Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Længe leve Eva Kjers FØRSTE udtalelse !

Side 1 ud af 14 (138 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Godt sagt - "Der er ingen problemer i større forskelle mellem rig og fattig" ! (Desværre er hun nu blevet tvunget til at trække det tilbage...)
 
Hvordan kan det nogensinde stille de fattige dårligere, at os højtlønnede får mere ud af pengene end nu ??? Det kan da KUN være en fordel for de dårligt stillede, at der bliver brugt flere penge, hvilket er en naturlig konsekvens af lavere skatter...
 
Hvordan vil Danmark komme til at se ud, hvis der fortsat skal trækkes mere og mere af vore gode "høje" lønninger i skat ("høje" er sat i situationstegn, da man jo i Danmark er "højtlønnet" ved en indkomst på bare 26.000 om måneden). Konsekvensen bliver blot det der allerede er ved at ske, nemlig at landets rige og landets store virksomheder flytter udenlands. Derved kommer der endnu færre skattekroner i kassen til at betale for de dovne, syge, svage, gamle osv osv.... Prøv f.eks. at forestille jer at Mærsk flytter alt ud af Danmark - det vil virkelig se "godt" ud for vores BNP....
 
Lad os se om det ikke kan skabe lidt debat
 
 
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hørt! :)
Jeg fandt det også som en god udtalelse, og det skuffer mig ærligtalt at hun fik den kolde skulder på den måde.

Forskellen skal naturligvis ikke blive for stor (hvilket den jo heller ikke bliver hvis skattekronerne fordeles fornuftigt nok), men det skal jo heller ikke ligefrem være "uattraktivt" at tjene penge i Danmark :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg må sige at I er meget naive hvis I tror at udtalelsen fra ministeren udelukkende ville resulterer i retten til at tjene mere.  Man behøver ikke kigge sig så meget omkring i verden for at finde glimrende eksempler på hvordan hendes politiske agenda er ført ud i livet og hver eneste gang giver det flere fattige - og de fattige er fattigere. Det kan man så mene er i orden - det synes jeg bare ikke det er.
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er ingen der siger vi skal helt over i den anden grøft jo... bare vi kan komme op på vejen igen.

Det er jo klart at lidt liberal styring af økonomien gør at vores økonomi i danmark er rigtig god og nærmest ingen arbejdsløshed.

Lavere skatter til de højt lønnede ville medvirke flere af dem blev i danmark og medvirkede til udviklingen. Lavere virksomhedsskat tror jeg også er en vej frem, se bare Irland, hvordan de scorer store virksomheder på deres lave skat.

/Rasmus
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt enig med Mikkel.

Mht. en liberal styrning af vores økonomi deler jeg også denne opfattelse ... vi skal gå langt for at skabe de bedste vilkår for vores erhvervsliv/iværksættere.....
 
Men jeg betaler nu min topskat (personskat) med glæde .... Jeg hører ikke til dem som ligger i den dårlige ende mht. indkomst eller rådighedsbeløb - så jeg bidrage gerne med en lidt større del til fællesskabet !
 
 
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
  Jeg syntes i bund og grund at der sidder en masse politikkere som trænger til en alvorlig "Wake Up Call"...
 
  De må snart have lært, at bare fordi de beslutter "sådan skal det være" omkring et eller andet, så bliver det altså det ikke automatisk. Lad os tage et eksempel som virkelig pisser mig af (undskyld sproget) hvergang jeg hører en politikker kommentere det:
 
  - "Danmark skal være det førende iværksætter-land" - Nå ja, hvordan f..... har I tænkt Jer det? Det er ikke nok at sætte iværksætteri på skoleskemaet, når man som iværksætter stadig bliver behandlet som en bums af bankerne og alle de offentlige institutioner.... Selv ens A-kasse tørrer en noget så listerligt når man kaster sig ud som iværksætter.
 
By the way: Jeg har fået ny bankrådgiver i en af de banker som jeg har med at gøre. Nu har jeg ellers igennem de sidste 2 år haft en bankrådgiver som faktisk har udvist en anelse forståelse for hvad jeg går og laver. Men vedkommende havde nu besluttet at søge nye græsgange og jeg har fået en ny bankrådgiver. En uge efter dette skift havde jeg så mit første møde med vedkommende, som benyttede chancen for at give mig et godt førstegangs indtryk, til i stedet at jorde mig totalt i stedet for. "Ja, det ville jo være nemmere at få et overblik, hvis du nu samlede alle dine penge hos os - Ja, og hvis du så i det hele taget havde et normalt lønnet job..." Det sagde vedkommende fandemne...! Men der skal dog mere til at få mig til at skifte bank - jeg har hørt på sådan noget crap i mange år efterhånden.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    jesper snabelA mediamouse.dk
 
 
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 
"Ja, det ville jo være nemmere at få et overblik, hvis du nu samlede alle dine penge hos os - Ja, og hvis du så i det hele taget havde et normalt lønnet job..."
 
Se det er da noget af en melding. Sikke et fjols........ Men dem findes der jo desværre mange af derude.
 
Tilbage til tråden:
 
Jeg mener ikke at det er en OK holdning af vores socialminister (altså at ytre sig i socialminister sammenhæng; hvad hun mener personligt er hendes egen sag). Det havde til nøds været bare tilnærmelsesvist forståeligt hvis det var Thor Pedersen eller Claus Hjort Frederiksen, der havde råbt højt om øget ulighed i forhold til flere i arbejde m.v. Men socialministeren; det er #¤%& ikke hendes opgave.
 
Kan da godt se nogle af argumenterne et stykke hen ad vejen, men min indre humanist byder mig a tage afstand fra en sådan holdning.
 
mvh
KN 
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har bare en spørgsmål.
 
Hvad betyder...lige præcis..."fattige er fattigere".  Media brug dette udtryk meget! Betyder det at fattige kan køber mindre med hvad det har?  Betyder at der er støre afstand mellem rig og fattig?
 
P.S. Jeg synes hendes forklaring i Jyllands Posten var forståelig nok og helt sikker mindre end 0,1% af Danmark har læst det.
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

I min verden betyder ..."fattige er fattigere" at de fattiges købekraft bliver mindre! (hvilket også var resultatet i England under en vis Fru Håndtakse)

Er da meget enige i at "lighed" ikke er målet, men at målet er at hæve bundniveauet, således de dårligste stillet i samfundet får det bedre...  Men hvis vi ønsker at hæve niveauet for de dårligste stillet i samfundet skal nogen jo bidrage til ”festen” – og det kunne jo meget vel være dem som kan bidrage ….

Når jeg omtaler de dårligste/fattigste – som ved jeg ganske udmærket af nogen af disse selv kan bidrage til at flytte, men der er altså nogen som ikke har de så let som andre …. Så lad os dog glæde os over at vi tilhører den heldige del !!

Har det godt med at bidrage til dem som ikke har det så let …. Men det nager mig at jeg også bidrager til nogen (få) som ikke gider !!

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Gennem mine briller er den eneste måde at styrke de svage, ved at man styrker de stærke,
og giver dette en større forskel mellem rig og fattig ved at de rige bliver rigere, så for min skyld ingen alarm, pengene skal tjenes før man kan bruge dem
Side 1 ud af 14 (138 indlæg)