Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B markedsføring af gratis udskiftning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

vil gerne høre jeres mening om følgende:

Jeg har et produkt jeg gerne vil sælge til B2B markedet. Produktet er gratis forstået på den måde at hvis du udskifter med dit eksisterende produkt sparer du eksempelvis 15.000 om året i strøm. Jeg vil så finansiere salget for kunden så de skal betale 7.500 år 1 og 7.500 år 2 + en eller anden form for forrentning.

Mit spørgsmål er om der er nogen der har en god ide til markedsføring af dette? For kunden betyder det at de sparer 7.500 år 1, 7.500 år 2 og 15.000 hvert år herefter. Alt i alt en ret god forretning for kunden. Jeg synes det er et seriøst tilbud og en mulighed for dem for at spare omkostninger i disse krisetider :-) Men jeg ville selv være meget kritisk hvis jeg så en annonce eller modtog et brev hvor der står "GRATIS PRODUKT".

Kunderne er veldefineret - de er få og internationale - og jeg har sporadisk kontakt med dem idag. Der findes offentlige statistikker på hvem de er og derfor er det umiddelbart nemt at skabe sig et overblik. Det optimale ville være at få en tæt dialog med kunderne, da jeg har flere ideer til fremtidige koncepter.

Ville du ikke være kritisk hvis du fik tilbudet om noget der er GRATIS?

Hvordan ville du gribe opgaven an hvis du vil fremstå med et seriøst tilbud?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mdal

Det lyder som om du har fat i noget rigtigt.

Hvis tilbuddet hænger sammen rent logisk burde der ikke være nogen problemer med at sælge det.

Du kan evt. forklare hvorfor du kommer med så fordelagtigt et tilbud - så burden den være hjemme Wink

Jeg kunne da godt være interesseret i at høre mere om dit produkt.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

 

Vi har en B2B portal og vil meget gerne markedsføre din ide på vores site som hedder Atexnet.eu 

Info om Atexnet.eu 

 

Atexnet.eu is a webbased service, which offers information about the ATEX directives and products which apply to these directives (to avoid explosions at workplaces). Companies can use the website to find procducts which apply to the directives and by this improve safety at work. Companies can also use the website to advertise for their ATEX certified products.

 

Du kan maile til mig på pk@atexnet.eu og jeg vil give dig et yderst attraktivt tilbud på et banner på vores forside eller andet....

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en spændende idé, men er produktet helt gratis, og sparer kunden for strøm? Eller koster produktet 15.000 kr. som kunden til gengæld tjener hjem via besparelsen allerede efter 2 år?

Hvis det koster kunden/brugeren penge at modtage produktet, vil jeg råde dig til ikke at bruge ordet gratis, men derimod gøre meget ud af at sælge idéen med at produktet sparer brugeren for xxx kr. strøm om året..

Du kan evt. komme ind på produktets levetid, og lave en samlet beregning ud fra det.

Nu er jeg bare nysgerrig, men hvilket produkt er der tale om??

 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mit Spam-filter slår helt automatisk til når jeg hører ordet "gratis". Blot så du er opmærksom på dette i din kommunikation.

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Afhængig af virksomhedernes størrelse, så glem "gratis" og snak om ROI i stedet for og sørg for at opbygge en troværdig businesscase. Det du beder dem om, er jo at foretage en investering!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke GRATIS overhovedet !

Kunden betaler jo Devil

Der er intet der er gratis på B2B marked..næsten, altså ud over min service...he hehe

Ordet "GRATIS" har mange gang modsat effekt end det man ønsker. Folks præference er generelt at de vil betale, da de så selv bestemmer indholdet af kvaliteten. Pris og kvalitet hænger jo sammen - tænker vi alle. Så når noget er gratis, ja så er kvaliteten dårlig ved første tanke.

En anden ting, som Morten er inde på, er ordet "GRATIS" provokere til folks skeptisme. Og den barrierer vil du ikke skabe i dit budskab !

Hop frisk ind på min Blog, og læs lidt om kundepsykologi. Du vil få en masse viden du fremover kan bruge i din kommunikation.

Held og lykke.

Glenn.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)