Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IP spørgsmål: Class-C’s egentlige betydning for SEO?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan nogen svare mig på, hvor vigtigt det er, at hjemmesider der linker til hinanden ikke har samme class-c?

Mine spørgsmål går på:

1) sideA (IP1, Class-C1) linker til sideB (IP2, Class-C1) (Altså samme begyndelse af IP’erne linker internt. Har det samme funktion som rel=’nofollow’ – eller giver det stadig linkjuice?)

2) sideA(IP1, Class-C1) linker til sideB (IP1, Class-C1) (Altså eksakt samme IP’er linker internt. Har det samme funktion som rel=’nofollow’ – eller giver det stadig linkjuice?)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi hvis du selv sætter noget link-netværk op, så gør du det som regel på samme maskine (ip-range) for at spare penge. Normalt ligger hvert link jo på sin ip-adresse. Dog er der naturligvis noget hvor det er store webhoteller som har flere sider på samme server til tilfældigvis linker til din side.

Hvis vi antager at det ikke har betydning for ip-adressen, så gæt på hvor mange blogs du kan have liggende på en server hvor du har 100 GB plads :)

Som det er nu skal du ud og have et webhotel for hver site du vil have et link fra hvis du selv vil styre det.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:
Jeg forstår ikke helt dit svar. På mit almindelig webhotel, kan jeg have 20 domæner tilknyttet en enkelt administration. Det stemmer ikke overens med dit indlæg, om man typisk kun har et domæne pr. webhotel?

Patrick:
Jeg kan ikke svare dig hvor vigtigt det, men det har relevans. Ligesom placeringen af din webhost, så er det ikke ligegyldigt om det er i Thyborøn eller Thailand, når dit indhold sigter geografisk mod Danmark.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:
Niels:
Jeg forstår ikke helt dit svar. På mit almindelig webhotel, kan jeg have 20 domæner tilknyttet en enkelt administration. Det stemmer ikke overens med dit indlæg, om man typisk kun har et domæne pr. webhotel?

At du har 20 er én ting.. normalt har man 1 ;) Men jeg tror ikke at det vil give ret meget linkjuice hvis dine 20 domæner linker til hinanden.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:
Niels:
Jeg forstår ikke helt dit svar. På mit almindelig webhotel, kan jeg have 20 domæner tilknyttet en enkelt administration. Det stemmer ikke overens med dit indlæg, om man typisk kun har et domæne pr. webhotel?

Jeg vil umiddelbart vurdere at det vil være et problem, da alle domæner er på samme IP-adresse. Så hvis du linker indbyrdes med domæner, kan google godt vurdere at det er et linknetværk.

Casper:
Patrick:
Jeg kan ikke svare dig hvor vigtigt det, men det har relevans. Ligesom placeringen af din webhost, så er det ikke ligegyldigt om det er i Thyborøn eller Thailand, når dit indhold sigter geografisk mod Danmark.

Jeg kan heller ikke svare på hvor vigtigt det er ikke at linke indbyrde mellem domæner der er på samme IP-adresse. Men jeg kan da sagtens se logikken fra Google's side, at det må være mindre troværdigt. Jeg kan forestille mig at Google vurderer et link fra en server på en IP-adresse/net til en server på en anden IP-adresse/net højere end link, hvor serverne er på samme net og/eller IP-adresse.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik stadig ikke svar på samme class-c ?

Ofte benytter hosts sig af samme class-c. Så hvis man har 2 forskellige webhoteller på samme host, har man næsten samme ip. Hvor meget linkjuice kan man få presset ud af den appelsin?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:

Ofte benytter hosts sig af samme class-c. Så hvis man har 2 forskellige webhoteller på samme host, har man næsten samme ip. Hvor meget linkjuice kan man få presset ud af den appelsin?

Jeg vil tro at det gælder det samme her som med IP. Netop fordi det er forholdsvis nemt at få plads på andre servere.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidst jeg kiggede var det officielle svar fra google at det absolut ikke havde nogle betydning om man laa paa samme class c* netvaerk. (Det har muligvis betydning hvis det er samme ip)

*Og class C findes teknisk set ikke mere paa internettet, men jeg gaar udfra at du mener et /8 :}

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så konklusionen er:

- Lige så snart man har samme Class-C, som en given linker, så tæller linket som rel='nofollow'.
- Hvis man skal linke til/fra ens egne sider, og stadig få linkjuice, skal man have webhoteller hos flere hosts.

Hvis jeg har forstået det korrekt. Jeg vil lige lade debatten køre for at se om der er flere synspunkter på sagen. Men tak for hjælpen indtil videre Aminoer :)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja se det ændre hele situationen. Har du nogle links med disse inforationer så vi kan læse en uddybelse af det ? :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)