Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskine optimering

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-09-2006 17:20:16 Forfatter: dba
Jeg har personlig erfaring med 2 SEO udbydere i Danmark og vil kvalificere dem begge som seriøse:



- Notabene



- Netpointers






Du skal bare være opmærksom på følgende:



- Du skal gå efter traffik analyserne, hvad hjælper det at have synlighed hvis ikke du får traffik?



- Fast pris modellen er klart at fortrække, selv om det tager lidt tid og og føler du betaler for noget du ikke får. Alle andre modeller koster dig mere i sidste ende.



- Køb aldrig under 15 ord, det holder ikke med SEO på så lille et grundlag



- Vær'' instillet på at være med i processen. Det er reklame de laver for dig, du skal godkende det.



- De skal lave et sitegennemgang og du skal have resultatet. Der er sikkert noget på dit site der skal bedres, og de har videnen herom.



- De skal ikke have FTP adgang, din virksomhed, dit levebrød.






Held og lykke med synligheden






Mvh. DBA




Jeg vil knytte en enkelt kommentar til et af dine råd - nemlig det om FTP adgang. De andre råd er såmænd gode nok - og de to udbydere er da kendte og ganske store. Jeg har af indlysende årsager ikke erfaring med dem som køber af deres ydelser - men på andre områder har jeg da en del .

Mht. FTP adgang: Det virker lidt malplaceret/selvmodsigende, for det vil aldrig være problematisk at give FTP adgang eller adgang til administrationen af et CMS til en seriøs udbyder. Er der den mindste uro i maven med det, er det IKKE den rigtige udbyder af SEO, der er valgt! Det er jo nødvendigt med adgang for at foretage onsite optimering.

Webbureau/reklamebureau skal jo også have have adgang - og er der strenge sikkerhedspolitiker i firmaet, kan en midlertidig adgang til SEO udbyderen jo oprettes.
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas

 

Du skrev: Mht. FTP adgang: Det virker lidt malplaceret/selvmodsigende, for det vil aldrig være problematisk at give FTP adgang eller adgang til administrationen af et CMS til en seriøs udbyder. Er der den mindste uro i maven med det, er det IKKE den rigtige udbyder af SEO, der er valgt! Det er jo nødvendigt med adgang for at foretage onsite optimering.

Mit spørgsmål vil så være: Hvis en udbyder af et CMS system så nægter at lade et eksternt SEO firma få FTP adgang til ens CMS system, så er denne CMS udbyder i sin gode ret ??? Eller hvordan skal det forstås ? Det bringer mig så videre til følgende spørgsmål: Hvem ejer ens CMS system ? Er det CMS udbyderen eller er det kunden af CMS systemet ? Jeg har nemlig aldrig set en CMS udbyder skrive i sine betingelser noget omkring dette..  Men det er jo ret væsentligt at have med i sine overvejelser vedr. valg af CMS udbyder, hvis man ønsker fx. at have et eksternt design bureau eller SEO udbyder med på banen...

 

Er det mærkelige spørgsmål ? Måske, men jeg prøver bare at forstå det, så bær lige over med mig

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :
> Det er jo nødvendigt med adgang for at foretage onsite optimering

For det første er det slet ikke nødvendgt med direkte adgang og for det andet er det langt fra altid muligt. Hvis man arbejder med meget store virksomheder, som jeg mest gør, så er det slet ikke altid der faktisk eksisterer en simpel FTP adgang. Ofte er opdateringen af sådanne sites langt mere omfattende, og kan strække sig over mange server, fordelt på flere hosting centre. Den slags får man ikke sådn lige adgang til - og det ønsker jeg heller ikke. Med den type sites er det afgørende nødvendigt at optimeringen implementeres i samarbejde med de teknikere der til dagligt betjener systemet.

Iøvrigt regnes FTP som en af de største årsager til hacking og uloblig indtrængen på servere, så alene af den årsag har mange store sites helt lukket forFTP :)

Og til Christobel.
jeg har for mange år siden solgt og været med til implementering af ret store CMS-løsninger. I aftaler med kunderne stod det altid klart hvilke licensbetingelser der var gældende. Og det tror jeg altså er almindeligt for alle serøse softwarehuse.

