Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er rasenden på Telia, er det berettiget?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev også ringet op her for 14 dage siden hvor jeg fik det her super tilbud fra dem:

De flyttede hele deres lager til sverige og skulle derfor have solgt lageret i danmark hurtigt. (Der er jo ikke noget at flytte hvis det hele er solgt)

Han siger så at han giver gratis mobiler væk, for simpelthen at komme af med dem. Det er først efter 5 min, at han lige indskyder at der er tilknyttet et erhvervs abb. til dem med binding på 12 måneder. Han startede med at sige at de var elt gratis- jeg skulle bare sige hvilken en jeg gerne ville have!

 

Vi finder så ud af at det er en Iphone 3gs jeg skal have, det er tilfældigvis den eneste tlf. som han faktisk ikke kan give gratis, men som koster 1299,- selvfølgelig også med abb. 

 

Jeg afviser så med henblik på at det er der jo ikke meget "jeg skal af med lageret tilbud i"  specielt pga. deres egen faste pris på den til privat var billigere, telenor havde et bedre og billigere tilbud til mig. 

Jeg bliver så efterfølgende ringet op af 3 sælgere de næste 4 dage hver dag, der alle ville sælge mig telefoner og abb. 

Den første sælger bliver også ved med at kime mig ned, dagen efter jeg havde afvist hans tilbud fik jeg 5 opkald på samme dag fordi han ikke kunne forstå at jeg ikke ville have den!

5 opkald af 3-4 min det er godt og vel 20 min. Min normale timepris ligger på 800,. hvis jeg skal tvinges til arbejde. Han har brugt for 267,- af min tid og det er først da jeg nægter at vi faktisk bruger mobiler, og at vi her i forretningen kommunikerer pr. brevdue at han stopper og inden han ligger på får jeg smidt den her i hovedet "Du kan ringe igen når du og din forretning er blevet mere voksen" 

 

En ting der er sikkert- jeg ringer ikke til jer Telia Wink

 

ps. er der nogen der har bemærket at telia har sat de fleste af deres gebyrer op med 500% ?

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver kontaktet af dem ca.  hver 14dag/3 uger, det der er problemet ved dem er at de har selvstændige firmaer der ringer ud på ren provision der lover guld og grønne skove.

Jeg har selv tidligere tegnet abbonoment på 2 gratis telefoner ved dem. Da det var i forbindelse med at jeg flyttede sendte jeg mine nye adresse på den kontrakt jeg skulle underskrive.

Jeg brugte så telefonerne minimalt, tæt på slet ikke i 3md hvor jeg ikke fik nogle regning, hvilket jeg ikke tillagde den store betydning, da jeg troede det begrænsede forbrug bare blev samlet sammen og faktureret når der var nok forbrug.

Da jeg så skulle ringe på et tidspunkt, var telefonen lukket. Jeg ringer så ind og siger hvad sker der lige her. Får oplyst at jeg jo ikke har betalt så de er spærret. Det er jeg så ikke uening i men har jo ikke modtaget faktura.

Det skyldes så at jeg da vi flyttede ikke har ændret adresse ved cvr, men kun på fyttemeddelsen, hvor der er også er plads til firmaet, hvorfor jeg troede det gik automatisk lige som vores private forhold gør. Så husk også at ændre ved CVR hvis i skal flytte.

Det foreligger jeg for Telia sammen med forholdet at jeg har oplyst det i min aftale med dem, så de har haft oplysningen. Jeg tilbyder at betale for det forbrug jeg har haft samt renter af det, men siger at jeg ikke vil betale diverse gebyrer, da de har haft oplysningen. Det nægter de efter lidt  telefon/brev veksling, hvor efter jeg betaler det hele.  Jeg er selvføllig ikke kunde der mere, og bliver det heller ikke igen.

Thomas

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kommer aldrig til at bruge en krone eller et minut mere af min tid på Telia - hverken privat eller professonelt.

Privat var jeg kunde for nogle år siden, men blev virkelig træt af deres dårlige service. Da jeg kom ud af det, modtog jeg mærkelige girokort i op til et år efter. Et af dem var en rykker på et regning på 0,00 kr. som de havde lagt 125 kr. oveni. Tåbeligt.

Da jeg så stiftede en enkeltmandsvirksomhed for et lille år siden, begyndte Telia Erhverv at kime mig ned. Jeg måtte gang på gang fortælle dem om, at jeg ikke var interessret, og én af gangene begyndte sælgeren at fortælle mig, at hvis jeg ikke lod dem "hjælpe" mig, ville jeg blive ramt af krisen. Det endte med, at han råbte ad mig, at jeg garanteret bare var stresset, og så smækkede han røret på. Jeg havde hele vejen gennem samtale stille og roligt forklaret, at jeg ikke var interessret. Men selv efter at de har smækket på, bliver de ved med at ringe. En lørdag ringede en frisk ung dame til mig, for at høre, hvordan det gik? Jeg var meget forvirret, og efter noget tid, fortæller hun, at hun ringer fra Telia Erhverv og er mødt ekstraordinært ind på en lørdag, for at hjælpe mig. Christ....

