Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fitness for overvægtige børn

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DK-FR Pigen

Er glad for at du også kan se ideén i dette her, og ja det er ingen tvivl om at markedet er ret "stort".

da jeg tof den personlige fitnesstræner uddannelse havde vi en del undervisning om kost, men selvfølgelig ikke i det omfang når man til slankekonsulent eller diætist.

Kunne være rigtig supert at sparre lidt med hinanden, også rigtig meget held og lykke til dig.

Tak fordi du gav dig tid til at skrive.

M.v.h

Patrick

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Herg

Tusind tak for de positive ord, jeg tror også selv mere og mere på det nu, skriver lige igen når de har ringet fra Tv2 :-).

Tak fordi du gav dig tid til at skrive :-).

M.v.h

Patrick

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick!

Jeg kan kun råbe højt "hurra" for din ide!

Jeg har selv en datter der kæmper med overvægt, og jeg ved hvor svært det kan være at få hende ud på motionere. Hos os er det ikke den daglige kost der er problemet, men mere hendes hang til PS, PC og Cartoon Network!

Da jeg har meget arbejde, og ikke er hjemme lige før spisetid, ja så ved jeg jo godt, at det ikke er fodbold og springgymnastik der står på programmet når hun er alene hjemme...

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med med projektet!

/Bjarne

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej bjarne.

Tusind tak for d fine ord.

Ja det lyder til at der er bred opbakning omkring dette, og det giver virkelig blod på tanden til at fortsætte arbejdet.

Jeg sidder i øjeblikket og undersøger hvor meget det skal koste for, lad os sige 8 x aktiviteter samt en kostplan inkl opfølgning en gang pr. mdr. hvor meget ville du være villig til at betale for dette for dit barn i mdr. ??

8 x aktiviteter á 2 timer pr. gang

1 x kostplan inkl. opfølgning

 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er lidt svær, for min datter går til diatist hvor der bliver lavet kostplan. Så jeg aner ikke hvad det koster i det private. Mht. aktiviteterne, så skal de vel koste omtrent  det samme som alm idræt + lidt ekstra for personlig coach!

Spørgsmålet er hvad en kostvejleder står i i disse dage - men det må du kunne finde på nettet, og så regne dig frem til en fornuftig pris derfra!

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Aldersgruppen skal ligge mellem 9-16 år.

Der skal selvfølgelig være løbende samtaler med forældrene i forløbet.

Jeg har nok regnet med ca. 500-600 kr pr. barn pr. mdr. og håber kommunen vil støtte op om dette så der kan gives tilskud til forældrene, for det er jo trods alt nogle penge man nok ikke lige regner med i budgettet, men på den anden side så svarer det jo til 5-6 Mc. donalds besøg eller generelt fastfood  pr. mdr.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Det er dejligt at se, at du rykker så hurtigt på tingene :-).

Lige omkring kosten: For de ældste i din aldersgruppe, er det måske ikke kun kostvejledning til forældrene, der er tale om, men påvirkning af børnenes egne vaner. Måske er det en idé at låne skolekøkkener og lære børnene selv at lave mad, og så opfordre forældrene til at hjælpe børnene i deres egne bestræbelser. Det handler også om at klæde de unge på til at have og foreslå vennerne relevante alternativer til alle mellemmåltiderne (pizza, burger....), som tit indtages i grupper.

Prisen: 500 kr. er helt acceptabelt + evt. råvarer til "maddagene", hvis der bliver sådan nogle.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 03:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal også herfra komme en Yes til din idé.

Jeg har med stor succes prøvet et lignede koncept.  

Bjarne:

Jeg har selv en datter der kæmper med overvægt, og jeg ved hvor svært det kan være at få hende ud på motionere. Hos os er det ikke den daglige kost der er problemet, men mere hendes hang til PS, PC og Cartoon Network!

For 5-6 år siden havde jeg fuldstændig samme problemstilling.

På daværende tidspunkt havde det lokale fittnes center et slankehold for 10-16 årige. Det strak sig over ca. 2 måneder 3 gange ugentligt. Under pauserne var der en diætisk, der fortalte om erstatningsting. F.eks saltstænger i stedet for chips. Lakridser i stedet for chokolade. Light sodavand osv.

De måtte ikke bruge alle maskinerne i fittnes centeret pga forsikringsforhold - så det var mest løbebånd, cykler og romaskiner. Alle blev udstyret med ens T-shirts, og det bedste af det hele: Der var INTET frafald - ALLE gennemførte.

Jeg ved ikke hvordan det gik de andre efterfølgende, men vores søn holdt vægttabet (nogenlunde).

Prisen husker jeg ikke - men som  jeg engang læste hos Geismer:

Køber du dyrt og god kvalitet - glemmer du prisen.

Køber du billigt og dårlig kvalitet - husker du kvaliteten.

Al mulig held og lykke med projektet.

 

 

 

 

 

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.

Det med skolekøkket er en super god idé, det er jo fantasiks med denne side, hvor vi alle kan hjælpe hinanden :-).

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre om man kan låne et kommunalt eget køkken, men det er i hvert fald værd at undersøge, jeg havde selv tænkt på at tage ud til forældrene og i samarbejde med børnene fortælle om kost..

M.v.h

patrick

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Espresso.

Tak fordi du skrev.

Er glad for at du også kan se at det er en god forretningsmulighed.

jeg har uddannelse i at træne børnehold, og der behøver vi ikke bruge maskiner, men meget simple bold og elastikøvelser, men først og fremmest gælder det om at få dem igang med noget kredsløbstræning.

T-shirtene er også en super ide, så hvis nogle har et slogan vi kan putte på så er det bare at sige frem, fed fritid er nok ikke så passende smil..

M.v.h

Patrick

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)