Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Længe leve Eva Kjers FØRSTE udtalelse !

Side 14 ud af 14 (138 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel måske din løsning er bedre end mind, måske din er dårligere end min.

Det ved vi ikke.

Men derfor kan vi godt holde en sober tone i debatten, uden at tro vi bor på fremmede planeter osv.
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg må indrømme at det er svært at diskutere med de få der mener at sort er hvid og hvid er sort. Du må meget undskylde hvis jeg har fornærmet dig, men du befinder dig altså ude på et ekstremt sidespor hvor det kan være særdeles svært at følge din logik. Jeg kan simpelt hen ikke få noget af det du siger til hænge sammen med den virkelighed jeg befinder mig i og når jeg kigger mig omkring kan jeg overhovedet ikke få øje på den. Det var derfor en meget naturlig  konklusion at du måtte befinde dig på en helt anden planet :)
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel jeg er slet ikke fornærmet, men vi kan jo sagtens holde debatten sober selvom vi ikke er enige.

Verden er ikke sort /hvid det ved jeg godt, men nogle gange virker de ekstreme metoder.
Men det er ikke velset at lufte denne holdning offentligt, det ved jeg godt men nogen skal gøre det.
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

> men nogle gange virker de ekstreme metoder.

Nej, det har været afprøvet masser af steder, som f.eks. Iran, Iraq, Chile og masser af andre millitære diktature. De fleste af os er heldigvis enige om at ekstreme metoder til at banke de svagest stillede "på plads" IKKE dur. I mindre målestok har det også været afprøvet utalluge gange om straf øger motivation, indlæringsevne eller "lyst" - og det gør det ikke. Der er ingen grund til at afprøve det igen. Vi er også holdt om med at slå vores børn (det er i hvert fald ulovligt), slå de samme børn i skolen og i de hele taget (heldigvis) bevæget os væk fra et afstræffer-samfund mod et mere motiverende samfund. Jeg ser ingen grund til at gå i den anden retning - det er uden positiv virkning og har kun negative effekter.
 
Hvis du virkelig gerne vil have folk til at stoppe med at snyde i bistand er det let nok: Første forseelse giver afhugning af højre hånd, næste gang ryger halsen. Så er det problem løst. Samme metode kunne så tages i brug overfor skattesnydere, momsfuskere, uærlige advokater, færdselssyndere osv og snart ville vi så have et rigtig dejligt land, ik? Ligesom Iran, right? Næhh, du, jeg tror ikke på den slags metoder.
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel nu får du mig jo til at lyde som om jeg vil have at vi får et iransk styre her i DK.

Det ved du jo godt at jeg ikke ønsker.
 
Der er masser af eksempler på at straf virker, se f.eks. klippekortet til kørekort
Det ønsker jeg indført på andre områder, bistand, virksomheder, osv.
 
2-3 klip og du mister retten til bistand, eller at drive virksomhed

Som du selv nævner har vi bevæget os over mod et ikke afstraffelses samfund, hvis du husker tilbage på hvordan det var i din folkskoleklasse da du var 12-16 år, så prøv at gå ind i en nu, du vil korse dig når du ser hvor uopdragne børn og unge er idag.
 
Et endnnu bedre eksempel.
Jeg har hat unge ansatte i min virksomhed,  vi har haft 3 rengøringsfolk i år indtil vidre, og de får 50% mere end det de skal have i timen, og har gode forhold.
Men tror du man kan regne med at de kommer til det aftalte tidpunkt ?
Nej man får gerne en SMS med at de er syge eller ikke lige kan komme.
 
Skal nok bliver sjovt når de kommer ud på det rigtige arbejdsmarked
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg benytter mig hovedsageligt af gullerødder - motivation, frem for pisken og jeg har ingen usædvanlige problemer haft med de unge jeg har haft, og har, ansat. Igen vil jeg opfordre dig til at se lidt på dig selv - det kunne jo hænge sammen med dit sterotype forhold til unge og den måde du omgås dem ...

Og ja, jeg har stukket hovedet indenfor i mange folkeskoler efter jeg forlod den. Det meste af min familie er folkeskolelærere og jeg har selv for få år siden lavet pladesindspilninger med børn fra en 5. klasse. Og nej, jeg synes ikke børn er mere "uopdragne" (jeg troede egentligt kun det var gamle damer der brugte den slags udtryk! :)) end børn skal være. Faktisk synes jeg de fleste børn og unge i dag er ufatteligt fede, fulde af gode ideer, gå-på-mod og alt muligt andet godt. Jeg er stolt af dem! Jeg må igen sige at jeg tilsyneladende lever i en helt anden verden end du gør ...

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

De unge der har arbejdet og arbejder for mig (mit firma) har det rigtigt godt, for folk får altid lov at bevise hvad de kan hos mig.
At de så viser sig at være meget ustabile er i min verden et stort problem.
 
Synes at 50% over normal løn er gulerod nok i sig selv.
 
Men mikkel med hensyn til folkeskolen, så er det jo en kendsgerning at der hver måned er ting fremme i aviserne, sidst var det jo at forældrene krævede at lige netop deres børn skulle behandles anderledes osv.
 
Det har jo også været fremme at de unge når de starter på arbejdsmarkedet kun gider de sjove ting og ikke de kedelige opgaver som ethvert job har, det mener jeg er en brist i skolesystemet.
 
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes, det er en forfejlet tankegang, at penge er en gulerod i sig selv.  Hvad med sammenhold, fælleskabsfornemmelse, selvværd, arbejdsglæde?  Uden disse ting er arbejdet stadig en tung last, som penge ikke kan lette. 
 
Og hvad betyder det for et menneske, at opleve hver dag, at man statusmæssigt er et nul, fordi man svinger en kost, kører med aviser eller vasker op?  Jeg kender svaret, for jeg har førstehåndserfaring.  Jeg hilser altid på rengøringsassistenterne i min datters skole, når vi kommer om morgenen.  Det er de ikke vandt til.  De er vandt til, ikke at eksistere. 
 
Jeg ser gerne, at børn lærer at være så selvstændige og samfundsskeptiske som muligt, gennem både undervisning (samfundsgfag, filosofi) og eksempel.  Man skal nemlig kunne stille spørgsmål til sin eksistens, før man er i stand til at værdsætte fællesskabet og finde sin egen rolle i det.  Et velfungerende fællesskab er ikke en stikker-kultur, hvor staten er en frygtet farfigur, sådan som man kan opleve eksempelvis i eks-kommunistiske lande.  Det kræver et ideologisk grundlag.   
 
Side 14 ud af 14 (138 indlæg)