Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør I for at få kontakt??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har forsøgt at få fat på nogle udenlandske leverandører til min webbutik. Jeg har ind til videre kun kontaktet dem via e-mail. Men enten svarer de slet ikke eller også afviser deres europæiske leverandør at sælge til webbutikker.

 

Jeg ved ikke om det er sproget (jeg skriver på engelsk) der hindrer (bl.a. Tyskland og Italien) eller om det er e-mails det er galt med. Hvordan gør I andre når I prøver at få fat på nye leverandører i udlandet og hvordan formulerer I jer?

 

Mit største probem er jo nok at jeg er en lille butik og derfor kun kan købe varer i begrænsede mængder til at begynde med.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Maiko.

Kan du ikke lægge en kopi af dit brev ud på nettet, da det er svært, at sige hvor du eventuelt kunne forbedre brevets udformning.

Men jeg har en fornemmelse af, at du har tilbudt et samarbejde i din email. Hvis dette er rigtigt, så lad os vende den om. Ville du som producent/virksomhed (som får 100vis af emails) ikke være lidt tilbage holdende med at reagere på en email, især når du ikke kender den fremmede virksomhed?

Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe med det formål, at få at vide hvad de krævede for at indgå et samarbejde. Du skal IKKE forklar hvad du kan tilbyde (da du ikke ved om de vil have det du tilbyder), men du forklar, at deres produkter vil være meget eftertragtet i Danmark, på grund af.... Så du vil lige høre om, hvad de kræver af eventuelle samarbejdspartner fra lille Danmark.

Med disse informationer, vil du så kunne finde ud af, hvordan du bedst imødekommer dem.

Jeg skal nok hjælpe dig, så skriv bare herinde indtil videre, okay?

Glenn

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Maiko

 

Jeg kender godt problemet!

 

Da jeg startede op...ville jeg også gerne forhandle andre mærker...

Jeg skrev til en del leverandører...men fik ikke mange svar retur...eller netop svaret, at de helst ville have forhandlere med fysiske butikker...

 

Nu kender jeg jo ikke dit salgsbrev/forhandleransøgning...eller hvilket produkt du forhandler...men tror næppe, at der er noget i vejen med det...

Blot mange leverandørers modvilje mod os webbutikker...fordi de fysiske butikker ikke vil forhandle leverandørernes varer...da de mener, at vi kan ødelægge markedet for dem...

Ja...den har jeg faktisk fået som begrundelse for et nej...flere gange!

 

Der er næsten ikke andet end at gøre...end at blive ved...du skal nok få bid!

Endelig er der jo også leverandører, som SØGER forhandlere...herunder undertegnede ;)

 

 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har haft held flere gange med at kontakte producenterne via mail. Det er kun den ene vi (ind til videre) forhandler, men det er altså ikke umuligt. Det er dog rigtig svært at få "lov" til at forhandle tøj i webbutikker, for som du har oplevet, så er mange afvisende hvis der kun er en webbutik. Men det er muligt, så jeg tror du skal fortsætte.

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Maiko

 

Jeg gør selv meget i, at finde leverandører, som ikke er kendt på det danske marked, -og når jeg har "opsnuset" nogle interessante emner, så kontakter jeg dem, enten på mail eller ringer (kommer lidt an på tid og sted). Jeg giver Glenn helt ret, -du skal ikke være beskeden, men agere som om at du har styr på branchen og ved hvad danskerne vil have.. Jeg ved godt at dette kan lyde arrogant og storsnudet fra min side, men det er jeg på ingen måde !!! Men inden jeg kontakter dem, så har jeg lavet min egen dagsorden for samtalen eller outputtet af mailen, -så jeg ved hvad jeg styrer hen imod. Jeg har til dato, fået positivt svar fra dem, som jeg har kontaktet, -og der er en, hvor jeg aldrig har modtaget svar tilbage. Så det kan lade sig gøre, -men lov mig at du ikke starter med at undskylde på egne vegne (noget, som vi piger ellers er gode til).

 

Hvis du gerne vil have det, så send mig en kopi af dine forespørgsler, så vil jeg godt kigge det igennem og hjælpe dig med input, -hvis jeg kan.

 

Held og lykke med det.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra helsingør
Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
hej....

har netbutik med børnetøj og kan genkende problemet.... har ikke tal på hvor mange jeg har skrevet til... de fleste svarer men er da også ude for ikke at høre noget tilbage... men men det kan sagtens lade sig gøre..... har da fået en del nej vi forhandler ikke med netbutikker men har da også afterhånden fået en del mærker ind.... jeg går primært efter nye mærker som ikke er på det danske marked endnu og syntes selv det er lykkedes ganske godt :-) så mit råd klø på og bliv ved....

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Problemet ligger nok i når man kun har en webshop at man beregnes for at være svindler...

Det er jo nemt at få et cvr nummer og smider en webshop op...


Men kan ikke lige komme på nogle ideer til hvordan man lige kan vise sig frem som en ikke svindler...
Jeg bruger selv kun danske leverandøre til 99,9% af mine ting...

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Pørv at lave den indledende kontakt pr. fax eller brev i stedet for e-mail. Det er min erfaring, at eftertragtede virksomheder får rigtig mange e-mails og har en tendens til at nedprioritere dem fremfor en fax eller et rigtigt brev.

Jeg indrømmer også gerne selv - som webshop-ejer - at det i nogen grad er tilfældet med mig selv når jeg får henvendelser fra potentielle storkunder. For hver 10 e-mails der kommer, er måske én seriøs, mens der næsten aldrig er useriøse afsendere på fax eller pr. brev.

Det er ligesom om, at hvis den potentielle engroskunde selv lægger lidt mere arbejde i at skrive et "papirbrev", må han/hun være mere seriøs!   Efter den indledende korrespondance, kan man naturligvis fortsætte pr. e-mail.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Det er sikkert en god idé at starte med at ringe til dem og finde frem til den rigtige person i virksomheden. Tal med denne person, på den måde, som Glenn og Majbrit anbefaler og start evt derfra et emailforløb med den person specifikt.

Hvis du ringer med SkypeOut, koster det typisk ikke mere end 20-30 øre/min at ringe til hele Verdens fastnettelefoner.

God jagt!

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Musimi kan osse anbefales...

Har på min 'firma telefon' sat voipbuster op så jeg kan ringe gratis til en del lande... og det virker fint via SIP :)
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)