Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første medarbejder og hva så?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

Så har vi ansat vores første medarbejder, en studenterprogrammør som skal arbejde 10 - 15 timer om ugen.

Vi har aftalt hvornår han skal starte, og har også købt en computer til ham, men det er jo ikke helt nok, der er jo også en masse administrative ting som skal være på plads og det er her jeg håber i kan hjælpe.

Løn
Efter at have kigget lidt forskellige steder på nettet er jeg kommet frem til, at man enten skal vælge danløn eller dataløn. Da danløn umiddelbart lyder let og billigst er det, som jeg syntes er mest intressant, har i nogen kommentar til det?

Ansættelse kontrakt

Jeg har lavet en ansættelsekontrakt, så det burde være på plads.

Forsikring

Jeg kan se jeg skal have tegnet en arbejdsskadeforsikring, er der flere forsikringer jeg have?

Registrering som arbejdsgiver


Er det korrekt man skal registrerer sig som arbejdsgiver på www.webreg.dk? Er der andre steder man skal oplyse man har ansat folk?


Er der andre ting jeg skal være opmærksom på eller gøre, ellers er det vidst også ved at være tid til at komme til at tjene nogle penge :)


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!



 



Danløn er efter vor mening et godt og billigt lønsystem, som vi kan anbefale.



 



Er fint med arbejdsskadeforsikring.



 



Ja...du skal registreres som arbejdsgiver...men månedlig A-skat, AMBI afregning



samt ATP(kvartalsvis)



 



Held og lykke med pengeindtjeningen!



 



Hilsen



 



Peter



 



 



Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi bruger Danløn til vores lønafregning og er meget glad for det.

Hvad angår forsikringer, så har vi udover en arbejdsskadeforsikring også en erhvervsansvarsforsikring.



EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Randers
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 71
Fra  NEMkontoret Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kasper

 

Jeg syntes det lyder som omkostningsrigt at tilmelde sig de lønordninger(skal dog siges at jeg ikke ved hvad de tager for det) Så lang tid der kun er en enkelt eller to ansatte vil jeg forslå du bygger en skabelon i et regneark til en lønseddel, det er ikke så svært kopierer den til tolv ark (en for hver måned) lav en sammentællng på ark nr 13, den er god at have til årsopgørelsen. Gå ind på Told og skats hjemmeside og tilmeld dig derinde på deres erhverssider, der kan du hver måned indberette skat og AMBI. Derudover skal du indberette og betale kvartalvis atp og feriepenge. det kan du læse om på Arbejdsgiver.net

 

Det er for mig at se den nemmeste og billigste løsning for dig når det ikke er et størrer lønregnskab du skal lave

 

venlig hilsen LoneTL

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig Lne, det virker som total overkill at få et lønsystem til en enkelt deltidsansat. Vi har en lille håndfuld ansatte og kører det helt smærtefrit i regneark. Det er let og helt gratis :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Ved ikke, Danløn koster 15 kr. pr. lønafregning, og ikke andet.

 

Alle indberetninger og betalinger sker pr. automatik-lovændringer mv.

er løbende opdateret.

 

Mener nu nok, det er meget billigt at betale kr. 180,00 p.a. for f.eks. en

medarbejder.

 

Hilsen

 

Peter 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke helt korrekt, Peter, for hvis du vil udnyte Danløn efter hensigten skal du også have en OS02 aftale med PBS. Sådan en har jeg f.eks. ikke, og jeg vil helt ærligt rigtig gerne være fri for at skulle handle med PBS :)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Bruger også danløn og det bøvl jeg har med at finde tigene forskellige steder + at jeg skal overvåge at alt er korrekt afregnet (som feks. kørsel hvert år).
Så syntes jeg at 180 Kroner pr.år/medarbejder og dermed 5-6 timers arbejde om året sparet er en god gevinst. Især hvis jeg kan bruge de timer på min lille datter istedenfor
Men hvis man er lidt mere spids til dette med løn end jeg er tager det måske ikke så lang tid  
Og Mikkel..det er korrekt med den PBS aftale.. for mig er det så et nødvendigt must så jeg sparer tiden.. Men du har ret det er nok vigtigt at man lige gør opmærksom på det-

Hilsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er bare ikke vild med PBS (for nu at være diplimatisk) så jeg er lykkelig for at jeg ikke har brug for dem :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Ja....det er korrekt at der skal en OS02 aftale til med PBS.

 

Så er det jo individuelt, om man vil handle med PBS.

 

Jeg har desværre set mange uheldige løsninger med løn via regnark, sidder lige

p.t. med en, hvor der er 5 ansatte, og det er gået grueligt galt.

 

Ud fra min erfaring vil jeg helt klart fraråde løn via regneark, og vil anytime råde til

at bruge et automatiseret lønsystem som f.eks. Danløn uanset hvor mange medarbejdere.

 

Hilsen

 

Peter.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)