Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain, SEO og Google-index

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære kloge Aminoer.......HJÆÆÆÆÆÆLP

 

Jeg har shop hos Dandomain (blev oprettet før jeg vidste noget om frames....orker ikke at få det ændret nu, da jeg har over 700 varenumre). Shoppen har jeg haft i lige godt 2 år - og den kører for så vidt helt pænt, lige indtil...

 

For en uge side fik jeg en mail fra Google om, at jeg var smidt af deres index, fordi SEOen hos Dandomain re-directer fra mit hovednavn www.fashiondolls.dk til www.fashiondolls.dk/shop/default

 

Det kan Google ikke lide - så derfor er jeg nu smidt af, og har ikke haft nogen Google-hits på min side i en uge (det er bare ikke sjovt, skal jeg hilse at sige).

 

Jeg kontaktede naturligvis Dandomain som noget af det allerførste, som anbefalede, at jeg fjernede et flueben i en redirection tickbox i SEOen - og så har jeg efterfølgende re-assignet mig til Google''s index, som der stod i mailen fra Google, at jeg skulle. Men lige lidt har det hjulpet.

 

Har I et godt råd til, hvad jeg skal gøre?

 

De allerbedste hilsener - og i håbet om, at I kan hjælpe mig......

 

Jane Jagd


 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
I første omgang tager det jo typisk lidt tid fra du beder om et googlebesøg til det kommer. Alt fra 2 dage til 2 måneder efter sigende. Hænger vel sammen med hvor mange som linker til siden og hvor heldig du er. Hvor længe er det siden du gentilmeldte?

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg gentilmeldte i mandags...håber bare ikke, at der går 2 måneder....det vil jo være en katastrofe

 

 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Først og fremmest skal du sikre dig, at problemet rent faktisk er løst. Som du kan se nedenfor (paste af HTTP-requests når man besøger fashiondolls.dk), viderestilles der stadig til /shop/ med en 302 Object moved.

http://www.fashiondolls.dk/

GET / HTTP/1.1
Host: www.fashiondolls.dk
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.0.7) Gecko/20060909 Firefox/1.5.0.7
Accept: text/xml,application/xml,application/xhtml+xml,text/html;q=0.9,text/plain;q=0.8,image/png,*/*;q=0.5
Accept-Language: en-us,en;q=0.5
Accept-Encoding: gzip,deflate
Accept-Charset: ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
Keep-Alive: 300
Connection: keep-alive
Cookie: ASPSESSIONIDCAABDBDR=DIMAMFNCAFPKIJHCGMGABDHP; ASPSESSIONIDACBACACQ=NJICNFNCBMICPOPJJEFKAPLB

HTTP/1.x 302 Object moved
Cache-Control: no-cache
Date: Fri, 06 Oct 2006 08:52:05 GMT
Pragma: no-cache
Content-Length: 146
Content-Type: text/html
Expires: Fri, 06 Oct 2006 08:51:05 GMT
Location: default.asp?SessionTest=1
Server: Microsoft-IIS/6.0
----------------------------------------------------------
http://www.fashiondolls.dk/default.asp?SessionTest=1

GET /default.asp?SessionTest=1 HTTP/1.1
Host: www.fashiondolls.dk
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.0.7) Gecko/20060909 Firefox/1.5.0.7
Accept: text/xml,application/xml,application/xhtml+xml,text/html;q=0.9,text/plain;q=0.8,image/png,*/*;q=0.5
Accept-Language: en-us,en;q=0.5
Accept-Encoding: gzip,deflate
Accept-Charset: ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
Keep-Alive: 300
Connection: keep-alive
Cookie: ASPSESSIONIDCAABDBDR=DIMAMFNCAFPKIJHCGMGABDHP; ASPSESSIONIDACBACACQ=NJICNFNCBMICPOPJJEFKAPLB

HTTP/1.x 302 Object moved
Cache-Control: no-cache
Date: Fri, 06 Oct 2006 08:52:05 GMT
Pragma: no-cache
Content-Length: 127
Content-Type: text/html
Expires: Fri, 06 Oct 2006 08:51:05 GMT
Location: /shop/
Server: Microsoft-IIS/6.0
----------------------------------------------------------
http://www.fashiondolls.dk/shop/

GET /shop/ HTTP/1.1
Host: www.fashiondolls.dk
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.0.7) Gecko/20060909 Firefox/1.5.0.7
Accept: text/xml,application/xml,application/xhtml+xml,text/html;q=0.9,text/plain;q=0.8,image/png,*/*;q=0.5
Accept-Language: en-us,en;q=0.5
Accept-Encoding: gzip,deflate
Accept-Charset: ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
Keep-Alive: 300
Connection: keep-alive
Cookie: ASPSESSIONIDCAABDBDR=DIMAMFNCAFPKIJHCGMGABDHP; ASPSESSIONIDACBACACQ=NJICNFNCBMICPOPJJEFKAPLB

HTTP/1.x 200 OK
Cache-Control: no-cache
Date: Fri, 06 Oct 2006 08:52:05 GMT
Pragma: no-cache
Content-Length: 1857
Content-Type: text/html
Expires: Fri, 06 Oct 2006 08:51:05 GMT
Server: Microsoft-IIS/6.0
P3P: CP=''OUR PSA PSD BUS UNI NID DSP NOI COR''

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - aner ikke hvad og hvordan du gjorde - men i hvert fald vigtigt at vide, at Dandomain ikke er færdige med at løse problemet.


Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu ved jeg selvfølgelig ikke med dit budget, men jeg vil klart anbefale dig at køre Google AdWords sponsorlinks mens du venter :) Det lyder til at du er lidt "på den" hvis ikke du er at finde på Google

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Øv - men du har nok ret.

 

Jeg kørte Adwords sidste år - det var en dyr fornøjelse (ca 40.000 kr). I år har jeg slet ikke kørt med Adwords, fordi Dandomian lang om længe fik SEOen op at køre - og har kørt OK lige siden - altså lige indtil for en uge siden....

 

Men måske må jeg til lommerne igen med Adwords....

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kan jo godt sørge for at bruge budgettet anderledes.

Du er velkommen til at give mig et kald på 70 27 22 55, så kan vi tale nærmere om en løsning, hvor budgettet udnyttes til det bedre

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-10-2006 11:05:57
Forfatter: fashiondolls

OK - aner ikke hvad og hvordan du gjorde - men i hvert fald vigtigt at vide, at Dandomain ikke er færdige med at løse problemet.




Til browseren Firefox kan man få en extension, der hedder Live HTTP Headers - den fortæller dig præcis hvordan browseren og webserveren "taler sammen" og afslører dermed når webserveren beder browseren lede efter et dokument et andet sted. Præcis det samme vil Google opleve.
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)