Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det virkelig passe? Ingen gode alternativer til fragt??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 02:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.



 



Vi sender pt. ca. 5000 pakker årligt, hvor af en del er volumenpakker.



 



Jeg leder som en vanvittig efter et alternativ til post danmark. Det kan lige gå med post danmark hvis det er almindelige pakker under 20 kg. og under målene 100x50x50 cm. Problemet er, at vi sender flere og flere pakker der ikke kan gå under de mål, og dermed bliver fragten tit alt for stor i forhold til varens pris, og det er penge der lige så godt kunne gå i vores tegnebog, hvis der var et godt alternativ der ville sende større pakker til en billigere pris.



 



Det værste er, at jeg kender et par andre firmaer, som bruger dpd. De har en flat rate på 25 kr. pr. pakke op til 41 kg. og max 240 cm. i længden. Hvis vi havde samme tilbud, ville vi kunne putte 100.000 ekstra i lommen efter lidt hurtig hovedregning, så nu blev jeg ivrig, og ringede fluks til dpd. Jeg sagde vi sendte ca. 5000 pakker årligt, og så kom det jeg frygtede: "hvor mange af dem er privat pakker?" Jeg fyrede en lille hvid løgn af, og sagde 70% (reelt 90-95%) og håbede de måske ville acceptere det. Efter nogen diskussion frem og tilbage, hvor jeg bl.a fortalte at det kun ville være ved parcelhuse vi ville bruge dem, og stadig bruge post danmark til opgange osv., ville han gå videre med det og vende tilbage.



 



Da jeg så for nylig var på jantekur i Esbjerg, ringede telefonen, og han sagde de desværre ikke kunne give et tilbud. For mange privatpakker. Jeg havde iøvrigt prøvet at gøre ham forståeligt, at det ville være iorden med vores kunder at de f.eks satte pakken i garage eller lignende, og at kunderne ellers havde post dk som mulighed, hvis de ikke ville have en pakke til at stå til de kom hjem, men nej. Det var de ikke særig gode til, det med private sagde han, og det er selvfølgelig ærlig snak, men jeg har bare stadig ikke forstået det er så meget sværere at aflevere en pakke til et parcelhus, end til et firma?? Jeg plejer ikke på det på det nærmeste at virke som en der nærmest ligger på knæ, det kommer der sjældent en god pris ud af :), men virkede ihvertfald yderst interesseret, men tror ikke jeg kan få presset det igennem.



 



Så er der GLS som en anden mulighed, som i 2007 vil have en masse stationer som postdanmark, og hvor det ihvertfald bliver billigere at sende volumenpakker for os, men kan det virkelig passe man ikke kan lave en aftale med et af nævnte firmaer??



 



Der må være andre herinde der sender flest pakker til private. Hvad gør i?



 



Håber virkelig der er nogen der har nogle forslag, eller evt. en ide til at kunne lave en aftale med dpd eller gls.



 



En anden mulighed kunne også at være at gå sammen med nogle som sender rigtig mange til erhverv, og kørte gennem en fælles aftale, hvor det firma man gik sammen med, fakturerede regningen videre til os med en eller anden fortjeneste på fakturaen for ekstra admin osv.



 



Jeg er åben for mange ting. Jeg vil dog ikke gå for meget på kompromis med servicen til kunderne. Vore kunder er vant til god behandling, og det vil vi selvfølgelig helst ikke ændre på.



Billigt Hundeudstyr Online

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er desværre ikke mange alternativer til postdanmark, når dit salg til private udgår så stor en andel.

 

Hvis jeg var dig ville jeg snakke med GLS, som nok er det bedste alternativ. Evt. slå koldt vand i blodet og vent på at deres løsning med afhentningssteder er 100% oppe og kører.

 

Jeg kender ikke nogen, som er tilfredse med deres samarbejde med DPD. Prisen er som regel i den gode ende, med leveringstiden ligger som regel på 2-3 dage. (Egen erfaring, kender ikke deres statistik)

Et faktum er at jeg de sidste 3 mdr. har fået 2-3 paker om ugen leveret af dem, og mindre end 10 af pakkerne er kommet frem dagen efter de er sendt.

