Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når folk stjæler billeder...

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 289
Fra  Trippy IVS Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

 

Det er desværre intet problem for mig, bare at højreklikke også trykke ''gem billedE'', så kan ikke lige se hvad det beskytter?

Online marketing bureau Krausing - bare rolig linket åbner i et nyt vindue ;-)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:
Jeg kan klikke lige så tosset jeg vil...og jeg bliver stadig nægtet adgang ???

Jeg kan i Fire fox der virker denne amatør funktion nemlig ikke Smile

I øvrigt kan du i IE trykke esc ned så virker det, en anden mulighed er at bruge screenshot hvor du tager et billede at din skærm.

/allan

Vil lige tilføje den løsning med vandmærke samt copyright advokat er den eneste vej Wink

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Ham advokaten kender ik meget til det så... Du kan sådan set sende dem en faktura på xxx (typisk 1500-2000 kr) pr billed, samt et gebyr (typisk 1000-2000 kr) for at have brugt dine copyrighted billeder uden at have ret til dette. Hvis de bare har taget lit billeder, så render det op i en helveds masse penge...

 

Hmmm - det drejer sig vel om 30-40 billeder, så det er måske værd at prøve Devil

Lad os så sige at de ikke betaler (hvilket er mest sandsynligt), kører man så videre med rykkere og derefter inkasso? Og hvis de så stadig ikke betaler - hvad så? Ribers? Og hvad får jeg så ud af det.....? Ud over at hun igen har taget en masse af vores tid altså....

Mange hilsener Helle

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

AHA...det er så åbenbart ikke ligemeget om man bruger IE eller FireFox eller noget helt andet...hmm...

Eller kender nogle tricks udover de alm. som højreklik, screenshot m.v. ...

 

D.v.s. Helle, at det jeg foreslog dig...nok ikke lige er den skudsikre løsning Wink

Vandmærket må så være et bud på at "ødelægge" fotos fra andre...eller...hmm. kan man også fjerne et vandmærke (altså udover at beskære det væk, hvis det er placeret i kanten af fotoet)...

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

AHA...det er så åbenbart ikke ligemeget om man bruger IE eller FireFox eller noget helt andet...hmm...

Eller kender nogle tricks udover de alm. som højreklik, screenshot m.v. ...

 

D.v.s. Helle, at det jeg foreslog dig...nok ikke lige er den skudsikre løsning Wink

Vandmærket må så være et bud på at "ødelægge" fotos fra andre...eller...hmm. kan man også fjerne et vandmærke (altså udover at beskære det væk, hvis det er placeret i kanten af fotoet)...

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

AHA...det er så åbenbart ikke ligemeget om man bruger IE eller FireFox eller noget helt 3....hmm...

eller kender nogle tricks udover de alm. som højreklik, screenshot m.v. ...

 

D.v.s. Helle, at det jeg foreslog dig...nok ikke lige er den bedste skudsikre løsning Wink

Vandmærket må så være et bud på at "ødelægge" fotos fra brug for andre...eller...hmm...

kan man også fjerne et vandmærke (altså udover at beskære det væk, hvis det er placeret i kanten af fotoet)...

 

Fra Skive
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Helle,

Det er ikke i orden at andre bruger jeres billeder uden tilladelse, og jeg må anbefale, at du tager kontakt til en anden advokat end den, der siger at det ikke kan betale sig at lave et juridisk træk.

Nu har du forsøgt at optage en dialog med vedkommende og da det ikke virker, er næste skridt at din advokat sender dem en anmodning om at fjerne billederne fra deres markedsføringsmateriale, betale for brugen og erstatning for krænkelse af din ophavsret. Der vedlægges dokumentation for din ophavsret samt screenshots af hjemmesiden, hvor krænkelsen påvises.

Det har som regel god effekt at lade advokaten give dem et rap over nallerne og der bør være gode chancer for at sagen ender med et forlig. Det er ikke sikkert at du får hele dit krav hjem, men du får sat foden ned.

I fald, du vælger at lade sagen dø hen ved at give op, bliver de sikkert ved med at snylte på dine billeder.

En anden forebyggende ting, du kan gøre, er at få en synlig juridisk disclaimer til at være en del af din hjemmeside. Du kan her bl.a. gøre opmærksom på at dine billeder er beskytte af Copyright og enhver krænkelse vil blive retsforfulgt.

Jeg synes bestemt at en sådan sag bør følges til dørs...

Mange hilsner,

Rikke Boe

P.S. Mirijam Frank har gang i en lignende sag, så måske hun kan hjælpe med at prissætte dine billeder?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:
AHA...det er så åbenbart ikke ligemeget om man bruger IE eller FireFox eller noget helt andet...hmm...

Så vidt jeg ved virker funktionen kun delvist IE , du kan stadig undgå den ved klik på esc sammen med du højre klikker.Tongue Tied

Tag et godt eksempel ved de sider som lever af at sælge billeder .

http://istock.com/

http://www.shutterstock.com/

Disse sider bruger vandmærke !

/allan

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Fashion-Seller:
Ham advokaten kender ik meget til det så... Du kan sådan set sende dem en faktura på xxx (typisk 1500-2000 kr) pr billed, samt et gebyr (typisk 1000-2000 kr) for at have brugt dine copyrighted billeder uden at have ret til dette. Hvis de bare har taget lit billeder, så render det op i en helveds masse penge...

 

Hmmm - det drejer sig vel om 30-40 billeder, så det er måske værd at prøve Devil

Lad os så sige at de ikke betaler (hvilket er mest sandsynligt), kører man så videre med rykkere og derefter inkasso? Og hvis de så stadig ikke betaler - hvad så? Ribers? Og hvad får jeg så ud af det.....? Ud over at hun igen har taget en masse af vores tid altså....

Mange hilsener Helle

30-40 billeder af 3-4000 kr stk er alligevel en pænt beløb.

Du starter med at overdrage hele sagen til en advokat, der har forstand på tingene. Derefter får du denne advokat til at sende en regning, inkl hans omkostninger da de skal betale disse, og så bliver det hele med garanti løst indenfor 10 dage. En advokat ved hvilke frister mm der skal gives, og derfor er det unædvendigt jeg skriver disse.

I såfald at de vælger ik at betale, så køres den direkte videre i systemet... Du har intet at tabe, så længe de har en webshop med varer. I værste fald overtager du deres varelager, men har så fået en konkurrent mindre ;D

Så tag fat i en ordentlig og fornuftig advokat, og lad ham køre gamet... Så slutter det med garanti meget snart ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle :-),

Sur historie, men den kan løses på en sjov måde :-)... I Mikkel Demibs bog (http://seo.demib.dk/), står der en guide til hvordan du kan sende konkurrenterne hen på andre sider end din egen, eller at de tror at din side er nede.. dermed kan de ikke stjæle dine billeder :-).. Nemt ik? :)

(IP Redirect er keywordet) :-)

God weekend,

Mange hilsner,

Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)