Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PC vs MAC?

Side 9 ud af 10 (99 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

OBS: Apple har dog altid taget overpris for deres RAM, så overvej at købe med minimumskonfigurationen og køb selv 2 x 4gb på nettet. Der er som regel ret meget at spare.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Er der nogen der har prøvet at kører VS.Net på 3 GHz med solid state ? Var det lynende hurtigt :-)

Er du ikke bange for at den bliver sygeligt varm med en 3GHz? Så vidt jeg kunne læse mig til på nettet, så giver det marginalt lidt performance i forhold til pris og en hel del mere varme...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Tybjerg:

# Lundsby

Den nyeste generation skulle kunne håndtere 8gb - den næstnyeste (late 2008) kan ikke.

Jeg har hørt om folk, der anbefaler programmet Coda til mac, når det kommer til HTML-programmering - måske du skulle tjekke det ud, nu du er i gang med verdens mest fornuftige skifte :-)

Perfekt, så er jeg helt klart på 8Gb (Selvom jeg nok kun køber 4 af Apple).

Jeg har checket Coda før, jeg kan så godt lide deres site, jeg vil da give det et skud, men regner egentligt med at blive på .Net. Jeg skal helt sikkert prøve det nye F# til VS.Net, det skulle give mindre overflødig kode og muligheden for at lave funktional programmeringen.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Wellejus:
Er du ikke bange for at den bliver sygeligt varm med en 3GHz? Så vidt jeg kunne læse mig til på nettet, så giver det marginalt lidt performance i forhold til pris og en hel del mere varme...

Det kan da godt være jeg skal neddrosle til 2.8 GHz, det er jo som skriver marginelt. Problemet er bare at den applikation som jeg skriver er så stor, at det kræver en sindsyg maskine at udvikle på den. Og kan jeg ikke udvikle på den, ja så giver den bærbare ikke rigtigt nogen mening. Det kunne være cool, hvis de tilbød at man kunne prøve den i forvejen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Jeg skal helt sikkert prøve det nye F# til VS.Net, det skulle give mindre overflødig kode og muligheden for at lave funktional programmeringen

Jeg så en demo af det hos Microsoft i Vedbæk... det var perverst så få linier der skulle til :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Tybjerg:

OBS: Apple har dog altid taget overpris for deres RAM, så overvej at købe med minimumskonfigurationen og køb selv 2 x 4gb på nettet. Der er som regel ret meget at spare.

Er der ikke kun plads til to RAM moduler i en Mac, også selv i iMac'en? Det ser i hvert fald sådan ud på deres shop, hvor RAM'en bliver delt ud på to moduler.

RETTELSE: forstår hvad du mener. Men det er vel et problem, at der kun kan være to? 4x2 er jo en hel del billigere end 2x4? Mister man hastighed ved at have fire små i forhold til to store?

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

I de bærbare er der kun plads til to klodser, så man er nødt til at købe 2 x 4gb. Der er dog stadigvæk penge at spare, selvom man så har 2 x 2gb til overs - og de kan sagtens sælges brugt. Købte selv 2 x 2gb til min (der max kan køre 4gb) brugt for 400kr.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

svar til pecoart 08-10-2009

<--------------->
En Mac kan køre med begge styresystemer :-)
<------------->

det er jo fordi en mac er blevet en pc i dag... hint kik på hardwaren... ha ha

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt rigtigt, men til gengæld kan i PC ikke køre Leopard eller Tiger.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

svar til Pecoart

Selvfølgelig kan en pc køre Mac styresystem, det kan fixes med en
patch helt uden besvær (har selv instaleret på en gammel p4) 
eller en dongel

http://gizmodo.com/5049756/review-efix-dongle-perfectly-transforms-pc-to-mac

Psystar sælger pc'er med mac os på, der for køre appel sag på dem

http://macnation.newz.dk/dommer-aabner-for-fortsaettelse-i-psystar-sag#new

Forskelen på motherboardet på en pc og en mac er
bare Appel har instaleret en chip som softwaren
godkender for at instalerer andet er det ikke ;-) 

 

 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 9 ud af 10 (99 indlæg)