Jeg har forsøgt at få fat på nogle udenlandske leverandører til min webbutik. Jeg har ind til videre kun kontaktet dem via e-mail. Men enten svarer de slet ikke eller også afviser deres europæiske leverandør at sælge til webbutikker. Jeg ved ikke om det er sproget (jeg skriver på engelsk) der hindrer (bl.a. Tyskland og Italien) eller om det er e-mails det er galt med. Hvordan gør I andre når I prøver at få fat på nye leverandører i udlandet og hvordan formulerer I jer? Mit største probem er jo nok at jeg er en lille butik og derfor kun kan købe varer i begrænsede mængder til at begynde med. |
Hej Maiko.
Kan du ikke lægge en kopi af dit brev ud på nettet, da det er svært, at sige hvor du eventuelt kunne forbedre brevets udformning.
Men jeg har en fornemmelse af, at du har tilbudt et samarbejde i din email. Hvis dette er rigtigt, så lad os vende den om. Ville du som producent/virksomhed (som får 100vis af emails) ikke være lidt tilbage holdende med at reagere på en email, især når du ikke kender den fremmede virksomhed?
Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe med det formål, at få at vide hvad de krævede for at indgå et samarbejde. Du skal IKKE forklar hvad du kan tilbyde (da du ikke ved om de vil have det du tilbyder), men du forklar, at deres produkter vil være meget eftertragtet i Danmark, på grund af.... Så du vil lige høre om, hvad de kræver af eventuelle samarbejdspartner fra lille Danmark.
Med disse informationer, vil du så kunne finde ud af, hvordan du bedst imødekommer dem.
Jeg skal nok hjælpe dig, så skriv bare herinde indtil videre, okay?
Glenn