Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tordenvejr med efterfølgende crash

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved ikke om dette spørgsmål er havnet i den rette kategori, men det har temmelig meget med teknik at gøre, så jeg tager chancen

I Søndags havde vi en ordentlig omgang torden og det resulterede desværre i at min computer stod af -Ja, det tror jeg ihvertfald, for jeg kan på ingen måde få den op at køre igen.. Har kørt og prøvet alverdens ting!!!

OG OG OG... Jeg ved det... Det er for dumt, men der var ingen backup  Så nu står jeg desværre (måske) uden alle mine filer.. Og mine billeder (mange originale) til min webshop.. øv øv øv og ris til egen R.. det ved jeg godt, så I behøver ikke svinge pisken

 

Der kommer en tekniker på tirsdag og kigger på computeren.. Han kan flytte den gamle disk over i den nye computer, så jeg måske kan genfinde mine filer.. Jeg krydser fingre... Han siger at det værste at få fat på er billederne og at hans firma desværre ikke har kompetencer til at redde dem, hvis de er ødelagte... Og her er så mit spørgsmål.. Kender I nogen firmaer, som gør i det og har I et bud på en pris ? Jeg er klar over at det er en bekostelig affære, men hvor bekostelig ? Skal jeg simpelthen bare afskrive billederne eller er der håb ? Har I prøvet noget lignende ?

 

Og så lige et tillægsspørgsmål.. Nogle gode bud på gode backup løsninger ??? (hehe, ja -så kan hun lære det, kan hun...)

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Start med at slå koldt vand i blodet og trække vejret dybt. :)

Der er udmærkede odds for, at det blot er strømforsyningen, der er gået sig en tur. Der sidder en sikring i den, som kan være røget - er det værre, kan selve strømforsyningen være brændt af, men det betyder absolut ikke, at resten af computeren er defekt. Derfor bør det heller ikke være nødvendigt med en helt ny computer - er teknikeren blot en smule teknisk, bør han nok være i stand til at finde defekten i maskinen og udskifte den, så du kan få adgang til billeder m.v. med det samme.

Slipper du for at købe ny computer, kan du jo passende bruge lidt af pengene på en ekstern harddisk. Maxtor laver nogle modeller, der kan starte backup-kørsler ved tryk på en knap på fronten - når det er så let, får man oftere gjort det. :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har sådan en Maxtor One Touch - det er genialt.

 

Hvis det er meget vigtigt (læs: hvis det gerne må blive vanvittigt dyrt), har jeg en 3. hånds kontakt til et firma i London, som kan trække data ud af en harddisk, som har været gennemhullet med et søm. Men som i så mange andre tilfælde koster det kassen.

 

mvh Hans

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Som David skriver tag det med ro :)

Jeg har kunder med samme problem som dig...
Alle har kun fået smadret PSU''en (strømforsyningen).
Men skaf dig en extern harddisk til backup og en UPS...

Var ude hos kunder i Mandags efter turen i Søndags, de fik heldigvis kun smadret UPS''en...


Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter et kraftigt tordenvejr har jeg næsten altid 2-3 kunder med ''døde'' maskiner. Det er som regel altid kun gået ud over strømforsyningen - aldrig med datatab.

 

MEN! Jeg har også flere gange set, at der efter en periode pludselig optræder fejl i systemet andre steder. Så der kan godt være fejl, der først viser sig på længere sigt. Rent forsikringsmæssigt står du dig altså bedst med at skifte maskinen ud på nuværende tidspunkt, mens lynedslaget er en plausibel årsag. Sker skaden senere (måske nok indirekte på grund af lyn) er det langt sværere at få overtlat dem til atpunge ud.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan kun tilslutte mig de andre, når der er tordenvejrssæson bliver der skiftet mange strømforsyninger :) jeg har dog enkelte gange også oplevet at det har haft effekt på andre komponenter.

Jeg vil i øvrigt ikke anbefale dig en Maxtor harddisk, jeg har sendt utallige af dem til RMA, inkl. flere onetouch diske. Hvis du ikke køber en Maxtor så får du dog ikke "OneTouch"-funktionen, men der findes en lang række forskellig software der kan sørge for automatisk at foretage backup for dig.

Hvis ikke der er tale om meget data vil jeg anbefale dig en online/remote backup løsning.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak allesammen Jeg er da blevet en smule beroliget, og jeg krydser fingre, -men grunden til at jeg tror at det er disken, som er stået af, er da strømmen røg, gik computeren selvfølgelig i sort (klart nok), og min kære mand gik så ud og tændte for strømmen igen og computeren startede op. Midt i denne opstart røg strømmen så igen.. Og det kan en disk vel ikke li ?

 

Nå, men jeg skulle jo have ny computer alligevel, så skidt med den gamle.. Altså lige bortset fra min disk.. Så jeg var igang med at lede efter en ekstern disk, som jeg kunne flytte data med, så måske skulle jeg kigge på denne Maxtor.. Men hvorfor mener du, Sune, ikke at den er en god løsning.. Det lyder da nemt ? Har du "bare" fået "mandagsdiske" eller er der andet ?

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
P.S. Jeg havde egentlig forestillet mig en online backup løsning, men er itvivl om datamændgen.. Jeg har jo mange billeder også i original størrelse og de fylder.. Jeg kan af gode grunde ikke fortælle hvor meget, for de ligger jo på min gamle disk :) Har I en tommelfinger regel for hvornår man skal vælge online vs. en fysisk lokal løsning, som en ekstern disk ?

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har desværre oplevet alt for mange Maxtor harddiske der er gået i stykker, min egen Maxtor OneTouch disk er også gået i stykker to gange.


Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Debatten om harddisk-mærker er altid interessant - alle har et hade-mærke (oftest grundet dårlige oplevelser) og et yndlingsmærke (ofte grundet manglende dårlige oplevelser). Selv har jeg ca. 5 Seagates, 4 Maxtor og en Samsung i brug, og de virker alle glimrende. Jeg kender folk, der haft dårlige oplevelser med rundt regnet alle mærker og modeller, så skal jeg vælge harddisk vælger jeg ud fra tests samt prisniveau. Andet gør bare en deprimeret. :)
Side 1 ud af 3 (29 indlæg)