En kunde gør en handel i min internetshop. Kunden betaler online med betalingskort, igennem shoppens betalingsgateway. Kunden får varen tilsendt, der er kvitteret for modtagelse hos Post Danmark. Et stykke tid senere får jeg brev fra PBS at kortholderne har gjort indsigt, og nægter deltagelse i den transaktion, og at de derfor har tilbageført beløbet og efterfølgende vil have pengene af mig.
Der er gennemført en handel. Der er betalt via betalingskort. Varen er leveret, og kvitteret for. Der nægtes handlet?
PBS må kunne tjekke kundens adresse og se om den matcher modtageradressen for ordren?
Hvis ikke, så er der jo ikke andet at gøre end at bide i det sure æble og lade PBS trække pengene retur og anmelde din "kunde" til politiet for bedrageri.
Det gør kunden, hvis du kan dokumenterer at varerne/pakken er modtaget. Og det kan du jo udfra de info du giver.
Hvis kortholder er en anden person end den person der har modtaget, så skal kortholder jo have pengene igen, det er jo aldrig PBS der hæfter for noget.
Så det er vel modtageren af varen, hvis dette er en anden end kortholder, så er der vel kun politianmeldelse tilbage
Som udgangspunkt hænger shop-ejer desværre altid på den.
Jeg vil foreslå at du beder Postdanmark om dokumentation for at de har udleveret pakken, herunder den underskrift som modtager har brugt. Hvis ikke de kan fremskaffe det, bør du bede Postdanmark om at erstatte tabet.
På den måde kan du finde ud af præcis hvem pakken er blevet udleveret til, og er også brugbart i forbindelse med politianmeldelse.
Første punkt burde dog være at kontakte køber for at finde ud af om du har været udsat for svindel, eller om det blot er en køber der har fortrudt og bare ikke helt forstår hvordan man så gør. Hvis kortejer ikke er køber, er der jo noget galt, og så er det klart at kort-ejer vil annullere betalingen. Kort-ejer skal skrive under på at han ikke har foretaget handelen eller noget i den stil, så hvis han rent faktisk har foretaget handlen, er det en strafbar handling.
Hvis du finder en løsning må du MEGET gerne lige skrive den for jeg har samme problem og FORHELVED jeg er ved at kors mig, især over det ekstra gebyr på 250 kroner som PBS tager.
Det gør kunden, hvis du kan dokumenterer at varerne/pakken er modtaget. Og det kan du jo udfra de info du giver.
Hvis kortholder er en anden person end den person der har modtaget, så skal kortholder jo have pengene igen, det er jo aldrig PBS der hæfter for noget.
Så det er vel modtageren af varen, hvis dette er en anden end kortholder, så er der vel kun politianmeldelse tilbage
Hvis du læser efterfølgende så spørger jeg hvilket kort der er brugt. For er der brugt Visa eller Mastercard, så hænger kortudsteders bank på regningen, så fremt der er Verified og SecureCode på betalings gatewayen...