Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Non profit virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kunne godt tænke mig at starte en virksomhed/fond eller hvad man nu skal kalde det.  Hvor 100 % af indtægterne går til velgørenhed. Hvordan gør jeg det bedst? Hvilken typpe "virksomhed" skal der stables på benen, for at mest muligt af indtægten går til dem der har brug for det, og ikke til "skat" ?

Filmproduktion    Reklamefilm    Viral film   Web film    www.kettner.nu

Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette emne har jeg selv haft mange tanker omkring, og er interesseret i at høre nærmere hvis nogen
kan komme med gode input til etablering af en velgørenhedsfond.

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kettner

Inden vi går i gang med at diskutere organisationsform, kunne du så ikke løfte sløret for, hvem dit hjertebarn er? Hvad er det for en sag, som får dig til at ville kaste dig ud i velgørenhed ved selvstændig virksomhed frem for en eksisterende NGO?

Mange hilsner og god weekend

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil ikke løfte sløret helt endnu... da det hele ikke er på plads endnu...som i nok kan regne ud.
Men  grund  ideen er lavet og udformet., så her lige et par fetures:

1. Produktet er noget man bruger når man skal på nettet ( er ikke unikt, men kunne godt udvikles noget mere)
2. 99 % af alle der går på nettet bruge det.
3. Det er gratis ;) Google står for omsætningen.
4. Brugerne vælger hvilken sag der skal stødtes hver månede.
5. Der vil være noget networking + nogle rigtig gode video testemonials med = markedsføring.

Det vil også være lidt af et eksperiment..... for hvis det lykkedes, så kunne det blive kæmpe.

Nå ja projekt navn. www.9aid.com eller net/org   Det endelige logo er under udarbejdelse.

Men ja organisationsformen... skal jeg have nogle til at kigge på, er allerede igang med at finde folk til at side i en evt bestyrelse.

Filmproduktion    Reklamefilm    Viral film   Web film    www.kettner.nu

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Ligner det ikke engodsag.dk?

så du kunne måske inspireres der, og kunne måske fjerne lidt af "eksperiment" elementet.



 

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil først og fremmest gøre opmærksom på, at En God Sag ikke er en non profit organisation. Det er en virksomhed, som på lige fod med andre virksomheder søger en profit. Det skal ikke ses, som et surt opstød fra min side, fordi jeg synes udmærket om konceptet, og det er helt sikkert, at de kanaliserer nogle penge videre til velgørende formål, som ellers ikke ville være havnet der. Men når det så er sagt, så bliver der barberet endnu flere penge af til administrative formål. En God Sag tager 25% oveni det donationerne til administrations og profit. Disse 25% kunne ligeså godt doneres direkte fra butikkernes side, men så går hele konceptet fra hinanden nemlig PR''en, omtalen og dermed den ekstra omsætning som generes hos butikkerne. En God Sag er helt åbne omkring, at de ikke er en non profit organisation: " Vi vil gerne belønnes rimeligt for den indsats, vi har lagt. Og vi skammer os ikke over at kunne tjene penge på en ide, der gør en kæmpe forskel i verden. Kan vi trække penge ud af virksomheden, så er det fordi vi allerede har doneret større millionbeløb til organisationerne." (http://www.engodsag.dk/content/view/61/52/)

Derfor skal En God Sag betragtes som enhver anden virksomhed, der donerer penge. Tag fx. Pilgrim de har doneret over 5 mio. kr. til Læger Uden Grænser siden 2003. Det skal selvfølgelig siges, at En God Sag ikke kan agere som en hvilken som helst anden virksomhed, men pointen er, at det er en profitvirksomhed.

Tilmeldt 17. May 05
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Lyder som et virkelig spændende projekt du har gang i.

Jeg har et projekt kørende - sammen med et par andre - der hedder ''GMin'', vi tror på velgørenhed kan gøres på mange andre og ofte mere effektive måder end det bliver gjort i dag. Én af de ting vi også tror på er at man sagtens kan blande business med velgørenhed - ikke så man tjener penge på det, men lave en virksomhed hvor netop 100% af overskuddet går til velgørenhed. Du kan læse mere på GMin.org og så har jeg også oversat "What makes GMin different", det kan du hente ved at klikke her.

Hvis du har lyst kan du bare skrive nogle linjer om dit projekt, så smider vi det op på vores side som en GMin-gren så du kan få lidt gratis reklame.

God fornøjelse med projektet!
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)