Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistreres eller ..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jul 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Jeg har overvejet import af forskelige varer i nogle år snart  og nu tror jeg at jeg er ved at være klar til at forsøge mig.

Jeg har kontaktet told&skat ang. import af den vare fra Kina, som jeg ønsker og har fået oplyst toldtarif o.a.

Nu er det bare sådan at jeg lige har nogle spørgsmål, som jeg virkelig håber en venlig sjæl vil svare mig på herinde:

 

Jeg er i øjeblikket på dagpenge, og så er der noget om at man kun må have virksomhed i fritiden ikke?

 

Jeg er ikke sikker på om jeg vil være fuld selvstændig endnu, måske mere sådan hobby baseret tror jeg.. Jeg skal reg. som importør. Men skal jeg også momsreg.? Hvad synes I? Ved godt det med omsætning under 50.000 om året..

Fordele/ulemper?

 

Hvis jeg er reg. som importør, er det så kun for den ene varegruppe det gælder eller?

 

Håber I kan/vil svare mig..

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Ja....prøv af tale med AF.

 

Momsregistrering....kan helt an på din situation.

Har du nogle opstartsomkostninger mv., som er momset, og som kan modregnes evt. salgsmoms?

 

Importørregistrering gælder generelt.

 

Peter

Fra Randers
Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej sandrafalk,
Jeg vil ikke gøre mig klog, men kan man nu reg. som impotør uden at være momsreg. ?? det har jeg ikke hørt man kan, men som sagt vil jeg ikke gøre mig klog.

Reg. som impotør exportør gælder for alle vare der er bare særlige forhold ved import af tøj og sko fra Kina med flere.

Momsreg. på dagpenge ??. spørg din fagforening, de kender reglerne.

Mvh. Jan




Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!



 



 



Jo...importtørregistrering kræver momsregistrering for at du trække importmomsen fra.



 



Peter



Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jul 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Ham fra told&skat sagde at jeg skulle reg. som importør, men at jeg selv kunne vælge om jeg ville momsreg. med det samme.. Men så er det også jeg tænker.. at jeg skal betale 25% importmoms på de varer jeg importerer, hvis ikke jeg er momsreg. Hvis jeg er momsreg. så skal jeg så virkelig huske at holde kontrol med alt hvad jeg sælger og hvad momsen er?? Så jeg kan skrive det på momsregnskabet..

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Ja det skal du så, men importmomsen skal jo ikke betales.

Den har +- effekt.

 

Reelt er det så kun tolden, du betaler til SKAT.

 

Peter

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jul 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeps derfor.. Er det stadig en fordel for mig, hvis nu jeg kun importere 2 gange på et år og omsætning under 50.000?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Jeg kan ikke se, at det skulle være nogen bagdel.

 

Kræver en lille smule styring, men  omvendt kan du så også trække købsmomsen

fra i dit momsregnskab

 

Peter

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jul 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok, så tror jeg ik rigtig jeg er i tvivl mere. Synes også det er mærkeligt at registrere sig som importør og så ikke momsreg. sig. Selvom man ikke har noget at skjule, så kommer det nemt til at se sådan ud synes jeg..

Tusind tak for alle svarene

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sandra,

jeg mener godt du kan importere varer fra Kina til DK, uden at være hverken momsreg. eller importørreg. - dog skal du så være opmærksom på, at du skal  straksfortolde varerne ved ankomst til DK og dermed betale told/moms kontant til SKAT, før du kan få varerne frigivet til frit omløb i DK. Det samme gælder for alle privatpersoner.
 
Det vil da klart være en fordel at  være momsregistreret + importørreg  - lissom Peter revisor er inde på.

M.h.t. firma og SE# på dagpenge - der må du vist hellere spørge AF eller din a-kasse.

Mvh 


Side 1 ud af 1 (10 indlæg)