Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis en vare koster 0 kr., er det så et køb?

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Janus Lindau:

jeg tror ikke du skal regne med at det er så åbenlyst..

Hvis kunden ikke kender noget til det område hun køber varen for (fx fordi det er første gang hun køber varen / varekategorien), men kender sine rettigheder, så er man vel ikke i ond tro?

Den er MEGET åbenlys. Kunden køber ET produkt til 799 kr. Dvs kunden ved allerede der, at det ik er billige varer der er tale om, evt mærkevarer. Dernæst køber kunden så et andet produkt til 0,00 kr ud af hele sortimentet.

Når man så efterfølgende kigger på kundens svar, er det åbenlyst, at kunden vil have varen til 0,00 kr velvidende at den reelt er langt dyre.

Du går heller ik ind i en B&O butik, og får et tv til 1.000 kr fordi de har glemt et nul på prisskiltet. Der kan du alene ved at kigge dig omkring se pris niveauet, og du handler dermed i ond tro...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at læse nedenstående.

Forbrugerklagenævnet har i to sager afgjort, at netbutikker hænger på en handel, selv om prisen er sat forkert. I to sager om henholdsvis en objektiv til et kamera og en havetraktor, har kunderne fået medhold i, at de kun skal betale en tiendedel af nyprisen for de to varer – nemlig den pris de fejlagtigt stod til på hjemmesiden. 

Forbrugerklagenævnet har i sine afgørelser lagt vægt på, at handelen er indgået, når kunden modtager sin bekræftelse fra butikken. Da det sædvanligvis er en ”automatisk” proces uden en menneskelig stopklods, der reagerer på prisfejlen, hviler hele risikoen ved forkert prismærkning alene på butikken.

 Tekst fra Forbrug.dk: 

Forkert pris på prisskilte
Butikken skal som udgangspunkt sælge varen til den pris, der står på prisskiltet på varen – også selvom varen ved en fejl er mærket med en forkert pris.
 

Dette gælder dog ikke, hvis forbrugeren indså eller burde indse, at der er tale om en fejl. Det kan fx være tilfældet, hvis prisen på en vare er urimelig lav, eller hvis andre tilsvarende varer er mærket med en højere pris 

Med ovenstående tekst fra Forbrugerstyrelsens egen hjemmesideFDIH konstatere, at der alene lægges vægt på, at kunden skal kunne regne med prisen, som handelen er indgået til.

 

Derfor skal netbutikkerne huske på, at en ekstra kontrol af priser – og andre oplysninger – på hjemmesiden hurtigt kan tjene sig selv hjem.

 

Mvh

Jesper

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Forkert pris på prisskilte
Butikken skal som udgangspunkt sælge varen til den pris, der står på prisskiltet på varen – også selvom varen ved en fejl er mærket med en forkert pris.
 

Dette gælder dog ikke, hvis forbrugeren indså eller burde indse, at der er tale om en fejl. Det kan fx være tilfældet, hvis prisen på en vare er urimelig lav, eller hvis andre tilsvarende varer er mærket med en højere pris 

I vores eksempel her er der så ingen pris på varen, hvorfor forbrugeren BURDE INDSE, at der er tale om en fejl... Så er det der er skrevet indtil nu jo os rigtigt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
Tekst fra Forbrug.dk: 

Forkert pris på prisskilte
Butikken skal som udgangspunkt sælge varen til den pris, der står på prisskiltet på varen – også selvom varen ved en fejl er mærket med en forkert pris.
 

De sager der har været har ikke været hvor prisen har været 0 kr. Så her tror jeg ikke at kunden vil få ret. Men Miriam bør høre forbrugerstyrelsen ad.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg har ikke svaret hende endnu, ville først lige høre jeres mening, samt høre om der var en klar regel på det område, hvad der ikke synes at være.

Faktisk er jeg ret ligeglad med om hun og/eller hendes veninder bliver væk fra min webshop i fremtiden. Den slags mennesker har jeg ikke lyst til at handle med. Og jeg synes slet ikke jeg har lyst til at belønne hendes adfærd med så meget som en 50-øre.

Jeg vil prøve at ringe til forbrugerrådet i morgen og høre deres mening - og er de enige med mig og kan se det urimelige, ja så kan jeg jo henvise til dem.

Under alle omstændigheder, skal jeg lige tælle til lidt mere end 10 inden jeg sender hende en mail ;-)

Det har været rigtig godt at læse jeres indlæg og jeg skal nok skrive og fortælle, hvad de svarer mig i morgen.

Mange hilsner Miriam

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:
Men Miriam bør høre forbrugerstyrelsen ad.

Ja, du har vel egentlig ret Niels? Det må være forbrugerstyrelsen når det drejer sig om netsalg.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo også vælge at annullere varen til 0 kroner, og så kan din kunde kontakte forbrugerrådet/forbrugerstyrelsen, hvis vedkommende føler for det?

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtig Frank, men vil gerne vide på forhånd om jeg er i min gode ret til det. Også af hensyn til mit svar til hende.

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden er oplagt i ond tro, og der ligger faktisk en dom omkring dette. Prøv at google lidt på radioforhandler og ond tro, det var noget med et forkert prismærket TV, hvor prisen var så lav at det oplagt var en fejl.

Mit bud er at hive fat i kunden, og sige at naturligvis kan du ikke give varen væk , men til gengæld kan du tilbyde hende den til kostpris og evt. tilbyde gratis fragt el. lign.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ond tro, det er da åbenlyst for enhver.

Jeg ville ikke spilde meget tid på den sag. Du kan sylte den og se hvad der sker. Hvis der skulle falde dom imod dig ville det jo sætte præcedens.

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)