Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan anbefale en god SEO bog?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Gilleleje
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er på jagt efter en god og letfordøjelig bog, der step for step beskriver principperne for søgemaskineoptimering.

Indtil videre har jeg kun set nogle ordentlige moppedrenge, og det rækker min tålmodighed ikke til at kaste mig i grams med :-)

På forhånd tak!

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg vil anbefale dig at downloade SEO-LEX Light versionen. Den er gratis, og let fordøjelig, og beskriver ganske godt de mest gængse ting indenfor SEO.

Hvis du så bliver fanget af den, kan du jo altid købe den fulde version :)

Held og lykke med det.

Casper.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups, jeg var for langsom :)

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan også varmt anbefale seo-lex. Den er nem at læse og let at forstå.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

At kende principperne for søgemaskineoptimering bringer dig ikke så langt, hvis du vil optimere dit website. Du skal også vide hvordan du gør de forskellige ting, hvornår du kan eller bør gøre hvad, og hvornår ikke mv. Og derfor bliver bøgerne - herunder den SEO bog jeg selv har skrevet, en smule lange.

Man kan heller ikke få en 20 siders pamflet der sådan lige lærer en at blive læge eller pilot. Mange ting, herunder SEO, kræver lidt mere viden end blot en gennemgang af grundprincipperne før man kan bruge det til noget :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Hej Anniqa

Det lyder som om du er ude efter noget i stil med Søgeoptimeringsrapporten.

Den er til at overkomme med bare 48 sider og beskriver de 58 parametre som jeg har erfaret er de vigtigste.

Den er på ingen måde så uddybende som Mikkel og Thomas værker (som jeg for øvrigt kan kun anbefale) men til gengæld er den hurtig om meget lavpraktisk at bruge i dagligdagen.

Nu har jeg læst Thomas bog og er kommet halvt gennem Mikkels (der godt nok er stor)  -  men jeg har læst så meget, at jeg er kommet til den konklusion at alle e-bøger har sin berettigelse: Jo mere hard-core man er, jo tykkere e-bog.

De er alle forskellige og angriber tingene på forskellig vis -men bekræfter også hinanden- og for den erfarne vil jeg anbefale dem alle, for de er alle med til at fuldstændiggøre billedet af hvad det hele drejer sig om.

Venlig hilsen,

Christian 

Fra Gilleleje
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Tusind tak for alle jeres anbefalinger. Det var præcis sådan noget, jeg var på udkig efter - glæder mig til i første omgang at læse jeres Light-versioner.

Mikkel deMib Svendsen:

Man kan heller ikke få en 20 siders pamflet der sådan lige lærer en at blive læge eller pilot. Mange ting, herunder SEO, kræver lidt mere viden end blot en gennemgang af grundprincipperne før man kan bruge det til noget :)

Tsk tsk... Sikke noget pjat. Selvfølgelig ved jeg da, at jeg ikke bliver SEO ekspert af at læse et 20 siders sådan-gør-du-dokument - det er sådan set heller ikke meningen. Når jeg gerne vil studere grundprincipperne er det for at ruste mig til at gå i krig med de tunge drenge (eller måske finde ud af, at SEO ikke er for mig men bør outsources til en prof). Nogle mennesker har bare brug for at kravle før de kan gå ;-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Der er ikke nogle her der har snakket om, at du skulle blive SEO ekspert - det må stå for egen regning. Det jeg snakker om er, at få noget som du faktisk kan bruge til noget i forhold til at kunne optimere dit website - eller vurdere om andre skal gøre det for dig. Og her er en simpel opremsning af grundprincipperne for SEO ganske enkelt ikke nok. Jeg skriver blot dette for at hjælpe dig med at undgå at købe katten i sækken (hvis du vælger at lade andre optimere), eller spilde en masse tid på at gøre det forkerte (hvis du selv kaster dig ud i det.

Grundprincipperne for SEO er skam ganske enkle - det fylder blot et par linier:

1) Analyser dit marked og dine potentielle brugere i detaljer, så du kender udfordringen og den præcise måde målgruppen faktisk søger på

2) Gør dit website og alle dine sider entydigt tilgængelige for alle søgemaskiner og fjern alle forhindringer for indeksering

3) Opbyg en optimeret intern navigation

4) Skriv nogle hammer gode tekster, der er optimeret til dine keywords

5) Få så mange gode websites som muligt til at linke til alle dine sider med de keywords siderne er optimeret til

Det var det - gør du dette på den rigtige måde, så skal du nok ryge til tops i søgemaskinerne. Men er det særlig brugbart uden at kende nogle detaljer? :)

Fra Køge
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Har lige læst "I seng med Google". Den er nem at læse og giver 52 gode tips til bedre søgemaskinoptimering.  Den koster 182 kr. inkl fragt på elounge.dk

læs mere om bogen her: http://tinyurl.com/aozuzu

 

Mvh

Steinar 

 

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)