Jeg har for noget tids siden være meget aktiv på Amino med social markedsføring. - Dengang (ca 2 måneder siden) havde jeg et mindre firma "Press2Press" hvis opgaver gik ud på at designe Facebook sider, og Twitter profiler, så de var Social optimeret. - Jeg vil gerne være ærlige med jer, det var ikke den mest gennemtænkte plan, men i forløbet lærte jeg UTROLIG meget, som jeg nu kan få gavn af.
Godt så.
Jeg har efter en masse overvejelse, og læren, valgt at tilbyde min viden til jeres butik/firma eller virksomhed, inden for Social Markedsføring og Social Media Marketing.
Er lidt nysgerrig, hvilke værktøjer bruger du til at måle ROI?
Vh Aleksander
SÅ vidt jeg ved - Så findes der ingen værktøjer. - Men den måde man kan gøre det på er - Kigge efter hvor mange der involvere sig. - F.eks
(I en facebook fanside) - Hey alle sammen, vi har fået den her nye service, bla bla bla - Hvad syntes du om den? / Er det nogen du kan bruge?
- Hvis du forstår hvor jeg vil hen.
Så måler du det ved at se hvor mange der endten siger "Syntes godt om" eller skriver en kommentar tilbage. Det er i hvert fald dét JEG forstår ved ROI - Return on involvment.
Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM
Ja, det er de bløde værdier modsat Return on Investment. Der findes nogle forskellige værktøjer (metoder er nok et bedre ord) til at tilrettelægge og måle dit engagement. Check f.eks. http://blogs.forrester.com/groundswell/ hvis du ikke allerede kender den.
Des foruden kan man ikke bare måle et firmas succes på en facebooks side, det siger kun noget om hvem der har set siden, intet om man har tjent sin investering hjem.
Nogen siger on, andre of - men varianten off har jeg ikke set før
Facebook pages giver adgang til gode demografiske data om brugerne af den specifikke side, og med dem i hånden kan du klikke lidt rundt på bloggen jeg nævnte. Der er meget store forskelle på hvordan brugere - alder, køn, geografi, uddannelsesniveau osv - anvender sociale medier. Kender du din virksomhed el brands målgruppe kan du tilrettelægge dit engagement i sociale medier mere effektfuldt og få et større afkast af din involvering=investering.