... har normalt afskrevet dem pga deres OS...

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

# Lundsby

Den nyeste generation skulle kunne håndtere 8gb - den næstnyeste (late 2008) kan ikke.

Jeg har hørt om folk, der anbefaler programmet Coda til mac, når det kommer til HTML-programmering - måske du skulle tjekke det ud, nu du er i gang med verdens mest fornuftige skifte :-)

CODA

Side 8 ud af 10 (99 indlæg)