Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blog fra dansk til engelsk...hvordan?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har min blog, hvor jeg har skrevet på dansk siden den startede januar. Det går ok, men jeg vil ændre den til engelsk i og med der er flere fra udlandet - og jeg har ladet mig fortælle at det er vejen frem.

Vil ikke oversætte hvad der allerede er der, men bare begynde på engelsk. Er det alt der skal til? Jeg tænker på mine tags, skal jeg skrive dem på både dansk og engelsk fremover?

Er der et klogt hoved der kan give et par fif...... bloggen er http://neovibra.blogspot.com/

God aften til alle......

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte,

Hvis du vil ændre din eksisterende blog til engelsk i stedet for at oprette en separat engelsk blog, er det bare at gøre det. Fortsæt med at skrive på engelsk, og skriv alle dine tags på engelsk fremover. Mere er der vel ikke i det. (Jo, måske at ændre på blogspots indstillinger, så datoer, "blogarkiv" etc. kommer til at være på engelsk fremover).

Du skal være opmærksom på, at konkurrencen på alle områder er meget hårdere på engelsk end på dansk, så det kræver en del indsats, hvis du f.eks. vil tiltrække mange besøgende fra Google og de andre søgemaskiner til din blog.

God fornøjelse med bloggen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank

Tak skal du have, det er jo ganske nemt.

Men skal nok have den hårde internationale konkurrence i baghovedet:o)

Hilsner

Gitte

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes en widget til WP blogs, som oversætter hele siden fra dansk/engelsk engelsk/dansk og mange mange andre sprog som du selv kan vælge :)

Mener den hedder Translator.

Er det dét du leder efter?

Hilsen Mathias

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det.

VIl det gøre at siden bliver oversat permanent? Eller er det fra gang til gang hvor brugerne selv beder om at få siden oversat??

Gitte

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan brugeren selv vælge fra gang til gang - Er ikke sikker på om den gemmer brugeren præferencer..

Men hvis du nu vil lancere den til europa & USA så kan folk i Holland, Frankrig, Spanien osv osv få den på deres eget sprog i stedet for engelsk - Jeg har selv prøvet translatoren på en engelsk blog - Og den oversætter faktisk rimelig forståligt. - Så måske du skulle prøve den? :)

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte

Bruger også denne også denne oversættelsesmulighed på WP og virker godt, har læsere fra andre dele af verden primært uda og england - du kan se bloggen på http://www.kimkampp.com/blog

Hvordan det så påvirker ens SEO halløj ved jeg ikke, men det er der nok en SEO person herinde der kan svare på?

Keep Swinging

Kim Kampp

Fra Hvissinge
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte - Min blog på henrietteweber.com har altid været engelsk. Jeg tror at du kunne opnå rigtig meget ved at skifte over - også pga. dit fokus på bloggen. 

 

Hvis jeg var dig ville jeg lave et announcement at fra nu af var bloggen på engelsk, også hvis der var noget der skulle være på dansk engang imellem så starte blogpostsne med "in danish:" - 

 

tagsne skal du også bare begynde med på engelsk - tror det ville være forvirrende hvis folk surferede tags på engelsk og der så var dansk indhold imellem det...

 

held og lykke med det=)

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til alle for de gode svar.

Vi kører videre på engelsk, det bliver spændende :o)

Hav det....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)