Hey Allesammen, Er der nogle der har erfaringer med telia's takseringer. Da jeg har været på ferie i tyrkiet i 5uger, og kun anvendt min tlf. ca. 10-12 dage, står jeg nu med samlede regninger på omkring 5000kr. som er MEGET urealistisk i mine øjne. Vil gerne køre sag imod dem, er der nogle der har erfaringer med dette?? Det kan vel ikke være rigtigt at man skal tage over 20kr. i min for et opkald.??? Har jeg loven på min side eller??? Vil meget gerne høre hvad jeres erfaringer er på dette område.
|
Du har med stor sandsynlighed ingen jordisk change for at vinde sådan en sag.
De kan sådan set tage hvad de vil for et opkald - det er op til dig om du så vil benytte dig af det. Hvis du har et problem med prisen, så må du lade være med at bruge udbyderen.
Men det store problem er at det er svært at gennemskue hvor meget hvad koster så snart man er uden for landets grænser.
Lige i øjeblikket er der en masse i medierne omkring Iphones og andre mobiltelefoner som lave dataopkald til f.eks. emails, opdatering af software og lignende. Der er mange som i bedste tro har valgt netop ikke at tage deres telefoner eller skrive flere SMS-beskeder end højst nødvendigt, men de har glemt at telefonen automatisk går på nettet og henter opdateringer, emails, synkroniserer kalender og lignende. Og disse dataopkald er typisk betydeligt dyrere end SMS og normal taleopkald. Men fordi telefonen gør det automatisk, så er det ikke noget folk lægger mærke til og derfor får et chok når de kommer hjem til en telefonregning som ligner deres eget CPR-nummer.
Men igen - det er som sådan ikke udbyderens skyld at kunderne ikke kan finde ud af at slå disse ting fra, eller ikke er klar over hvad opkald koster i udlandet. MEN, vi kan godt blive enige om at der mangler noget information omkring dette fra udbydernes side af - men det virker også til at medierne er ved at have godt fat i problematikken. Så mon ikke der kommer til at ske et eller andet omkring dette i den nærmeste fremtid?
/Jesper
/Jesper