Jeg skal højst sandsynligt til at importere nogle varer fra Mexico og er i den forbindelse ved at undersøge, hvordan jeg får bedst, sikrest og billig fragt. Det drejer sig om tasker og tilbehør - bare for at give en indikation af størrelsen på varerne :-) Er der nogen, der har nogle gode erfaringer her? På forhånd tak. Janne |
Hej Janne
Jeg synes da du selv skal tage til Mexico og hente varerne
Ej.... Du skal ud og finde en god samarbejdspartner i form af et fragtfirma. En god idé er at få din første ordre på plads, så du ved hvor meget det vejer og fylder. Herefter kontakter du et par forskellige fragtselskaber og beder dem komme med et tilbud.
Den billigste fragtform er søfragt, men det tager også lang tid.
Hidtil har vi brugt DSV, men dem har vi været ret utilfredse med næsten lige fra starten, så nu er vi skiftet til Dachser, der udover at give den absolut bedste pris også sendte en sælger ud til en introduktion, og en snak om de forskellige muligheder. Så jeg håber de kan leve op til forhåbningerne om pris og kvalitet/service.
Hilsen Morten
p.s. dine kontakter i Mexico vil måske foreslå at de kan finde en speditør for dig. Det kan virke rigtig attraktivt for de kan garanteret få en pris der er vanvittig billig, MEN.... ofte så er prisen KUN til fx københavns havn, og herefter skal du så have hjælp til fortoldning, og transport til din bopæl, og så er besparelsen slet ikke så god mere.