Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et firma under konkurs fortsætte med at sælge varer?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan et firma, som er gået konkurs fortsætte med at sælge varer. Jeg kan se i pressen at Zepto er gået konkurs, men når man kigger inde på deres hjemmeside, så er den stadig aktiv.

Her tænker jeg på de kunder, som når at købe en computer gennem dem for senere at erfare, at firmaet er gået konkurs før de købte computeren.

Nå men håber at I kan svare.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Kragh:
Kan et firma, som er gået konkurs fortsætte med at sælge varer.

Ja. Kurator kan godt vælge at lade butikken køre videre og komme af med varerne på den måde. Der skal dog fremgå at firmaet er under konkurs i forbindelse med virksomhedsoplysningerne på hjemmesiden.

Henrik

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Og eftersom Zepto er en postordrevirksomhed, så kan du godt køre dit dankort igennem, da de ikke må trække betaling før varen afsendes.

MEN MEN MEN - hvem gider købe noget i en virksomhed under afvikling, da ingen længere har en garantiforpligtelse overfor det nyerhvervede isenkram - og rygterne siger, at det er hver tredie nye pc der har fejl, mangler og for kort levetid?

Flemming

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Og eftersom Zepto er en postordrevirksomhed, så kan du godt køre dit dankort igennem, da de ikke må trække betaling før varen afsendes.

MEN MEN MEN - hvem gider købe noget i en virksomhed under afvikling, da ingen længere har en garantiforpligtelse overfor det nyerhvervede isenkram - og rygterne siger, at det er hver tredie nye pc der har fejl, mangler og for kort levetid?

Flemming

Du skal passe på med Dankort. Da Sterling krakkede mistede de der havde betalt med Dankort deres betalinger, medens de der havde betalt med kreditkort fik pengene tilbage. 

MVH jens

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Flemming:

Og eftersom Zepto er en postordrevirksomhed, så kan du godt køre dit dankort igennem, da de ikke må trække betaling før varen afsendes.

MEN MEN MEN - hvem gider købe noget i en virksomhed under afvikling, da ingen længere har en garantiforpligtelse overfor det nyerhvervede isenkram - og rygterne siger, at det er hver tredie nye pc der har fejl, mangler og for kort levetid?

Flemming

Du skal passe på med Dankort. Da Sterling krakkede mistede de der havde betalt med Dankort deres betalinger, medens de der havde betalt med kreditkort fik pengene tilbage. 

MVH jens

Dét var skarpt iagttaget, men det har du faktisk ret i. Kreditkortene er ikke underlagt præcist de samme vilkår og betingelser som dankortet, der alene er et debetkort. Tak for det! :)

Flemming

 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Ja. Kurator kan godt vælge at lade butikken køre videre og komme af med varerne på den måde.

Er det så også kurator som bestemmer hvem skal tage garanti ordningen ?

/allan

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen garanti ved køb fra et konkurs eller dødsbo. Medmindre det er klart beskrevet på fakturaen at producenten (som vi så her formoder) ikke er den pågældende der er gået konkurs -

mvh
per krabbe
Nu også med blog - scanboat.com

 

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så var det lige jeg havde overset at det var producenten Angry så der er ingen garanti -

mvh
Per Krabbe

 

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Tillykke med bloggen dejlig at se nye tiltagSmile

/allan

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu fået andet af vide fra Computercity - citerer:

Mit spørgsmål omkring købet af en zepto lcd skærm: Så det vil sige at jeg f¨år garanti ved at købe Zepto gennem jer?
Hvad hvis fjernsynet går i stykker ? ved produktionsfejl selvfølgelig - af ren nysgerrighed - hvordan vil i så kunne reparere den?
Kan jeg evt få på skrift at jeg har 2 års garanti hos jer hvis jeg køber den? :)

De svarer:

Hej Mikkel
 
Du har som nævnt 2 års reklamationsret jf. købeloven, ganske som på andre produkter. Vi adskiller os ikke på dette punkt fra andre erhvervsdrivende der handler med forbrugere, men overholder naturligvis købeloven. Skulle produktet lide af en fejl som er omfattet af reklamationsretten inden for disse 2 år vil vi enten reparere, ombytte eller evt. hæve købet såfremt manglen ikke er uvæsentlig. Hvordan vi reparerer den er vores problem, men jeg ved at der er serviceværkssteder som ligger inde med lager af reservedele til Zepto, så personligt tror jeg ikke det bliver noget stort problem, men som nævnt vil det ikke være dit problem. Hvis Zepto tidligere har givet en garanti som ligger ud over hvad købeloven foreskriver, er det ikke en garanti vi overtager. Så vidt jeg kan se ud fra http://www.zepto.dk/Information/Default.aspx?informationid=343 er dette dog ikke tilfældet, da det også ser ud til at de blot henholder sig til købeloven.


Det vil altså sige jeg har garanti ved at købe det gennem  Computercity?
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)