Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snyder telia mig???!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Allesammen,

Er der nogle der har erfaringer med telia's takseringer. Da jeg har været på ferie i tyrkiet i 5uger, og kun anvendt min tlf. ca. 10-12 dage, står jeg nu med samlede regninger på omkring 5000kr. som er MEGET urealistisk i mine øjne.

Vil gerne køre sag imod dem, er der nogle der har erfaringer med dette??

Det kan vel ikke være rigtigt at man skal tage over 20kr. i min for et opkald.???

Har jeg loven på min side eller???

Vil meget gerne høre hvad jeres erfaringer er på dette område.

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

  Du har med stor sandsynlighed ingen jordisk change for at vinde sådan en sag.

De kan sådan set tage hvad de vil for et opkald - det er op til dig om du så vil benytte dig af det. Hvis du har et problem med prisen, så må du lade være med at bruge udbyderen.

Men det store problem er at det er svært at gennemskue hvor meget hvad koster så snart man er uden for landets grænser.
Lige i øjeblikket er der en masse i medierne omkring Iphones og andre mobiltelefoner som lave dataopkald til f.eks. emails, opdatering af software og lignende. Der er mange som i bedste tro har valgt netop ikke at tage deres telefoner eller skrive flere SMS-beskeder end højst nødvendigt, men de har glemt at telefonen automatisk går på nettet og henter opdateringer, emails, synkroniserer kalender og lignende. Og disse dataopkald er typisk betydeligt dyrere end SMS og normal taleopkald. Men fordi telefonen gør det automatisk, så er det ikke noget folk lægger mærke til og derfor får et chok når de kommer hjem til en telefonregning som ligner deres eget CPR-nummer.

Men igen - det er som sådan ikke udbyderens skyld at kunderne ikke kan finde ud af at slå disse ting fra, eller ikke er klar over hvad opkald koster i udlandet. MEN, vi kan godt blive enige om at der mangler noget information omkring dette fra udbydernes side af - men det virker også til at medierne er ved at have godt fat i problematikken. Så mon ikke der kommer til at ske et eller andet omkring dette i den nærmeste fremtid?

/Jesper

/Jesper

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Iphone?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vist ikke kun Telia der tager røven på en hvis man ringer fra udlandet.

Det er vist derfor mange benytter de specielle taletidskort, der giver væsentligt billigere taletid fra udlandet af.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig at finde et program der ringer over nettet når du er i udlandet. Så stiller du dig bare i nærheden af et åbent trådløst netværk og snakker mere eller mindre gratis. 

 

Men for 3,7 timers tale i udlandet, havde du vel ikke seriøst forventet at det ville komme til kun at koste dig 2-300,- ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)