Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til hvordan man kontakter portientielle kunder

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Ville høre om der er nogle af jer, der ved hvordan og hvad man skriver til mulige portientielle kunder, der kunne bruge enten re-design, eller total ombygning af deres website ?

Har fundet over 13, der har muligvis kan blive min kunde, men ved ikke om jeg skal skrive en mail eller om jeg skal kontakte dem personligt ved opringning ?

Eventuelt nogle der har et forslag til hvad man skal skrive i mailen, hvis man sender dem sådan en ?

Hvordan kontakter jeg dem, uden at virke påtrængende, eller på nogen anden måde så de opfatter det som spam ?

På forhånd tak.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nils

Jeg kontakter altid nye potientielle kunder pr. telefon.

Forbered dit budskab grundigt - uden at det er udenadsnak hvis du forstår.

Foreslå gerne et møde - hvis det er muligt , ifht. afstande osv.

At sende en uopfordret mail er pr. definition SPAM..

Mvh

Jesper

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Tak for dit svar.

Jeg ved dog ikke helt hvad du mener med udenadsnak, altså er det at kritisere kundens hjemmeside, eller hvordan?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg tror det Jesper mener med "udenadsnak", er den sædvanlig remse som man kan høre en sælger som ringer en op, har lært udenad. Uanset om det passer ind i ens aktuelle situation eller ej. De kan ikke fravige den og stiller man spørgsmål som er uden for deres forberedelse får de hurtig sluttet samtalen færdig.

Det er i hvert fald det jeg forstår ved det, som jeg i øvrigt er fuldstændig enig i.

For mig er det vigtigt at en der vil sælge mig noget, og som uopfordret opsøger mig, virker torværdig og ikke som en der absolut skal have noget skudt af her og nu.

Held og lykke

Birger

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels.

 

Ud fra det du skriver fornemmer jeg lidt, at du har svært ved at tag telefonen, da du er bange for at forstyrre og måske også lidt bange for at lyde som en kold sælger. Er jeg inde på noget af det rigtige ?

 

Hvis jeg er, så kan jeg godt forstå dig og det en meget normale situation at sidde i.

 

Jeg er igang med et længere blogindlæg som kan hjælpe dig med at overvinde denne ”frygt”. Du kan læse mere her.

 

I bunde og grund handler det om at du ubevidst kæmper imod den forstilling du har om sælger. Du kan ikke lide sælger og deres måde at presse på, og derfor kan du heller ikke lide, at du selv skal gøre det. Og det er helt normalt.

 

Der er en udvej.

En sælger er ikke en sælger som du forstiller dig. En sælger er en professionel ”ven skaber”. Altså en som åbner op og skaber relationer til potentielle kunder. Dette professionel venskab har selvfølgelig til formål, at skabe et samarbejde, der er indtægtsgivende for begge parter.

 

Så vær dig selv, når du ringer, med det formål at skabe et professionelt venligt venskab.

 

Skal du i kontakt med potentielle kunder, som muligvis ikke er bekendt med deres behov for en ny hjemmeside, så vil jeg nok ringe til dem først.  En email har stor risiko for at blive slettet i denne situation.

Held og lykke.

 

/Glenn.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej også meget kraftigt hvordan du fremlægger det. Jeg har været udsat for at kritisere noget, som firmaet havde brugt oceaner af tid på at lave og de var faktisk stolte over resultatet, selvom jeg ikke helt kunne forstå det.

Grimme hjemmesider kan faktisk godt være lavet af et professionelt firma/person og brugt rigtig meget tid og penge på :-)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke man kan kontakte nogen medhenblik på salg uden at virke påtrængende. Det er ligesom selvmodsigende! Telefonsælger skulle i gabestokken!

Jeg kan godt forstå du vil ty til sådan metoder, da der findes rigtig mange grimme og dårlige internet sider. Men hvis de ikke af egen kræft har indset det, få du som telefonsælger dem ikke til det!

Jeg synes måske bare du skulle koncentrere dig om at sælge til dem der ønsker det! Det vil også være nemmere for dig!

 

Fra Nürnberg
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nils.

Er fuldstændig enig med Glenn - tak for linket til dit blogindlæg, Glenn. Nils, selvfølgelig skal du gribe telefonen og kontakte dine potentielle kunder. Det, det kræver, er en anden mental indstilling hos dig. Når du ringer, skal du ikke fokusere på, at du skal sælge noget. Du skal fokusere på, at du ringer for at hjælpe virksomheden. Hvis du kan skaffe dette "paradigmeskift" (ændring af din indstilling), så er det meget nemmere for dig at åbne dørene hos kunden.