Hvis det er en hostet version du har kan du være næsten 100% sikker på at det er CMS-firmaet der til fulde ejer softwaren - du lejer alene en adgang til brugen indenfor de rammer de nu engang udbyder.

Hvis softwaren ligger på din server - hvis det f.eks. er noget du har købt på en CD eller downloaded, så vil der normalt være tale om en brugslicens. Du må således ikke automatisk ændre i systemkoden, men kun de ting som du direkte har adgang til - f.eks. templates og scripts (men f.eks. ikke dekomplikering og ændring af medfølgende komponenter). I nogle tilfælde kan man få en licens der giver ret til at ændre i hele kildekoden. Sådanne licenser har jeg ofte opnået med systemleverandører, sammen med kunder. Det giver dem naturligvis IKKE ret til så, at videredistribuere den tilrettede version af softwaren til andre, men det giver den frihed der er nødvendig for at kunne lave alle de ændringer du måtte ønske.



Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 17-09-2006 01:09:21 Forfatter: Christobel

Hej Thomas






Du skrev: Mht. FTP adgang: Det virker lidt malplaceret/selvmodsigende, for det vil aldrig være problematisk at give FTP adgang eller adgang til administrationen af et CMS til en seriøs udbyder. Er der den mindste uro i maven med det, er det IKKE den rigtige udbyder af SEO, der er valgt! Det er jo nødvendigt med adgang for at foretage onsite optimering.



Mit spørgsmål vil så være: Hvis en udbyder af et CMS system så nægter at lade et eksternt SEO firma få FTP adgang til ens CMS system, så er denne CMS udbyder i sin gode ret ??? Eller hvordan skal det forstås ? Det bringer mig så videre til følgende spørgsmål: Hvem ejer ens CMS system ? Er det CMS udbyderen eller er det kunden af CMS systemet ? Jeg har nemlig aldrig set en CMS udbyder skrive i sine betingelser noget omkring dette..  Men det er jo ret væsentligt at have med i sine overvejelser vedr. valg af CMS udbyder, hvis man ønsker fx. at have et eksternt design bureau eller SEO udbyder med på banen...






Er det mærkelige spørgsmål ? Måske, men jeg prøver bare at forstå det, så bær lige over med mig






 



Hej Majbrit



Hvis der er tale om et CMS, er det adgang til dettes administration, der vil være behov for - og ikke FTP adgang. Og det er ikke udbyderen, der skal give adgang - men den, der har købt brugsret til systemet.



 



Ligesom du ikke ejer Microsoft Windows, fordi du har købt en licens til at bruge det, ejer du heller ikke et CMS. Fordelen ved et hosted CMS, som du ikke ejer (men har brugsret til) er, at du så får opdateringer og forbedringer rullet ud på dit system. Og er det et ordentligt system hos en ordentlig udbyder, får du disse opdateringer og forbedringer uden ekstra beregning. Som det er tilfældet med din ScanNet WebShop f.eks.



 



Jeg tror, du misforstår mulighederne lidt. Hvis du f.eks. ønsker professionel hjælp til design af din webshop, er det jo DIG, der giver designeren login til din shop. Det er ikke ScanNet. Så dit valg af CMS udbyder er ligegyldigt i netop denne forbindelse. Vi arbejder med både design og SEO på løsninger i Dynamicweb, WebPublisher, Tangora og mange andre - og det har intet med udbyderne at gøre, men kun med licenstagerne af systemerne. Forstår du?



Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas

 

Hmmm, du skriver at "Det er jo nødvendigt med adgang for at foretage onsite optimering" og her går jeg udfra at du mener FTP adgang, da det var det, som du henviste til ?? Og i og med at du skrev at det var nødvendigt, så trikkede det mig, at det i så tilfælde ville være udbyderen af et CMS, som bestemte hvem der måtte have adgang.. Og den tanke brød jeg mig da ikke helt om.. Derfor mit spørgsmål  om retten til systemet.  - Og i den sammenhæng har det altså ikke nødvendigvis noget med Scannet at gøre... 

