Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Væltede byggematerialer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Måske nogen har et bud på følgende forhold.

Jeg har haft et parti vinduer som væltede i stormen i onsdags og dermed skadet.

Vinduerne blev modtaget af husejer og han skrev under på fragtbrevet. Jeg blev ikke tilkaldt af chauffør men var dog adviseret om at leverencen ville finde sted denne dag.

Jeg blev ringet op af husejer om at vinduerne var væltet kl 16 selvsamme dag, netop som jeg var på vej til adressen.

Hvordan er er mine dækningsforhold i dette tilfælde og når det er storm. Jeg har hele forsikringspakken under Dansk Byggeri, dog dækker denne ikke storm har jeg fået at vide, dette skulle være under bygherres/husejers forsikring.

Er dette rigtigt?? Og er han dækket når vinduerne må være min ejendom sålænge de ikke er betalt og indbygget i huset. Jeg kan ikke lige gennemskue dette. Måske nogen kan hjælpe derude?

Vh / Tømrermesteren

Fra Holstebro
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Giv din forsikring et kald og spørg om du er dækket.

/Madsen

Fra København
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tømrer,

Jf AB92, §10 Stk. 3. Materialer og andre leverancer, som er bestemt til indføjelse i arbejdet, skal leveres af entreprenøren uden ejendomsforbehold. Når de pågældende genstande er leveret på byggepladsen, tilhører de bygherren.

- hvorfor jeg ener at det er korrekt at den ligger hos bygherre, det er min erfaring at også tyveri o.l er bygherres ansvar. Bygherre bør almindeligvis tegne en "all-risk" forsikring i forbindelse med byggearbejder, som primært dækker skader på 3. mands ejendom, og foruden være dækket af sin egen (husforsikring) på andre forhold, her er det altid en god ide at varsle sit forsikringsselskab inden byggeriet påbegyndes.

Alt kommer dog an på hvad der er aftalt, f.eks AB92, og hvordan bygherre konkret er forsikret.

Jeg har ikke kendskab til dansk byggeris forsikringspakke, så her kun mine referencer fra min praksis som arkitekt.

 

mvh

NoNo

 

Fra Tystrup
Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

et hurtit skud fra hoften.

ifølge AB92. er enhver ansvarlig for egen entreprise, indtil byggeriet er afleveret.

Jeg er bange for at du skal tage en slåskamp med dit eget forsikringsselskab.

Sigma Gruppen - Rengøring til tiden - Fordi Service og kvalitet er et valg. 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis jeg skriver under på jeg modtager en palle med glas, og har modtaget dem, og de så 5min efter vælter rundt og alt er gået i stykker så kan jeg da ikke give fragtmanden skylden eller ansvaret?

 

eller hvad?

Fra København
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Pointen her er, at alt kommer an på de aftalte forhold mellem entreprenør og bygherre. I de aftaler er der god grund til at tænke sig om.

AB92 er refereret korrekt ovenfor, men er den altså kun gældende hvis det er aftalt på forhånd.

mvh

No

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)