Alt er der fuld returret på og pengene tilbage når det gælder nethandel - eneste undtagelse er den du selv nævner, nemlig hvis man har fået speciallavet en vare (eks indgraveret navn eller lign).
Hvis vi bestiller noget hjem for en kunde, plejer vi at fortælle kunden at det er vigtigt at hun så også ønsker varen når hun får den - osv - bare for at hun er klar over at det er vigtigt for os. Vi har endnu ikke oplevet at få en bestillingsvare retur. Det er så heller ikke noget vi gør i ret meget - så må de vælge noget af alt det andet vi har :·)
> eneste undtagelse er den du selv nævner, nemlig hvis man har fået speciallavet en vare
Der er også en undtagelse for "digitale produkter". Om der findes endnu flere undtagelser ved jeg ikke :)
Min advokat har lavet denne formulering i forhold til min eBog: "E-bøger er et digitalt produkt og der er fra det tidspunkt download er sket derfor ingen returret, men du har som køber stadig to års reklamationsret. "
Ja, det er da irriterende. Vores returprocent er 7% og det tror jeg faktisk er i den lave ende indenfor vores område.
En ide jeg kom på forleden, var at tilbyde kunden en ekstrem billig vare inden de går til betaling. En vare som koster 5-10 kr. og som alle kan bruge. Hvis kunderne køber denne, så tænker de nok ikke over også at returnere den, når de har fået den så billigt - og du bliver fri for at refundere porto og gebyrer.
Jeg tror ikke engang at kunderne er klar over, at de rent faktisk har krav på at få portoen retur.