Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Porto / ekspeditionsgebyr / returvarer

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var faktisk en god ide med den der 5-10kr. ting. En som jeg vil overveje.

Jeg tænkte på en sidste ting, hvor jeg igen er i tvivl om loven. Synes at der har været skrevet meget forskelligt omkring det.

Er det lovligt at man kan skrive at bestillingsvarer ikke tages retur?

Jeg ved godt at det er muligt med varer som er specielt lavet specifikt til én kunde.

Men hvad med de helt alm. varer som bare ikke er på lager.???

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt er der fuld returret på og pengene tilbage når det gælder nethandel - eneste undtagelse er den du selv nævner, nemlig hvis man har fået speciallavet en vare (eks indgraveret navn eller lign).

Hvis vi bestiller noget hjem for en kunde, plejer vi at fortælle kunden at det er vigtigt at hun så også ønsker varen når hun får den - osv - bare for at hun er klar over at det er vigtigt for os. Vi har endnu ikke oplevet at få en bestillingsvare retur. Det er så heller ikke noget vi gør i ret meget - så må de vælge noget af alt det andet vi har :·)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

> eneste undtagelse er den du selv nævner, nemlig hvis man har fået speciallavet en vare

Der er også en undtagelse for "digitale produkter". Om der findes endnu flere undtagelser ved jeg ikke :)

Min advokat har lavet denne formulering i forhold til min eBog: "E-bøger er et digitalt produkt og der er fra det tidspunkt download er sket derfor ingen returret, men du har som køber stadig to års reklamationsret. "

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Ja, det er da irriterende. Vores returprocent er 7% og det tror jeg faktisk er i den lave ende indenfor vores område.

En ide jeg kom på forleden, var at tilbyde kunden en ekstrem billig vare inden de går til betaling. En vare som koster 5-10 kr. og som alle kan bruge. Hvis kunderne køber denne, så tænker de nok ikke over også at returnere den, når de har fået den så billigt - og du bliver fri for at refundere porto og gebyrer.

Jeg tror ikke engang at kunderne er klar over, at de rent faktisk har krav på at få portoen retur.

Genialt tænkt Yes

Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Super...

Tusind tak for alle jeres svar. Dejligt at vide præcis hvad rettighederne er for én selv samt kunden.

Men puha der er godt nok mange netbutikker derude, som ikke overholder disse. Jeg ønskede bare ikke slev at komme i klemme med loven Big Smile

Igen tak for alle de gode svar, som helt sikkert fik svaret på alle mine spørgsmål...

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)