Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammenlign timepris mellem en IT-Konsulent og en fastsat medarbejder

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære iværksættere og hvem der ellers måtte læse med

Til brug for mig selv har jeg udviklet et Excel ark der kan hjælpe mig med at illustrere over for potentielle kunder hvad en konsulent koster sammenlignet med en fastansat medarbejder.

I den forbindelse vil jeg gerne have en smule feedback fra her på poster jeg evt. har overset eller hvis der er nogen af indtastede tal der er skudt helt ved siden af.

Excel filen (version 2007) kan downloades her: Sammenlign timepris v 0.1.xlsx.

Ud over feedback er andre naturligvis også velkommen til at bruge værktøjet som I nu har lyst. Jeg har tænkt mig at bygge en smule videre på det baseret på den feedback I evt. måtte komme med.

Med venlig hilsen
Dennis Milandt

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke gemme filen, så ældre versioner af excel kan åbne den Embarrassed

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak skal i have. Dog har jeg ikke mulighed for at installer noget på den server jeg sidder på, så det er desværre ikke en mulighed.

Tak for versionen til os med det gamle excel - kigger på det med det samme..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt. Som sagt er enhver form for feedback meget velkommen. Vil også gerne høre om det er et værktøj I selv kan bruge i jeres salgsarbejde.

Med venlig hilsen
Dennis Milandt

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

En konsulent til 450 kr/time som kan erstatte en medarbejder der får 40.000 om måneden er meget billigt.

De fleste har idag også 5 feriefridage, dvs i alt 30 feriedage, så det forbedrer dit regnestykke.

Hvis det er en konsulent der er fast hos kunden stort set altid, så handler det jo dybest set bare om hvem der afholder hvilke omkostninger, men er det en kunden bare booker nogle timer i ny og næ, så må man formode at kunden ikke har brug for en medarbejder selv på fuld tid og det vil også påvirke dit regnestykke positivt, hvis konsulenten kun har 100 timer om måneden for at lave det samme som en fuldtidsansat.

Et væsentligt argument kan være, at kunden ofte kan køre det på andre konti (driftskonto, vedligeholdelseskonto, etc..) hvilket kan være en fordel fordi det i mange virksomheder går på ikke at have for mange interne personaleomkostninger. Så kan man sige.. jamen det giver jo det samme i sidste ende eller bliver dyrere i sidste ende.. JA, men sådan er verden bare mange steder!

/JJ

 

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Dit regnestykke er for mig et tydelig bevis på du bare vil overbevise kunden om , at det er billigere at bruge en konsulent.

Selv i en lille virksom hed som vores  vil renstykket slet ikke kunne gøres op til din fordel, tværtimod.

Vi giver langt fra 30000 pr pc pr år og slet ikke 10000 til internet og tlf pr enhed

vi giver heller ikke 40000 om måneden i løn. og dit sammenlignings grundlag er fra start nok, til at vi ikke vil overveje at bruge dig

Vi har til gengæld nogle multi kunstner ansat, der kan lave 90 % af det voredes tidligere edb konsulent til 995 kr i timen kunne lave...

og ham vi har nu bliver bare aflønnet til den almindelig timeløn han får lige meget hvad han laver...

dertil er han god til at finde de bedste priser når vi skal købe nyt, servicere alle vores computer ...om det er i lastbiler eller kontor

det eneste vi vil kunne tænkes at skulle bruge andet hjælp til, er hvis jeg havde brug for ændringer i mit regnskabsprogram, men det kan jeg betale mig fra på timebasis.. så hvis jeg vil skulle bruge dig, så skriv hvad du kan  og kom med nogel eksempler på alsidig ting du har lavet,og hvad du tager i timen... istedet for at sammenligne med an fastansat.

hvis nu du er helt vild god til at få et kontor og computer i lastbiler til at snakke sammen, og du har forstand på de programmer der bruges, eller kan udvikle dem, så de er nemme at bruge for chaufføren, og man på kontoret vil spare nogle langsommelige arbejdsgange..... så er der en fremtid i det, for det mangler på marked.... og det skal være mindre firmaer der tilbyder det, og ikke store forkromet løsninger i store firmaer ... men du skal vide hvad du snakker om.. msåke var det slet ikek der du vil hend

 100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

@lind:

Taget til efterretning at du synes at de forud-indtastede faste udgifter er høje. Jeg vil dog gerne give dem en kommentar med på vejen.

30.000 kr. dækker ikke kun en PC, men en hel arbejdsstation, dvs. hæve/sænke-skrivebord, stol, skærm, tastatur, mus, dockingstation mm. Hvad vil du mene det vil løbe op i hos jer pr. år?

10.000 kr. synes jeg er meget realistisk hvis medarbejderne har fri telefon og betalt internetforbindelse hjemme. Der er ikke tale om internetforbindelsen til firmaet.

Med hensyn til løn vil jeg gerne afsløre at 40.000 kr om måneden ikke er meget for en fastansat dygtig IT-konsulent. Iflg. Prosas lønstatistik har en systemudvikler med 8 års erfaring en månedsløn på 40.365 kr.

Sandt at værktøjet skal bruges til at overbevise kunden om at en timepris der umiddelbart virker høj faktisk ikke er det. Værktøjet skulle meget gerne få potentielle kunder til at stoppe op og regne på hvad de i forvejen betaler for deres fastansatte medarbejdere, og forhåbentlig kan det være med til at skabe forståelse hvorfor priserne ligger på det niveau de gør. Til sammenligning tager bureauer som Creuna, LBi og Twins over 1.000 kr i timen.

Med hensyn til den sidste del af dit indlæg, så var denne tråd ikke ikke et forsøg på at sælge mig selv eller mine kompetencer, men blot et forsøg på at få noget feedback på dette værktøj, og at give andre mulighed for at bruge det. Tak for den feedback i øvrigt.

Hvis du vil vide mere om hvad jeg laver og hvilke kompetencer jeg har, så kan du se det på min hjemmeside (se signatur).

Med venlig hilsen
Dennis Milandt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

@mr.jensen

Tak for dit svar. Det er en god pointe med de 5 feriefridage. Dem havde jeg glemt at medregne. Jeg havde selv 6 ugers ferie på min tidligere arbejdsplads.

Har tilføjet feriefridagene samt lavet et par andre korrektioner: Sammenlign timepris v 0.4.xlsx

De andre pointer du kommer med er helt valide, men svært at sætte op i et regnstykke. Der er mange andre udgifter til en ansat så som rekruttering, oplæring og fratrædelse der ikke er medregnet og som man ikke betaler for ved brug af konsulenter.

Grunden til at jeg i øvrigt sammenligner med en konsulent på "fuld tid" er for at gøre det mere sammenligneligt. Realistisk set har en kunde oftere brug for konsulenter i kortere og spredte perioder.

Med venlig hilsen
Dennis Milandt

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)