Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rengøringsfirma?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har overvejet at starte et rengøringsfirma op.

Tilbyde rengøring til de lokale virksomheder i en lille by, folkeskolen, gymnasiet osv.

Nogen der ved hvordan jeg kan komme i gang, helt fra bunden af. Har været selvstændig før, men ikke i denne branche.

Mange tak på forhånd.

Mvh

Hanif

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det er en rigtig svær branche at starte op i.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg nemlig ikke det er.

Det kræver heller ikke den store egenkapital.

Især hvis man kender området, burde det ikke være svært. Men det er hvad jeg personligt mener.

Lad os se hvad andre kloge hoveder siger til dette.

 

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hej hanifi... det er ikke så svært at starte op..

køb noget rengøringsmiddel og matrialer..

start med monsregistering

så lav reklamer og del dem ud..

jeg er selv startet op for en lille md tid siden og har allerede en kunde..

men ville så lige sige at det er svært at få kunder..

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvor i landet starter du op?

For minerfaring er, at der i og omkring storbyerne er ekstremt meget konkurrence i  branchen i øjeblikket. Prisen er helt i bund - jeg oplever dagligt at jeg besøger kunder / potientielle kunder, som kan fremvis tilbud fra andre leverandører, som er helt hen i skoven. Mange har timepriser på nedtil 160 - 175 + moms pr. time. Der er ikke meget overskud på en sådan pris.

Omvendt lyder det til at du bare er dig selv, og derved kan du selvfølgelig bedre tage en lidt lavere time pris, og stadig få lidt ud af det. Men der skal kæmpes uanset hvad, og så skal du "bare" bevise at du altså er 10% bedre end det firma de har fyret for at få dig til 20 % billigere.

Mange tror at det er nemt at starte og drive et rengøringsfirma. Det KAN det måske også godt være. Men det er altså ikke bare at gå i Bilka og købe lidt "LimeLite" afkalker og noget Ajax sæbe Wink. Det virker måske nok de første par måneder - Men hvad når kunden begynder at brokke sig over den sæbefilm dine materialer efterlader på trægulvene, når kalken begynder at bide sig fast i toiletkummen, når man stadig kan se fedtede fingre på de sorte døre osv. Wink.

Nå alt det har du sikkert allerede tjek på - ikke for at skyde din ide i sænk - tværtimod. Men være seriøs og omhyggelig med dit arbejde, det betaler sig i længden. Og find så en fair pris - fair både for dig og din kunde.

Held og lykke

Birger

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de brugelige svar i kom med.

Mit mål er også at være meget omhyggelig og seriøs med det her. Det er lidt uden for Odense jeg har tænkt mig at etablere det.

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.. vent med at købe-bestille rengørings middler.. til du har fået en kunde..

jeg ved engrolager på fyn har billige rengøringsmiddler...

du skal for det første ha erfaring inde for faget.. rengøring er ikke bare rengøring.. Smileikke svært at starte op..

det der er svært er art få kunder... du skal kunne bevise at du gør dit arb 100procent

og at du er stabil betyder meget..

  held og lykke

 mvh elli

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)