Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrence og tip-en-ven er det lovligt?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige et spørgsmål angående det her, dog lidt off-topic, men håber det går. :)

Hvis man nu har en webshop, som tilbyder at ens kunder kan få point ved at få sine venner til at købe hos en - Altså at ens kunder får point han/hun kan omforme til penge han kan bruge i shoppen.

Kunde A - Får 2 venner(B) til at købe for sammenlagt 2000 kr. - Han får så fx 20 point for dette, han så kan vælge at købe yderligere produkter for.

Kunde B - Får sine produkter og kan også selv vælge at få sine venner til at købe på ens webshop og derved indtjene point han/hun kan bruge til at shoppe "gratis" for - Vil sige han selv har optjent dem ved at få nye kunder til ens webshop.

Er dette lovligt i denne situation?

Mvh

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Uniddelbat er der jo ikke noget problem i dette.

Du skal dog som webshop være opærksom på at følgende kan ske.

Jeg får alle mine venner og bekendte tli at købe et produkt til dig, og optjener nok point til at jeg kan købe et eller andet forholdsvist dyrt. Derefter sender alle deres produkter tilbage (jf. 14 dages returet). Nu har du en masse fake kunder, og en kunde der har optjent et gratis produkt. En masse tid på at administrerer det hele etc.

Jeg ved det er en besværgelig måde at snyde på, men alligevel skal du være opmærksom på det. Hvordan vil du håndtere dette?

Derudover må man ikke lave købsbetinget konkurrencer, men det er ikke det vi snakker om her.:)

 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)