 

Jeg kan sagtens se problematikken, for som Mikkel ganske rigtigt siger, så kan det nødvendigvis ikke altid være muligt at få en adgang udefra. Du, Mikkel, siger så i samme linie at det er vigtigt at optimeringen sker i samarbejde med teknikere på systemet. Og det igen, for mig tilbage til mit spørgsmål om at det så er udelukkende udbyderen af et CMS (ejeren af systemet), som bestemmer, hvem der må foretage en optimering. Er det korrekt ?

 

Jeg ved godt at jeg selv kan give fx. dig Thomas eller Mikkel adgang til mit system og så kan I lave noget optimering derfra, men er det nok, hvis I ikke har "fuld" adgang til systemet ? Der er jo mange elementer i SEO, som jeg har forstået det (Linkbuilding, Metatags, tekstindhold m.m.) og vil alle elementer altid kunne laves uden at skulle om "bagved"? (håber I forstår)

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
> Og det igen, for mig tilbage til mit spørgsmål om at det så er udelukkende udbyderen af et CMS (ejeren af systemet), som bestemmer, hvem der må foretage en optimering. Er det korrekt ?

Ikke helt. Det er rigtigt at udefrakommende normalt kun vil få adgang til det som systemt nu engang giver adgang til. Så er der ting du gerne vil ændre, som ligger udenfor dette, så kan det kun lade sig gøre hvis udbyderen af systemet implementere det.

Jeg arbejder kun sjældent med kunder på standardiserede og mindre CMS platforme, og når jeg gør det er det næsten altid i købte/licencerede versioner, hvor vi får adgang til al kildekoden. De ændringer der skal foretages her bliver man nødt til at lave sammen med de udviklere der implemetere løsningen.
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Og når du gør det Mikkel, er det så fordi at de ændringer, som du foretager virkelig rykker i forhold til hvis man blot ændrer lidt i "standard" opsætningen ? (Standard er ikke ment negativt, som nogen måske kunne tro ) :)

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:32
Hvor mange stjerner giver du? :
På de små og mere simple CMS systemer er det tekniske udfordringer ofte til at overse. Men når man kommer op i de meget store systemer og integrerede applikationer og business-systemer, så er der ofte meget der skal rettes til i kærnen af den måde der publiceres på. Dertil kommer, at der med de store websites, næsten altid skal arbejdes meget mere med web-arkitekturen og der skal laves flere tilpasninger for at opfylde både bruger og søgemaskine-krav. Oven i alt dette kommer et øget behov for en højere grad af automatisering af en hel masse søgeoptimerings-relaterede faktorer. Når man arbejder med hundredetusindvis eller millioner af sider på et website, så er tingene ikke sådan lige at rette i i hånden :)

Man skal dog ikke glemme, at en meget stor del af SEO handler om andre ting end det tekniske. Det er kun en lille del af den samlede indsats. Teksterne er et andet meget vigtigt punkt. Og links - både ind-, og ud-gående. Og intern linkopbygning.  
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Et lille relateret spørgsmål til Mikkel deMib: Jeg mener, at du for lang tid siden (år) gik så langt som at anbefale en bestemt CMS-løsning, til dem der absolut ville bruge CMS. Hvis du skulle anbefale ét/to CMSer, hvilke skulle det så være?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er holdt op med at flge med i de uendeligt mange CMS''er der findes på markedet i dag. Jeg har tidligere fremhævet nogle enkelte som jeg selv har haft gode erfaringer med. Faktum er dog stadig, at der IKKE findes et eneste CMS (som jeg har set) der fuldt ud lever op til mine krav og ønsker og derfor får jeg altid lavet temmelig meget om i dem jeg optimerer for kunderne :)
Side 2 ud af 3 (22 indlæg)