Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et godt råd til Thorborg vedr. Amino Freelancer

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Christesen:
Alternativt kunne man tage et fast gebyr fra en freelancer pr. opgave de vinder, men mit indtryk er at opgavestørrelserne er meget forskellige så det ville nok også være en kedelig model.

 

Jeg synes faktisk ikke det en kedelig model, tænkte selv på det, men ville lige gå tråden igennem for at se om nogen var kommet op med det samme.
Trendsales tager fx. os nogle procenter pr. salg. Hvilket er smart, og mon ikke os det giver lidt i kassen.

 

Peter Vendel

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Det du er igang med mht. procenter pr. opnået salg er præcis hvad mit koncept på www.fokus-leverandoerservice.dk går ud på. Jeg forsøger at hente nogle henvisningsprocenter hjem, men det er meget op ad bakke. Mest pga. manglende tid, da min bogholderi-virksomhed tager rigtig meget af tiden. Jeg har dog måttet erfare at også sådan noget som "gratis"-begrebet mødes med stor skepsis. Jeg har (næsten) valgt at udvikle yderligere services, så indkøbsservicen blot er en enkelt vare på hylden. Den røde tråd i mine yderligere services skal være, at det skal være gratis for mine klienter og derfor skal være de leverandører, som nyder godt af mit netværk, som skal have lov at punge ud.

Jeg synes, at det "etablerede" erhvervsliv, hvis man må kalde det det, skal præsenteres for Amino Freelancer på en sådan måde, at de skal have lov at punge ex. kr. 1.000,- ud som et engangsbeløb for at få adgang til den utrolig store talentmasse, der er herinde på Amino. Jeg vil meget gerne diskutere mine yderligere ideer via PM eller på mailen.

Michael Kousgaard

Fra København
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at ta' et kig på www.elance.com - de tjener bl.a. penge på fremhævning af din annonce. Man kunne derudover tage penge for at sende opgaven ud til relevante freelancere (pr. mail) eller eksponering på forside mm.

PurpleCow - Websites der skiller sig ud

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Hej Simon

Rigtig god ide og jeg forstod den udmærket.
Eneste udfordring er at det desværre i Danmark er svært at tage småbeløb fra folk og lave et system der kan gøre det er hammer dyrt.
Men jeg tænker lige mere over det.

Dbh Martin

Det ene udelukker vel ikke det andet.

Jeg synes man skulle tage et kig over skuldrene på dem der har succes med min model. Google, Facebook mm.

Forudbetaling eller bagudbetaling.

__

Det fede er jo, det blot er en lille ting for dem som opretter opgaverne, og en fordel. Freelancere der har råd til at indrykke sådanne annoncer er seriøse. Man kan jo stadig væk godt have normale bannerreklamer ude i siderne og tage 19,- pr. måned for alle freelancere og noget helt tredje.

Et eksempel på en annonce, som ville vises for brugeren der har oprettet en opgave og brugt ordet "Google Adwords"

Jeg tror på målrettet markedsføring. Segmenteret. 

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

@Denras jeg er lidt på linje med @Jacob. At betale for at lægge en opgave ud, vil give langt færre opgaver og det er ikke godt, men tak for ideen!

@Peter, En model hvor man betaler en procentdel af den opgave man vinder passer også mig bedst. Den virker fair og fornuftig og jeg tror de fleste vil kunne leve med den.

@Indkøberen, Jeg tror bare ikke på at virksomheder gider at betale for at lægge bud ind. Jeg tror det er langt mere realistisk at lade byderne betale og så kan de lægge det oven i deres budpris. Så kommer virksomhederne til at betale alligevel.

@Frederik, tak, det vil, jeg gøre.

@Simon, du har helt ret og vi bruger allerede sådan et system på Amino, så det vil være let at lave.
God ide!

Dbh Martin

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)