2 af mine leverandører er ved at skifte til et andet selskab af denne årsag.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin.

 

Sjovt du siger det med dpd, for en af dem jeg kender er ved at skifte til GLS på grund af at for mange pakker er ødelagte og bringes for sent ud. Troede bare det var nogle enkeltstående tilfælde, men hvis det er mere reglen end undtagelsen de kommer flere dage for sent, kan det være det samme.

 

 

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-09-2006 02:54:21 Forfatter:langvang78
Hej Aminoer.

Vi sender pt. ca. 5000 pakker årligt, hvor af en del er volumenpakker.

Jeg leder som en vanvittig efter et alternativ til post danmark.  (snip) Jeg er åben for mange ting. Jeg vil dog ikke gå for meget på kompromis med servicen til kunderne. Vore kunder er vant til god behandling, og det vil vi selvfølgelig helst ikke ændre på.



 

Kære Aminoer,

 

Det burde da være en opgave at løse for en af de tidligere debatterede upcoming transportvirksomheder som minikurer.dk! Hvis de aminoer der har et pakketransportbehov, satte sig sammen i et forum og fandt frem til deres behov og hvor mange pakker de reelt sender ud, så burde basis da være tilstede for at upcoming kurer virksomheder kunne sættes i fart.

 

Med venlig hilsen

Lars C


Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-09-2006 02:54:21 Forfatter:langvang78





...... men jeg har bare stadig ikke forstået det er så meget sværere at aflevere en pakke til et parcelhus, end til et firma??




Det er det, i princippet, heller ikke. Men "fidusen" når du kører til et firma, er at de ofte får pakker fra flere leverandører. Det gør private ikke - der er kun en pakke til hver adresse. Desuden vil firmaer/industrier/butikker ofte ligge samlet så man på kort tid kan levere mange pakker, uden at bilen reelt kører ret meget.

Andre hindringer er:

  • lange indkørsler, der ikke kan bære tung trafik
  • sværere at finde modtager pga manglende husnummer/navneskilt
  • Hvis man skal have en kvittering, skal modtagreen være hjemme
  • osv


Slutteligt er der mangel på ledig kapacitet i transportbranchen for øjeblikket. Jeg kender ledende medarbejdere i to store landsdækkende distributionsfirmaer, der for øjeblikket arbejder på, at få de kunder med dårligst dækningsbidrag ''smidt ud''. Den ene er endvidere i gang med at udsende breve til deres kunder om, at de skal forvente prisstigninger på op til 10% fra nytår!

Det vil sige en forhøjelse på fragten og så selvfølgelig + olietillæg (pt mellem 6 og 9%) og det i sommers indførte omkostningstillæg på samme procentsats.

Så det er ikke for øjeblikket man skal forvente, at få et godt tilbud på sine transporter :-)


En anden ting er det så er mærkeligt, at ingen kurerfirmaer i de store byer starter et koncept, med at uddele pakker til private mellem 16.30 og 21.00. Kan man finde chauffører til opgaven burde det kunne være en god forretning

Med venlig hilsen
Fleming
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er klar over der er og kommer flere prisstigninger på logistik i Danmark. Må bare vente til GLS åbner de små stationer 500 steder i landet. Jeg tog det store kørekort da jeg boede i USA og fik det omdøbt til et dansk da jeg kom hjem, så det kunne være jeg skulle lave et transport firma istedet :)

Billigt Hundeudstyr Online

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Sjovt at du nævner dette med privat leveringer om aftenen 1 oktober går vi luften med et sådant koncept, i Stor kbh.

Pakkeleveringer til virksomheder kl. 7,00 til kl. 16,00
Pakkeleveringer til private kl. 17,00 til kl. 21,00

Så hvis vi kan hjælpe så skriv eller ring i bare, så fikser vi det.

Vi laver også gerne samleaftaler med flere virksomheder under.

Tlf. 70 208 110, til dem der er int.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)