Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returporto ved reklamation ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

 

Ved reklamation på en vare, skal butikken (web-shoppen) normalt refundere returportoen, som jeg har forstået det ? Men er det web-shoppen (butikken) selv, som skal afholde denne udgift eller kan/skal man videresende den til leverandøren ???

 

Jeg har ikke kunnet finde noget ang. dette i mine betingelser fra leverandøren, så derfor kunne det måske være noget, som man skal forhandle sig til med leverandøren eller findes der lovgivning omkring dette ?

 

Hvordan gør I andre med web-butikker ???

 

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra kunden og til mig betaler kunden...

Fra mig til min leverandør betaler jeg...


Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Som regel kan du ikke videresende regningen til leverandøren, men det er nok afhængig af branchen (og jeg kender ikke kotumen for din branche).

Vi betaler også kundens omkostninger for returfragt og samler en "reklamations-pulje" med varer til leverandøren, som vi så sender ca. hver 3. måned for at spare på omkostningerne.
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Majbrit

 

Jeg må sige, at det har jeg ikke overvejet, men kan fortælle, at når jeg modtager mine varer, så tjekker jeg dem alle meget grundtigt igennem, og derfor er det heldigvis meget få varer vi har fået retur pga fejl ved varen. Vores ene leverandør synes vi returnerer lidt for mange varer, men de varer jeg modtager skal være i orden.

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Som værende flittig bruger af web-shops kan jeg kun sige, at det føles som et irritationsmoment, at man som kunde skal betale for retur-porto på et produkt, som har en fejl, man ikke selv er skyld i. Det burde være grossisten, der betalte for en sådan fejl. I forvejen betaler man jo ofte for fragten i første omgang, og det kan blive en temmelig dyr affære over en dum lille fejl...

Det vil være en særdeles god service, at kunden ikke hænger på andres fejl - og dermed på en ekstraregning på sit køb. Jeg ville med sikkerhed handle sådan et sted frem for et andet...

KH: Bettina

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man som webshopejer betaler returporto''en ved reklamation men ikke ved "almindelig" returnering (og kunden har jo som bekendt 14 dages ubegrænset returret) - risikerer man så ikke at kunden blot siger der er en fejl ved varen (dårlig syning, forkert farvenuance ift. skærmbilledet, eller lign.)??

 

- Og bør man så derfor altid tilbyde at betale for returnerede varer - men så risikrer man sikkert rigtigt mange returvarer????????

Martin
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har som sagt haft meget få reklamationer, og de fleste har sendt varerne retur, uden først at kontakte mig. I det tilfælde betaler jeg selvfølgelig kun deres porto hvis der virkelig er en fejl ved varen. En har skrevet i et indlæg, at man er forpligtet til at betale portoen inden kunden returnerer varen, men mon ikke de fleste webshops først gør det, når de har beset varen?

 

Venlig hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har engang skrevet at webshop-ejeren skal betale varens pris plus fragt, om en kunde vælger at benytte sin fortrydelsesret, de oplysninger havde jeg læst mig til på forbrug.dk, men har her fundet en tekst der slår følgende fast, "Hvis du udnytter din fortrydelsesret, har du naturligvis krav på at få de penge tilbage, du måtte have betalt. Du skal have alle dine penge tilbage. Det eneste du kan blive pålagt at betale er returforsendelsen. Sælger har en frist på op til 30 dage til at tilbagebetale pengene i."
Link: http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/e-handel4/pengene-tilbage/

Så Majbrit, sorry

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Som jeg læste Majbrits spørgsmål, så går det ikke på hvor vidt vi som webshop skal betale kundens porto eller ej, for det skal vi selvfølgelig, men hvor vidt vi kan få udgiften refunderet ved vores leverandør, da det er dem der har sendt produkter med fejl i.

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allesammen og tak for jeres indlæg omkring emnet.. Der er INGEN TVIVL om man selvfølgelig skal betale kundens returfragt, når der er fejl i varen (der er måske ikke så mange web-shops, som er klar over dette, men det er en anden sag). Jeg ville, som Lene ganske rigtigt og hvis I læser mit indlæg, vide om man kan tillade sig at sende denne regning videre til leverandøren, som jo i første omgang har lavet fejlen ? Man kan, som Lene også er inde på, tjekke sine varer ved ankomsten, hvilket jeg også gør, men der sker jo smuttere i alle systemer :) Og derfor havner der desværre fejlvarer hos kunderne.. Jeg betaler returfragten for kunden, men hvor kan jeg gå hen med regningen ???

 

Jeg er jo af den opfattelse at det er synd for kunderne, hvis jeg skal lægge %''er oveni prisen, bare for at sikre mig, men omvendt er det da også træls at skulle betale "gildet" selv, når jeg nu ikke har begået fejlen... Og det eneste, som jeg har set fra leverandøren, som kunne henføres til dette, er at man skal tjekke sin levering ved ankomst eller indenfor 8 dage, -men nogle fejl opstår jo først ved brug (korrekt brug, vel at mærke) - Og her er det så jeg spørger -Hvad gør I andre ??? Lægger I på prisen overfor alle kunder eller betaler jeres leverandører ?

 

Så til Bettina, -du kan roligt og trygt handle hos mig...

Og til Dimitri - Tak for rosen, det er så sjældent at jeg får blomster, så jeg tager den glad til mig

Og til Martin - Ja, det er selvfølgelig et muligt problem, men jeg tror nu ikke at der findes mange af den "slags" mennesker + at det jo i sidste ende er mig og leverandøren, som afgør om der er tale om en fejl. 7,9,13 - jeg har endnu ikke oplevet nogen, som har udnyttet reklamationsretten på den måde...

Og til Lene - Hvad siger din leverandør, når du leverer noget tilbage, som du mener er fejl ? Der er jo mange typer leverandører.. Mine udenlandske er de mindst påståelige, mens jeg har nogle danske, som gerne vil diskuterer om der nu er fejl eller ej. Ikke at dette skal være et generelt billede, for det tror jeg ikke, men det er bare mine egne observationer.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)