Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Secund life

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der kender secund life?

Kan man ikke bruge secundlife til noget?

 

Tilmeldt 26. Sep 09
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er lige et par år eller 5 for langsom, tror den fisk er død.

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hedder det ikke "second life" (altså med o ikke u) eller er det noget andet det her relateres til ?

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Poweriser Denmark:

Hedder det ikke "second life" (altså med o ikke u) eller er det noget andet det her relateres til ?

Jo det gør det.

Men ja, for 5 år siden kunne man godt være blevet millionær på 2nd Life, men ikke mere, nu er der helt dødt :)

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskylder manglende omtanke eller stavefærdigheder SECOND LIFE skal der have stået...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen problem!:) Jeg nåede aldrig at komme på vognen, jeg syntes det virkede lidt mærkeligt da det kom ud.. Det var vist godt man ikke brugte sin tid på det:)

Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg nåede lige at melde mig ind i second life, men det er, som de andre også siger, læænge siden..

Tror nu ikke at du er gået glip af det helt store :D

VH. Katrine

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

som jeg også skrev sidst da du spurgte http://www.amino.dk/forums/p/70973/444381.aspx så er det ikke noget du kommer til at tjene penge på. Mange store firmaer troede de havde fundet guldgruppen dengang det kom ud, men måtte indse det var 100% spildte penge

Det eneste det (generelt)  kan bruges til, er at spilde din tid.

 

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

At sige at det var spild af tid og spild af penge, synes jeg ikke er korrekt.

Jeg prøvede selv Second Life, men fandt det aldrig ret underholdende. Jeg gav det en chance, og forsøgte at bruge det igennem et stykke tid, men synes ganske enkelt det var for kedeligt.

Ikke desto mindre synes jeg ikke, at man på nogen måde kan kalde det for spild af tid. Man er jo ligesom nødt til at prøve noget nyt for at lære og for at udvikle sig selv og for at finde ud af, hvad der virker og hvad der ikke virker.

 Folk vil meget hellere bruge et mere overskueligt socialt medie som Facebook, Twitter eller MySpace. Det viser sig så oven i købet, at virksomheder kan tjene lige så mange penge på at bygge et godt netværk igennem de 140 tegn på Twitter, som de kunne på at bygge karakterer og huse i Second Life. Man kan ikke holde møder på Twitter, som man kunne i Second Life (selvom jeg ville ønske nogle mødedeltagere ville holde sig til 140 tegn! :) ), så der er da helt sikkert potentiale for et medie som SL.

Det handler om at udforske sådan et potentiale, og det vil jeg ikke kalde spilde af tid ;-)

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Pihl:

At sige at det var spild af tid og spild af penge, synes jeg ikke er korrekt.

Jeg prøvede selv Second Life, men fandt det aldrig ret underholdende. Jeg gav det en chance, og forsøgte at bruge det igennem et stykke tid, men synes ganske enkelt det var for kedeligt.

Ikke desto mindre synes jeg ikke, at man på nogen måde kan kalde det for spild af tid. Man er jo ligesom nødt til at prøve noget nyt for at lære og for at udvikle sig selv og for at finde ud af, hvad der virker og hvad der ikke virker.

 Folk vil meget hellere bruge et mere overskueligt socialt medie som Facebook, Twitter eller MySpace. Det viser sig så oven i købet, at virksomheder kan tjene lige så mange penge på at bygge et godt netværk igennem de 140 tegn på Twitter, som de kunne på at bygge karakterer og huse i Second Life. Man kan ikke holde møder på Twitter, som man kunne i Second Life (selvom jeg ville ønske nogle mødedeltagere ville holde sig til 140 tegn! :) ), så der er da helt sikkert potentiale for et medie som SL.

Det handler om at udforske sådan et potentiale, og det vil jeg ikke kalde spilde af tid ;-)

Hej

Der er lige så mange meninger om Second Life som der er mennesker :-)

Det skyldes i høj grad at man selv skal skabe sit 'liv' i Second Life, d.v.s. at man får det ud af det som man putter i det.

Jeg har benyttet Second Life en del, og jeg tror at den største fejl firmaer har begået er at de ikke har forstået det og har troet på smarte firmaer der lige kunne bygge en firma eksistens op der. Disse 'bygge'-firmaer har naturligvis tjent penge ;-)

En del amerikanske firmaer har forstået hvordan Second Life fungerer. Et godt eksempel er en stor blomster-kæde, som jeg desværre har glemt navnet på. De fik brugere til at dele reklamemateriale/gaver ud og gav dem lidt Second Life-penge, de så kunne bruge internt. Det gav faktisk en del opmærksom omkring dette firma.

Derudover har flere firmaer med succes brugt Second Life socialt og til undervisning fordi funktioner i Second Life har gjort det muligt at illustrere forskellige idéer. Og samtidigt er der gode muligheder for at møde andre der deler ens professionelle interesser.

Men når det er sagt så er det minimalt hvad man kan bruge Secod Life til erhvervsmæssigt i.f.t. hvad det primært bliver brugt til: Et fantasiliv, et spil, RPG, udstillingsvindue, tidsspilde etc.

Mvh. Ken

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)