Jeg er også gerne meget direkte, når jeg ringer, og starter med at sige, at jeg ringer, fordi jeg gerne vil møde med personen i den anden ende. Så er vi igennem "cut the crap-fasen". Det var en salgstræner, der engang anbefalede mig dette. Til at starte med tænkte jeg "Det kan man da ikke". Men det kan man, og det virker. Jeg får væsentlig flere salgsmøder ved at være direkte, end ved at væve ud og ind og spørge om jeg eventuelt, måske, engang, forhåbentlig, kan få lov til at komme og mødes med ham.

Glenn er inde på hv-spørgsmålene. De er meget vigtige. Der er lavet mange omfattende analyser af succesfulde salgssamtaler kontra ikke succesfulde salgssamtaler. Forskellen er slet og ret antallet af spørgsmål stillet af sælgeren. Jo flere spørgsmål, jo mere fokus på kundens behov og problem, jo mere succes. Jo færre spørgsmål, jo flere egenskaber ved dit produkt lister du op, jo mindre fokus på kunden --> FIASKO!

Husk også: test dit "manuskript" et par gange, så du føler dig tilpas ved dig, og kan præsentere dig og stille spørgsmål på en naturlig måde. Start med at ringe til den mindst vigtige potentielle kunde. Når du så har fået den første succes, fået dit første møde eller hvad det nu måtte være, så skal du ikke holde op. Tag den positive energi, som en succes giver og bring den videre i den næst telefonsamtale. Kunden kan helt sikkert mærke det gennem telefonen.

Held og lykke med det.

Mvh

Rikke

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for forslagene til jer alle, som jeg vil forsøge at besvare.

For det første er der mange der er enige med mig om, at der findes mange grimme hjemmesider, men: Kære venner, vi lever i 2009, vi er fremtiden, og det er os der er med til at "skabe" internet-verdenen fremover.
Gamle ubrugelige og ikke mindst uoverskuelige anses efter min synsvinkel som færdige medspillere på markedet, hvis ikke der sker noget, eventuelt ved at en ung freelancer der samtidig studere, kommer ind og hjælper dem! (Dette gælder naturligvis også jer andre udviklere og designere)

Glenn -> Jeg vil ikke ligge skjul på, at jeg ikke på den måde er vandt til at tage telefonen og sige "Hej, har du ikke brug for en ny hjemmeside", osv.
Det er specielt svært at kontakte kunden, når man trods alt ved hvad man vil sælge, men det der gør det svært for mig overfor kunden, er at jeg er den rette mand, og kan så og så meget indenfor design og udvikling. MEN hvis ikke der sker noget snart med at kunderne kommer til mig, føler jeg på en eller anden måde at jeg bliver nødt til at "sparke døren op hos dem".

Jeg kan ikke leve af ingen kunder, det er der ingen der kan. Jeg får meget ud af at læse og lære på studiet og igennem nettet hvordan man gør det sådan og sådan, men det kan jeg ikke bruge i praksis, da kunderne bl.a. ikke er vandt til at sige "Laver du hjemmesider. Ej hvor cool, jeg har nogle jobs til dig med det samme."

Det jeg kunne bruge en sælger til var, at det ville gøre at jeg ikke skulle indover et nyt "uddannelsesemne" for at kunne tale på "den rigtige måde" til kunden, så han hverken føler sig påtrangt eller nødsadiget til at sige ja tak med det samme.

Jeg vil helt klart ind og læse dit blogindlæg og håber det er med til at give noget indspark og indblik.

 

remydk -> Det kan muligvis være at det nemt nok for dig at sige, hvis du iforevejen har masser eller noget at lave for tiden. For dem der ikke har det, sidder og piner sig selv, rykker sig selv i håret og ved ikke hvad de skal gøre før at de begynder at få gang i arbejdet. (OG JA, JEG ER EN AF DEM)
Som sagt kan jeg ikke leve af bare at vente og vente. Jeg bliver nødt til at tage andre midler i brug, og er bl.a. derfor jeg også søger en sælger, der har lyst og tid til at hjælpe en som mig igang med nogle flere projekter.

Uden at være alt for selvglad, men med selvtillid vil jeg gerne sige, at jeg bl.a. har fået afvide fra arbejdsgivere at jeg er god til at formgive idéer, samt at jeg er kreativ og nytænkende. Problemet er bare at jeg ikke føler jeg kan bruge det i praksis hvis jeg eller (sælgeren) på den ene eller anden måde ikke kan komme i diakog med kunden over telefonen.

Til slut vil jeg huske at sige, at jeg er ikke på vej til opgivenhed og træthed. Jeg er på vej mod det rigtige (føler jeg). Jeg holder hovedet koldt og handler når der skal handles. Hvis ikke kunderne kommer til mig, må jeg komme til dem.

Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er det en super interessant og aktuel diskussion. Jeg lytter med da jeg i øjeblikket står i præcis samme situation. Jeg hader at ringe op og være den irriterende sælger, og jeg er bestemt heller ikke god til det.

Beder I om et møde i første opkald?

Se mit projekt til bedre vagtplanlægning.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)