Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Hvad Stiller Jeg Op Med 160.000 Besøgende Per Måned?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har lykkeligvis erhvervet mig 2 sites, en international (engelsk sproget) blog og et forum.

Bloggen: www.emma-watson-fans.net

  • Bloggen er en fan-blog om Emma Watson (Skuespillerinde fra Harry Potter filmene).
  • Har i gennemsnit 90.000 unikke besøgende per måned.

Forum: www.forums.pottershots.net

  • Forummet er er om alle skuespillerne fra Harry Potter filmene og også noget om selve Harry Potter filmene.
  • Har i gennemsnit 70.000 unikke besøgende per måned.

Demografi:
80% piger og 20% drenge i alderen 13-21 år, hovedsageligt fra USA, med England på 2. pladsen.

Spørgsmål:

P.t er der reklamer på både blog og forum, men klikraten er meget lav. 0.28% i gennemsnit. Der er Adsense, Clicksor og Infolinks reklamer på siderne. Alle performer dårligt.

Jeg har derfor brug for hjælp til at få optimeret indtjeningen på både blog og forum. Så hvis du har nogle forslag til hvad eller hvordan jeg gør, så tager jeg meget gerne imod dem med åbne arme.

- Bør jeg f.eks jeg f.eks optimere de reklamer som allerede er?
- Eller bør jeg måske prøve at få annoncør reklamer på sitet. Gir det bedre? Og hvor finder jeg dem?
- Kunne jeg sælge noget måske..., men igen, hvad?
- Har også tænkt på et VIP medlemsskab, men hvad skal jeg tilbyde dem specielt?

Håber meget på nogle idéer fra jer, da jeg ikke ved hvad jeg gør.

På forhånd tak!

Jean-Michel C.

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke mange reklamer jeg kan finde...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Nej på forummet er der ikke så mange, da den tidligere ejer ikke havde noget rigtig held med dem, så han fjernede langt de fleste.

På bloggen er der dog en del synes jeg.

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg må være ærlig, så syntes jeg bloggen er rodet og kedelig.

Det kunne du sagtens gøre noge ved. Må man spørge hvad du får ud af reklamerne pr måned?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Kenneth!

Du må helst være ærlig :-)

Gir dig ret i at bloggen er rodet og lidt kedelig.
Men tror du en oprydning og måske et mere spændende og clean design ville øge klikraten på de reklamer der er på bloggen?

Vil helst ikke sige hvad jeg får ud af reklamerne, men det er kun småpenge. Ja så lidt at jeg næsten bare kunne fjerne reklamerne uden det ville gøre en forskel.  Men som sagt er klikraten på sølle 0.28%.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Misel. 

Jeg vil skyde på at der er en dårlig klikrate, ikke fordi bloggen er kedelig og rodet, men nok mere fordi det ikke er relevant for det publikum der bruger bloggen. At læse en blog er ikke en særlig købs-minded tilstand, og derfor skal der mere til end "bare" adsense. 

Kendskab til målgruppen af denne blog, og evt. kreative tiltag indenfor deres interessefelter (her tænker jeg på strategiske samarbejder med filmselskaber der gerne vil have pr for hendes nye film, eller andet harry-potter relateret)

Hvis du kan bringe noget der er relevant for de brugere der læser - så er de meget interesseret i at bruge penge - bare kik på Harry potter "hysteriet" generelt... men du kommer nok i modvind fordi det er et imperium du kommer til at forhandle med :)

God vind

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten!

Tak for dit svar.

Okay, så reklamerne ska være relevante.
Og ja, så er spørgsmålet om jeg kan finde nogen som vil reklamere med noget Harry Potter relateret. Det må jeg prøve at undersøge.

Tror også det bliver svært hvis jeg ligefrem skal til at forhandle direkte med Harry Potter imperiet.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Misel - du kan også arbejde på at få flest mulige bruger på nyhedsbreve. Nyhedsbreve konverterer bedre end blog - læsninger - generelt... 

-Karsten

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

0,28% klikrate er ikke unormalt for et forum. Husk på at folk læse mange tråde på flere sider, uden at fokusere på bannerne.

Dog burde den være mellem 1 og 2% på selve bloggen, men der kan du tilskrive det roede design og den dårligt placerede banner i toppen

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Spændende, spændende :-)

Af nysgerrighed hvad måtte du ligge for de 2 sites?

Hvor kan man købe sådanne sites henne? Hvor fandt du dine?

Jeg bruger på mit eget forum www.plantedebat.dk adsense og der side-CTR på banneret i toppen og bunden på 1,14% hvis du kan bruge det tal til noget.

På et tidspunkt havde jeg også bannere mellem hver 5. post det gav en CTR på 0,59%.

 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)