Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af .no domæner.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Er der nogen der ved om der findes en løsning der ikke kræver lokalt registreret firma, evt. en agentløsning?
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er jeg ikke rigtigt inde i reglerne for det norske tld, men efter at have gennemlæst nedenstående del af Norid''s regler tvivler jeg på at det er tilfældet:

5. Krav til søkeren - hvem kan søke?

5.1 Søker må være en organisasjon som er registrert i Enhetsregisteret, se liste over hvilke organisasjonsformer som kan søke (vedlegg E). Organisasjonen må ha norsk postadresse.

5.2 Hver organisasjon kan til enhver tid inneha inntil 20 domenenavn, direkte under .no. I tillegg kan en organisasjon inneha inntil 5 domenenavn under hvert geografiske domene organisasjonen tilhører, samt 5 domenenavn under hvert kategoridomene organisasjonen tilhører.

5.3 Privatpersoner kan ikke registrere domenenavn under noen av de domenene Norid forvalter. Privatpersoner kan imidlertid registrere domenenavn under priv.no.


Antalsbegrænsningen gør det jo uattraktivt at fungere som mellemmand, eftersom man som jeg forstår det er tvunget til at registrere en ny virksomhed i Norge for hver XX domæner du registrerer. Du kan se mere på Norid''s webside: http://www.norid.no/navnepolitikk.html
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jeg bange for du har ret i, når der er den begrænsning vil virksomheder der registrerer for andre vel sørge for at tjene godt på det for ikke at miste hele deres "kvote" på ingenting :)
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, så fandt jeg en "agent":

.no  (Norge)

Årlig vedligeholdelsesafgift: 690,00
Vedligeholdelsesafgiften skal betales 1 år forud ved registrering

Lokalt selskab påkrævet: Ja, men vi tilbyder desuden registrering via vor norske agent, således at kunder uden domicil i Norge kan registrere. Selve agent løsningen koster kr. 499,00 p.a. 
Flere domæner tilladt: 20
Registreringstid: ca. 1 uge


http://www.1-domain.dk/domaene_registrering_europa.asp

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)