Men ideer er sjældent helt nye, så det skal nok passe. Dbh Martin |
Marketing Succes
Synes også om Mixmeisters ide med duft i embalagen, jeg tror bestemt jeg ville få et positivt indtryk af indholdet hvis det vel og mærket duftede godt. |
Helt enig, det er noget som der bliver arbejdet meget med mange steder. dbh martin |
Tror dog man skal passe på med at sine sjove marketings ideer ikke tager overhånd, det skulle jo nødig overgå selve produktet man sælger :) |
Dbh Martin |
For lad os tage mixmeisters ide, hvis duften får mig til at tænke på et super produkt, og jeg så får pakket det hele ud og smagt på det og testet det, og det så slet ikke lever op til den duft jeg fik i starten. Bliver jeg personligt skuffet og vælger ikke produktet næste gang. |
Dbh Martin |
Jeg har for så vidt ikke marketing success at dele, og dog - marketing er det for så vidt... Gennem de sidste par måneder har jeg connected som en gal på nettet - connected med alverdens interessante mennesker i ind- og udland - det har været ekstremt givende og lærerigt. Og har på meget, meget kort tid opbygget værdifulde relationer, som måske ikke nu - men senere kommer mig til gode: Et bred netværk at trække på - og trække fra.
Men... det jeg har testet af er på kortest mulige tid at danne et billede af hvem jeg er; at være så åben som overhovedet muligt.
Ofte irritere det mig ganske meget når jeg lander på websites hvor et produkt, en forretningside - eller begge dele bliver præsenteret og skamrost af folkene bag sitet: Men oftest kan man - end ikke under "Om os" eller "About" finde så meget som et billede eller bare tilnærmelsesvis en kort introduktion af folkene bag sitet (eks. potentielle samarbejdspartnere) - jeg tror ikke det skyldes at der er noget fordækt - det er uhyre sjældent - men snarere fordi mange glemmer at præsentere dem selv.
Man skal huske på en gylden regel: Folk vælger dig, "køber dig", fordi de enten kender dig, kan li´ dig eller har tillid til dig.
Men tilbage til mit eksperiment:
Først og fremmest har jeg sørget for at have så udførlige profiler som overhovedet muligt i eks. MSN Messenger, Yahoo, Skype - og memberprofiler på eks. Ryze.com og Mingler.dk
Derudover linker jeg aktivt til min "personlige" side, en blog som ikke er en blog ( www.burholt.dk ) hvor jeg har smækket en bred variation af billeder op, som viser lidt fra min "hverdag"...
Det har givet pote iht. interessen for at føre en kommunikation videre - at drøfte diverse emner.
Mit eksperiment har medført - som tidl. utroligt interessante kontakter - jeg har fået indblik i forretningsmuliger, områder og brancher som jeg ikke for blot nogle måneder fandt interessante eller forståelse for.
For at sætte tal på:
Jeg har på på under 8 uger haft en tilgang på over 400 personer som har tilføjet (ikke tilføjet af mig) sig en af mine Messengers (alle personer som matcher min interesse-områder).
På Ryze har jeg oprettet et network, "Free Spirits Ressource Network" som på 3 uger har fået 150+ nye "medlemmer".
"Fidusen" er at jeg på mine Messengers - og via eks. Free Spirits kan eksponere mig selv særdeles effektivt.
På MSN kan jeg jo hver dag ændre teksten ved mit navn, dvs. kommunikere UDEN at kommunikere direkte - men de fleste reagere på "forandringer" dvs. de notere sig at jeg eks. er "In London until Monday" eller "Working hard!" etc etc
Alt dette er stadig i eksperiment fasen - lige nu arbejder jeg på at få "noget på bundlinien" af mine eksperimenter.
Det er skægt at "netværke max" ;-)
Vist ikke lige dette, Martin, du efterlyste - men du ved hvad jeg lever af - så alt i alt vist lidt af en success... so far ;-)
Lasse
|
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
|