Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem hæfter. Køb online med betalingskort. Kunde/kortholder nægter brug af kort

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Stiller følgende scenarie op:

 

En kunde gør en handel i min internetshop. Kunden betaler online med betalingskort, igennem shoppens betalingsgateway. Kunden får varen tilsendt, der er kvitteret for modtagelse hos Post Danmark. Et stykke tid senere får jeg brev fra PBS at kortholderne har gjort indsigt, og nægter deltagelse i den transaktion, og at de derfor har tilbageført beløbet og efterfølgende vil have pengene af mig.

 

Der er gennemført en handel. Der er betalt via betalingskort. Varen er leveret, og kvitteret for. Der nægtes handlet?

 

Hvem hæfter i denne situation?

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger dine betingelser overfor PBS?

PBS må kunne tjekke kundens adresse og se om den matcher modtageradressen for ordren?

Hvis ikke, så er der jo ikke andet at gøre end at bide i det sure æble og lade PBS trække pengene retur og anmelde din "kunde" til politiet for bedrageri.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke fået afvide om kortholderen har modtaget varen eller om det er sendt til en anden adresse? Hvis ikke varen er sendt retur til dig.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør kunden, hvis du kan dokumenterer at varerne/pakken er modtaget. Og det kan du jo udfra de info du giver.

Hvordan er der betalt? Dankort eller Visa/Mastercard?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Det gør kunden, hvis du kan dokumenterer at varerne/pakken er modtaget. Og det kan du jo udfra de info du giver.

Hvis kortholder er en anden person end den person der har modtaget, så skal kortholder jo have pengene igen, det er jo aldrig PBS der hæfter for noget.

Så det er vel modtageren af varen, hvis dette er en anden end kortholder, så er der vel kun politianmeldelse tilbage

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.e-maerket.dk/sw2654.asp

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt hænger shop-ejer desværre altid på den.

Jeg vil foreslå at du beder Postdanmark om dokumentation for at de har udleveret pakken, herunder den underskrift som modtager har brugt. Hvis ikke de kan fremskaffe det, bør du bede Postdanmark om at erstatte tabet.

På den måde kan du finde ud af præcis hvem pakken er blevet udleveret til, og er også brugbart i forbindelse med politianmeldelse.

Første punkt burde dog være at kontakte køber for at finde ud af om du har været udsat for svindel, eller om det blot er en køber der har fortrudt og bare ikke helt forstår hvordan man så gør.
Hvis kortejer ikke er køber, er der jo noget galt, og så er det klart at kort-ejer vil annullere betalingen.
Kort-ejer skal skrive under på at han ikke har foretaget handelen eller noget i den stil, så hvis han rent faktisk har foretaget handlen, er det en strafbar handling.

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du finder en løsning må du MEGET gerne lige skrive den for jeg har samme problem og FORHELVED jeg er ved at kors mig, især over det ekstra gebyr på 250 kroner som PBS tager.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

bacardil:

Fashion-Seller:

Det gør kunden, hvis du kan dokumenterer at varerne/pakken er modtaget. Og det kan du jo udfra de info du giver.

Hvis kortholder er en anden person end den person der har modtaget, så skal kortholder jo have pengene igen, det er jo aldrig PBS der hæfter for noget.

Så det er vel modtageren af varen, hvis dette er en anden end kortholder, så er der vel kun politianmeldelse tilbage

Hvis du læser efterfølgende så spørger jeg hvilket kort der er brugt. For er der brugt Visa eller Mastercard, så hænger kortudsteders bank på regningen, så fremt der er Verified og SecureCode på betalings gatewayen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)