Jeg vil knytte en enkelt kommentar til et af dine råd - nemlig det om FTP adgang. De andre råd er såmænd gode nok - og de to udbydere er da kendte og ganske store. Jeg har af indlysende årsager ikke erfaring med dem som køber af deres ydelser - men på andre områder har jeg da en del . Mht. FTP adgang: Det virker lidt malplaceret/selvmodsigende, for det vil aldrig være problematisk at give FTP adgang eller adgang til administrationen af et CMS til en seriøs udbyder. Er der den mindste uro i maven med det, er det IKKE den rigtige udbyder af SEO, der er valgt! Det er jo nødvendigt med adgang for at foretage onsite optimering. Webbureau/reklamebureau skal jo også have have adgang - og er der strenge sikkerhedspolitiker i firmaet, kan en midlertidig adgang til SEO udbyderen jo oprettes. |
Hej Thomas
Du skrev: Mht. FTP adgang: Det virker lidt malplaceret/selvmodsigende, for det vil aldrig være problematisk at give FTP adgang eller adgang til administrationen af et CMS til en seriøs udbyder. Er der den mindste uro i maven med det, er det IKKE den rigtige udbyder af SEO, der er valgt! Det er jo nødvendigt med adgang for at foretage onsite optimering.
Mit spørgsmål vil så være: Hvis en udbyder af et CMS system så nægter at lade et eksternt SEO firma få FTP adgang til ens CMS system, så er denne CMS udbyder i sin gode ret ??? Eller hvordan skal det forstås ? Det bringer mig så videre til følgende spørgsmål: Hvem ejer ens CMS system ? Er det CMS udbyderen eller er det kunden af CMS systemet ? Jeg har nemlig aldrig set en CMS udbyder skrive i sine betingelser noget omkring dette.. Men det er jo ret væsentligt at have med i sine overvejelser vedr. valg af CMS udbyder, hvis man ønsker fx. at have et eksternt design bureau eller SEO udbyder med på banen...
Er det mærkelige spørgsmål ? Måske, men jeg prøver bare at forstå det, så bær lige over med mig