Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelselsret? - HJÆÆÆLP!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Tranbjerg J.
Tilmeldt 31. Jan 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Jeg ejer www.duftshoppen.dk - og er for nyligt blevet kontaktet af en kunde som gerne ville vide mere om vores handelsbetingelser herunder vores fortrydelselsret.

Jeg fortalte pænt at det havde vi ikke, og nu er det sat en storm ind på at få vores webshop lukket.

Jeg kører parallel import af parfumer fra østen, og der foregår således at kunder bestiller via vores danske hjemmeside, hvor efter ordren går til vores lager i Asien.

Vores leverandør i Asien har ingen problemer med den 14 dages fortrydelsesret, men leverandøren nægter at tage parfumer retur, da disse ikke kan ekspederes af luftfarten på grund af internationale luftfats regler.

Mit spørgsmål er så; kan jeg skrive at min webshop har 14 dages returret - dog ikke for parfumer? Er det lovligt?

Mvh.

Jan Jørgensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Har man ikke altid en fortrydelse ret som kunde, på minimum 14 dage når man handler på nettet?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Janza:

Mit spørgsmål er så; kan jeg skrive at min webshop har 14 dages returret - dog ikke for parfumer? Er det lovligt?

Hvis du handler med private kunder kan du ikke fravige reglerne om fortrydelsesret med den pågældende varegruppe. Der er kun nogle ganske få undtagelser omkring hvilke varer der ikke er fortrydelsesret på og parfume er ikke en af dem.

Men du kan i dit tilfælde sandsynligvis slippe afsted med at forlange at det returnerede skal være i uåbnet emballage da det ofte udgør en del af produktets værdi.

Men helt at tilsidesætte returretten giver dig kun problemer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Den eneste undtagelse for 14 dages returret er specialfremstillede varer. Og det kan man vist ikke sige, at parfumer er. Du kan altså ikke komme uden om at give kunden 14 dages returret. Så du må nok bare håbe på, at der er en anden kunde, der køber parfumen.

 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror desværre det er dit problem hvordan du kører importen osv. , og du skal give fortrydelsesret.

Men vil det da være et problem for dig ??  det er sikkert yderst begrænset hvor mange der fortryder, og du kan jo bruge varen ved næste bestilling.

mvh

Jesper

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ik frasige dig fortrydelsesretten, som dansk og eller europæisk firma. Det er en del af standard betingelserne ved fjernhandel. Eneste måde de evt kan frasiges er, hvis i kunde tilpasser parfumerne, og dermed gør dem unikke.

Iøvrigt skal i passe på med parfumer fra Østen. Hvis det er mærkevare parfumer, så laver I illegal parallelimport, og det takseres på lige vilkår med fake varer!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Fortrydelsesret har alle kunder, 14 dage.

Men du kan sætte betingelser, der dog skal indeholde visse grundregler.

Har flasken været åbnet, mener jeg ikke man er nødt til at tage varen retur, men at bevise det er noget andet.

mvh

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Fortrydelsesret har alle kunder, 14 dage.

Men du kan sætte betingelser, der dog skal indeholde visse grundregler.

Har flasken været åbnet, mener jeg ikke man er nødt til at tage varen retur, men at bevise det er noget andet.

Ikke for at voldtage insekter, men det er kun ved privatkunder der forholder sig sådan.

I tilfældet med parfume ville jeg pakke det i folie, og kræve at den er intakt ved eventuel returnering.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)