Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DIBS går i sort

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skete det desværre igen for anden dag i træk. DIBS er nede og mange tusinde brugere kan ikke gennemføre deres betaling med kreditkort.

Vi er i Just-Eat hårdt ramt og ligeså er mange af jer derude. Jeg er sikker på mange shops opsøger alternativer de kommende uger heriblandt undertegnede.

Der er udover dette indlæg også debat på min blog www.mortenlarsen.net

Er du også ramt og hvad gør du?

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er også ramt af DIBS's problemer... Vi skifter til Quickpay pr. 1/1 2010 af andre årsager... Hvad vi går pt ved jeg endnu ikke... Håber da det bliver rettet hurtigt...

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vides det hvad der præcist er galt... sådan rent teknisk ?

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

kom da igennem med en bestilling med kortbetaling, det tog godt nok lidt lang tid,, men maden er varm og perfekt :-)

Har selv lige fået ordrer ind, så jeg oplever ikke nogle problemer lige nu ?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Når nu i kigger på alternativer så overvej epay.

Stort set alle de samme muligheder som hos DIBS bare billigere.

Har brugt dem de seneste par år til alle vores kunder (og egne projekter) og de eneste gange vi har oplevet nedetid / afvisninger har været når PBS har haft problemer.

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Epay (www.epay.dk) skulle vist være billigst hvis du skal modtage danske betalingskort.

Quickpay (www.quickpay.dk) skulle vist være billigst hvis du skal modtage danske + internationale betalingskort

 

Begge får gode anbefalinger forskellige steder fra.

 

Er der andre man bør kigge på ?

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har lige bestilt PayEx til vores nye shop. Årsagen er at de har faktura - så det var værd at prøve. De virker meget professionelle - men er stadig nye på det danske marked. Så erfaringer kan jeg derfor ikke give endnu. De er ikke specielt billige - vel nok samme priser som Dibs.

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor er der så få, der implementerer mere end en betalingsløsning. Hvad koster det :)

Alle der tager deres forretning seriøst har backupplaner - ikke bare backup af data. Hvis PBS er nede - hvad gør jeg så, hvis min primære betalingsgateway er nede - hvad gør jeg så.

Uanset hvilken udbyder man har valgt og hvorfor, så kan det gå galt. Ikke fordi udbyderen er uprof. men fordi det sker - verden er bare ikke stabil.

Det interessante er alene om man selv har været prof. nok til at tage højde for det og gjort noget ved det. Måske er det bare ikke vigtigt nok.

Er det vigtigt nok, så koster det jo ikke alverden at have adgang til to betalingsgateways og så have en SOP der skifter til den sekundære når den primære er nede. Lige som man forhåbentlig har en plan for hvordan man tager imod ordre når PBS er nede (igen) og tillader at modtage betalingen online efterfølgende når PBS er online igen.

To gateways - ekstraudgift 1-2.000,- plus en håndfyld udviklingstimer (gætter på at om det så var 20.000 så ville det være småpenge i forhold til de tab f.eks. just-eat har i peek hours :) 

 

 

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjaa... hvorfor har dibs ikke bare et backup-system hos en konkurrent hvor de så kan bruge når deres eget system er nede... Det er jo hos dem fejlen ligger så er det vel ikke os der skal betale ekstra for at sikre os imod deres fejl !? - De kunne jo eventuelt lave aftaler med andre gateways om at de måtte bruge hinandens netværk ved nedbrud.

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er PBS også nede, og så nu skulle man tage sit offline værktøj i brug. Det er dog ikke muligt hvis man har E-mærket ?????

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)