Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DMOZ - Open Directory Project .

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Har læst mig til at hvis man er optaget i dette indeks (DMOZ), så får man en højere rangering hos Google og dermed sandsynligvis også flere brugere ind på siden. Derudover benytter mange brugere også indekset til at søge i.

 

Jeg har selv hjemmesiden http://www.shoppingdk.dk og vil gerne optages i denne kategori: http://www.dmoz.org/World/Dansk/Netbutikker/Kataloger hvilket umiddelbart skulle være helt i orden, da de sider som i forvejen er registreret i denne kategori er samme art som min egen. Problemet er bare at jeg gang på gang bliver nægtet optagelse.

 

Hvad er Jeres erfaringer med DMOZ? Jeg sidder selv lidt med fornemmelsen af at redaktørerne sidder og holder konkurrenter ude af det gode selskab og på den måde opnår en markedsfordel.

 

Håber at høre lidt meninger fra Jer...

 

Jacob Henriksen

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
DMOZ kan være en rigtig hård nød at knække og jeg har selv haft store problemer med den.

En af problemerne ligger i at det er almindelige internet brugere (på godt og ondt) der sidder som redaktører i de forskellige kategorier. Dette betyder i yderste koncekvens at det kan være din værste konkurrent der bestyre den kategori du søger optagelse i. DMOZ skriver selv at de søger at undgå dette, men da der er rigtig mange kategorier og da det sikkert ikke er let at få folk der ikke har interesser i en kategori til at bestyre den, så kan du sikkert selv lave regnestykket.

Hvis du har sat dig for at du vil med i DMOZ, så skal du gøre dit arbejde ordentligt fra starten. Find de sites der er optaget og som ligger inden for samme område som dig. gennemanalyser disse sites for at finde ud af hvad de indeholder af informationer og ting til brugerne. Herefter laver du noget mere/andet end det der er optaget. Du skal simpelt hen have mere at tilbyde i form af informationer, services og online oplevelse til dine brugere end dem der i forvejen er optaget. Hvis du tilbyder det samme eller mindre, er der ingen grund til at optage dig

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christian

 

Kan godt se på de forskellige tråde at jeg ikke er alene med fornemmelsen af "det gode selskab" sidder på magten i DMOZ. Generelt betragtes DMOZ som en black box som man skal tage meget hensyn til og virkelig please for at komme ind. Håber at Google indser at systemet ikke holder, da jeg umiddelbart ikke kan se nogle fordele i directoriet.

 

Og tak til dig Kim, det var et par gode konkrete råd, som jeg vil forsøge mig med. Hvis det ikke hjælper, så må jeg jo indse at jeg kom for sent i gang for at blive optaget. Dermed ikke sagt, at jeg ikke vil forbande directoriet væk til alle på min vej :-)

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man søger om at blive redaktør af en kategori, er det så også de redaktører, der i forvejen redigerer den kategori som man søger redaktørstatus i, der afgør om man er værdig til at blive redaktør....?

 

Håber spørgsmålet er forståeligt...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke helt sikker på hvordan det præcist foregår, jeg kan kun konstaterer at det er svært at blive optaget i nogen kategorier og det er svært at blive accepteret som redaktør.

Optagelse i DMOZ er bestemt en fordel, men der er bestemt en grændse for hvor meget arbejde det kan betale sig at ligge i det. Jeg har selv ikke forsøgt de sidste par år og er nu ved at være der hvor der er kommet så meget mere indhold på mit site at jeg så småt er begyndt at overveje en tilmelding igen, men jeg iværksætter ikke igen de store anstrengelser for at blive optaget

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)