Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøbskurv på pixmania.com, hvad syntes i om den måde den er lavet på?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allesammen

 

Jeg vil gerne høre jeres mening om hvordan i har det med den måde indkøbskurven virker på, på pixmania.com.

Altså det her med at når du vælger at smide en ting i kurven, så kommer den med et lille vindue mit på skærmen og fortæller hvad du har lagt i kurven, samt spørger om du har lyst til at fortsætte med at handle eller gå til kurven. Der bliver samtidig registreret en artikel i indkøbskurven i toppen, højre hjørne. 

Er dette en brugervenlig måde at gøre det på? Eller er der andre bedre måder, fx intimo.dk.

Jeg kan faktisk bedre lide pixmanias metode hvor der kommer et vindue op, end den med at man med det samme sendes videre til indkøsbkurven på en ny side, og HER så skal vælge om man vil checke ud eller handle videre, men hvad er jeres mening om dette.

Er der nogle af jer der kan se hvilken teknisk løsning pixmania har valgt, altså er vinduet lavet i Java eller hvad? 


 

Kim Sand Sørensen 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
pixmania.com''s indkøbskurv synes jeg fungerer netop som jeg kan lide det, nemlig uden afbrydelse i indkøbsprocessen. Jeg vil selv bestemme hvornår jeg vil gå til kassen med mine varer, og jeg synes egentlig Pixmanias idé om en lille "popup", som lader dig fortsætte eller gå til kassen med et enkelt klik er glimrende.
Jeg synes dog jeg opnår samme effekt hos intimo.dk, hvor varen tilføjes indkøbskurven til højre, som bygges op efterhånden. intimo.dk har gjort det helt rigtige med deres lille animation, der viser, at varen lægges i kurven - den flytter samtidig effektivt brugerens fokus til indkøbskurven, så man bliver mere opmærksom på at der sker noget her. Det gør pixmania ikke så godt, men det er vel som sådan heller ikke nødvendigt. Leder man efter indkøbskurven, skal man nok finde den.

Pixmania gør brug af Javascript og formentlig en smule AJAX til at lagre den aktuelle indkøbskurv i databasen. En interessant betragtning er dog, at begge butikker har glemt fallback til brugere uden Javascript aktiveret. :)

Desuden kan man ikke helt nævne Pixmania uden at linke til min kollegas blog: http://www.razor.dk/2006/may/01/intelligent-udvaelgelse-af-kontekstuelle-reklamer-eller-mangel-paa-samme/
- det er ganske skægt. :)


Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Og det endte med at jeg måtte afbestille efter tre måneders forgæves ventetid...
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)