Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nr. 1 på Google og

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
monopolistisk konkurrence... den var god.

Mit argument er, at google ser på den trafik der sendes til din hjemmeside (se evt. på jobindex google.dk søg på "job"), der er ingen umiddelbar sammenhæng mellem de underrubrikker der vises "Søg i jobindex", "Tjek din løn", "industri og håndværk", "Handel og service". Men jeg ved at den lønberegner som jobindex har lavet trækker meget trafik ind på hjemmesiden, det er #1 ved en søgning på ordet "løn" på google.dk.

Min påstand er, at google afgør disse undersider baseret på mængden af trafik der sendes ind på bestemte områder af hjemmesiden. Antallet af søgninger på google.dk der indeholder "løn" er meget stort, og de ryger alle ind på jobindex, den side der henvises til er http://www.jobindex.dk/cgi/cv/salaryindex.cgi hvor titlen er "Tjek din løn" som også er den titel som underrubrikken har i google.

Så kommer spørgsmålet, hvorfor dukker samme underrubrikker ikke op ved en søgning på "løn"?
Det handler om søgevolumen. Antallet af søgninger på ordet "job" er større end på ordet "løn" derfor kommer disse underrubrikker frem når man søger på job men ikke når man søger på løn, men google har regnet ud at der er en relation mellem de to ord, det kan I se hvis I søger på ordet "løn" her https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal så vil google vise ordet "job" i listen.

Samtidig er clickstream analysen (antallet af click en side får i google) med til at afgøre relevans. Hvis din side dukker op som nummer #1 i søgeresultatet, men alle dem der clicker på linket med det samme går fra din side og tilbage til googles søgeresultat, fortæller det google at siden den besøgende klikkede ind på, ikke havde det forventede indhold, relevansen var for dårlig!

Jobindex formår at beholde de besøgende på deres hjemmeside, derfor opnår de en høj relevans på de udvalgte søgeord.

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)