Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faldet i søgemaskinerne!!

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

 

Før lå jeg nr. 4 med www.mobildiskotek-forza.dkgoogle. Nu ligger jeg nr 1... på side 2!!

 

Jeg har fået lavet ny hjemmeside, kan det skyldes det?

Den nye side indeholder ellers det samme, har faktisk en bedre pagerank(selvom den kun er 1 nu) og den nye side indeholder desuden et sitemap.

 

Hvad går galt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 28-09-2006 15:57:21 Forfatter:Nikolaj Astrup Madsen
Før lå jeg nr. 4 med www.mobildiskotek-forza.dk på google. Nu ligger jeg nr 1... på side 2!!


Jeg har fået lavet ny hjemmeside, kan det skyldes det?


 

På hvilket søgeord lå du nummer 4? Det kan skyldes at du har fået et nyt domæne, der er ikke nogen der linker til det nye domæne. Det kan skyldes ny tekst på siderne. Det kan skyldes en update ved Google. Det kan skyldes at din søgning røg til et andet Datacenter denne gang så du fik et andet resultat (selvom det så nok ikke burde være så stort et udsving). Og det kan skyldes en kvart million andre ting :)

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Domænet er det samme, og teksten er næsten præcis den samme!

 

Det er møgirriterende!!!

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du har fået en ny hjemmeside, og den er struktureret anderledes i koden, kan det meget vel være årsagen til at du er faldet i resultaterne. Eksempelvis hvis den sigende tekst står længere nede i koden, formatteringen er anderledes.

....sidst men ikke mindst - hvis filnavnene er ændret (fx fra et programmeringssprog til et andet), og du ikke har lavet en 301 redirects, så skal hele siden indekseres forfra igen.

Derudover kan det være en milliard andre ting

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Nå da. Nu kan jeg fortælle at jeg er kommet op på den sidste på første side!

 

Jeg må bare igang igen, med at forbedre det hele:-)

 

Tak for hjælpen.

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nikolaj,



husk også at dine konkurrenter kan være så luskede, at de også optimerer deres sider ind i mellem.
Derfor kan du sagtens "bevæge dig op og ned ad ranstigen" uden at du har foretaget noget som helst på din egen side



Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det er klart:-)

 

De virker bare som om mange har optimeret deres side rigtig godt, på samme tid!

 

Her sådan set blevet smidt ned en masse pladser fra dag til dag!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Du bliver nødt til at sigte bredt, og erkende mediets begrænsninger, hvis du vil arbejde med markedsføring i søgemaskiner. Den organiske del af optimeringen vil altid være svingende - præcis på samme måde som PR. Selvom du har nogle virkelig spændende historier kommer du ikke på forsiden af alle aviserne, hver dag :) Men, på samme måde som med traditionel PR kan du, hvis du som sagt satser bred og arbejder kontinuerligt og professionelt med det, opnå en forbedret synlighed over tid. Ikke hele tiden. Ikke altid så godt som du ville, men alt i alt meget bedre end hvis du ikke gjorde noget.

Når jeg snakker om en bred tilgang til søgemaskiner, så handler det om, ikke at satse alt på en enkelt strategi, system, kanal, metode eller website. Brug både PPC (f.eks. AdWords) og organisk optimering - ikke enten eller, lav evt. flere websites og implemeter flere forskellige strategier, få et partnernetværk af sites der kan være med til at promovere dig (og "blokere" søgeresultaterne med "gode" resultater om din virksomhed) - osv. osv. Der er så mange ting der kan gøres. Det vigtigste er, at du ikke kun gør en ting, men gør flere. For uanset hvordan disse mange forskellige metoder og kanaler administreres vil du uværgeligt løbe ind i det du oplever nu ind imellem - nemlig at du pludselig, fra den ene til den anden dag, mister en stor del af den trafik du fik. Ved at bruge flere kanaler og metoder sikre du en mere stabil synlighed. Når den ene del kører skidt, kan der måske skrues op for den anden. Det virker!
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nikolaj

 

Det kan også bare være at de syntes det gik for godt for dig og så har dumpet dig lidt ned.  De kan jo ikke lide folk der sidder og optimerer deres sider.

Hvordan ligger du på MSN med det/de søgeord du har optimeret til? MSN og Google er baseret på nøjagtigt det samme matematiske system og burde derfor vise nøjagtige de samme resultater. Forskellen mellem de to er bare at MSN er reelle med deres resultat visninger(det er også derfor du kan ligge nummer et fra dag 1 hvis du har optimeret den godt nok), mens at google manipulerer med deres resultater. Den såkaldte sandkasse effekt gør at du ikke kan komme til at ligge nr. 1 før om lang tid. Et halvt til et helt år eller mere. De tilbageholder dig simpelthen selvom du er optimeret til et bedre resultat. Og hvis de synes du har optimeret den lidt for godt, dumper de dig ned igen.

Hvorfor? Jo tænk hvis verden fandt ud af at søgemaskinerne var identiske sammen med de fleste andre i verden og viste nøjagtigt de samme resultater som hvilken som helst søgemaskine, hvem ville så gide bruge google?

Hvis du til gengæld ligger dårligere på MSN end google, ja så har du forklaringen på hvorfor du er på vej ned. Så må du tilbage til arbejdsbænken. Mit forslag er at du bruger MSN som reference til hvordan du ligger. Man kan ikke stole på google på det punkt, især ikke jo tættere man er på 1. pladsen.

 

Der er ellers skarp konkurrence på "mobildiskotek" ka jeg se. 67000 links. Et par konkrete forslag til optimering fra min side ville f.eks være at istedet for "forside" øverst til venstre, så skriver du mobildiskotek. En anden ting er at langt de fleste skriver i flere ord når de søger, "Mobil diskotek" tænk lige over den. En tredje ting er at det er bevist at en tredjedel af alle søgninger sker gennem billededsøgning! Prøv at putte nogle billeder op af grejet og skriv med tekst på det "mobildiskotek - forza. Læg mærke til at der ikke skal stå mobildiskoteket. Det er ikke helt korrekt dansk, men det er der ingen der ligger mærke til, tro mig. Ikke noget flash eller billedfil. Pure Tekst.

At dine billeder ligger på en selvstændig ret anonym side, ser jeg som lidt skidt da de jo ikke linker til din side på den måde. Men du ligger da nummer 14 kan jeg se med et endda ret uaktuelt billede, well done.

 

Måske ved du allerede alt om det pludder jeg har fyret af, men jeg prøvede bare at hjælpe.

Held og lykke med jagten på 1. pladsen.

 

Mvh

 

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Den skal jeg lige have igen. Siger du at MSN og Google er bygget på den samme algoritme???
Du har vist røget af vandlåsen ;-)

Dbh Martin
Side 1 ud af 4 (31 indlæg)