Efter et par opkald og forklaringer mere, beslutter jeg mig for at kontakte deres kundeservice-chef og fortælle ham om forløbet, og at jeg synes, at de burde uddanne deres folk bedre og ændre deres "service". Jeg skriver, at hvis jeg modtager ét opkald mere fra dem, vil jeg kontakte medierne (og det ville jeg også). Herefter er deres chikanerende opkald heldigvis stoppet. Men da jeg så denne tråd, ville jeg skynde mig at advare mod dem.

Jeg håber da, at de har optimeret butikken siden, men min tillid til dem er væk og kommer ikke tilbage.

Hvis du er glad kunde hos dem, så tillykke med det. Jeg ville bare gøre rede for mine oplevelser med dem, og jeg synes, at du er helt berettiget til at være vred på dem.

De bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde købt en mobil med erhvervsabonnement.

Telia ringede og spurgte om jeg ville afprøve deres mobile bredbånd og det modtog jeg så. Det mobile bredbånd kom aldrig til at virke og jeg kunne ikke komme i kontakt med en teknikker. Jeg måtte kun tale med en kunde-service-pige, der skulle screene mig og give mig diverse tips "genstart computeren", "hiv dongle ind/ud". Jeg returnerer derfor modem til Telia.

Telia registrerer ikke min returvare, men begynder i stedet fakturere mig. Jeg ringer et par gange - i kender det sædvanlige mobilhelvede - de lover dit - intet sker - ring igen - skriv igen - bla bla bla spild mest mulig af min tid og mindst muligt at Telias. De påstår de intet har fået retur, så jeg må en tur på posthuset og skaffe dokumentation i form af Telia-fyrens scannede underskrift. Da jeg ringer og spørger hvortil dokumentationen skal sendes (faxes!) erkender de fejlen og gider ikke se min dokumentation. Jeg synes det er sjofelt de har spildt min tid når det åbenbart var så nemt for dem.

Forløbet har genereret en difference på min konto, som Telia ikke kan rette. Husker jeg ikke galt, så kan de godt kreditere mig beløbet, men renter+gebyr kan "systemet" ikke kreditere. Jeg ringer flere gange og skriver når jeg får fakturaer, men det nytter intet. Telia lukker så uden varsel min telefon og kræver gebyr for at få den åbnet. Telia sender en ny regning som jeg betaler, men jeg skal selv lægge gebyrer/renter (? for spærringen) til, da dette er en restance fra sidste måned og de lukker igen min telefon. Det sker 3 gange, tror jeg, hvor jeg ikke kan få en samlet opgørelse på grund af forvirringen.

Jeg ønsker så at skifte mobilselskab væk fra Telia og forklarer dem dette. Jeg er villig til at betale det totale minimumsforbrug i min aftale uden at få telefoni for pengene, bare jeg kan komme væk fra dem. Telia vil ikke lade mig flytte mit telefonnummer, som de vil beholde i hele den 12 / 18 måneders bindingsperiode, uanset om jeg er villig til at betale og uanset at det var mit eget nummer fra start.

Deres gidseltagning af mit nummer kalder de blot forretningsbetingelser, så kan man jo selv afgøre om man synes det er rimeligt. Telia har flere gange efterfølgende ringet med et godt tilbud, som jeg aldrig har hørt til ende, fordi jeg ikke tør indgå en nu aftale med dem.

Men for at svare på det oprindelige spørgsmål: Nej, jeg synes ikke de er rimelige.

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Og komme væk fra telia er et helvede ja.

Jeg har nu forgæves forsøgt i godt 8 måneder, og pt. kun fået tilbagemeldinger om afslag af alle mulige latterlige årsager.

Telia vil som oplyst heller ikke slippe ens nummer, selvom man ønsker at betale hele perioden ud, for at få sit nummer fri, det at de ikke vil tage den fortjeneste uden de skal levere noget som helst, siger jo noget om deres forretningsgang, nemlig at tage ens telefonnummer som gidsel, som man på ingen måde kan slippe fri af Telia.

Jeg ved at en journalist for NORDJYSKE Medier og Fyens Stiftstidende, søger kunder der sidder i denne klemme, måske du også skulle prøve at kontakte hende, eller tilføje din historie på denne blog også.

velkommen til telia helvede

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)