Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debat om overskrifter

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange Amino'er laver desværre dårlige overskrifter og det giver 1 problem og en mistet mulighed. Problemet er at folk får færre gode svar og mange gode folk læser irrelevante indlæg, da de ikke ved hvad de indeholder. Den mistede mulighed er, at man ved at skrive gode overskrifter, får en masse trafik fra Google og det er godt for Amino, men også godt for spørgeren, der på den måde får flere svar. Hvad mener folket om at vi af og til omdøber overskrifter på Amino? Dbh Martin
Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mening om sagen her er faktisk meget kort, idet jeg synes det er en god ide hvis admins af og til omdøber overskrifter her, så længe brugeren bliver gjort opmærksom på det på en måde, og det ikke tager overhånd, hvorved det lige pludselig er admins der skal bestemme 100% hvad der skal stå i vores overskrifter.

Så kort sagt, god idé Smile

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

God idé.

Vi gør det selv på Gratissnoller.dk - Mange skriver spørgsmål med en overskrift som "Hjælp mig"

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Censur!!Big Smile

Spørg til side. Jeg er meget bevidst om overskrifter selv når jeg skriver på egne sider. Jeg har også konstateret at gode overskrifter har genereret godt med trafik.

Men - jeg synes det er farligt at Amino ændrer overskrifter, da der også kan være en mening - måske underfundig - som Amino misser og dermed ødelægger  meningen for den der har skrevet indlægget.

Selv ville jeg blive rasende, hvis der var en som ændrede mine overskrifter....

Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke selv god til at skrive overskrifter og jeg indrømmer da nogen gange indrømmet at det er min iver på at få svar eller en super idé i mit hoved som jeg bare skal ahve ud i verdenen der står i vejen for det..

Men skift endelig overskrifter.. Det hjælper også for os der leder efter svar istedet for at oprette en ny tråd.

 

Så gør det endelig! :) Det gavner vil jeg vædde med:)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det er klart for mig at overskrifter som hjælp! og lign. kan have brug for en længere titel, men jeg tror mere det bunder i at man ikke kan se i hvilken gruppe indlæggene hører under, når man som jeg, der er en doven svinehund, kun læser de første 5-10 nyeste indlæg

Jeg kunne sagtens finde på at lave en anden overskrift end "webshop programmør søges" hvis jeg helst ville have at man rent faktisk læste mit indlæg, fremfor at få en masse automathenvendelser fra dem der har koblet Amino alert på.

Så far med lempe.

Michael

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er ok at omdøbe overskrifter i de tilfælde, hvor folk bare skriver "hjælp" eller lignende, der er helt håbløst. Jeg synes ikke, at det er ok, hvis det ligner noget tekst, som folk rent faktisk har tænkt over.

Man skal også overveje, at trådstarter kommer til at fremstå som forfatter af overskriften for den øvrige verden.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

Dårlige overskrifter har eksisteret siden internettets start, så jeg tror ikke på at udelukkende 'bedre uddannelse af brugerne' vil løse problemet. Det vil også give en masse støj (stemning), hvis der i hvert indlæg blev gjort opmærksom på at spørger skal skrive en bedre overskrift. Jeg har følgende løsningsforslag ud fra en hurtig brainstorm:

En knap, hvor alle kan anmode spørger om at ændre overskriften på indlæget, samt skrive deres eget forslag. Spørger skal selv godkende den nye overskrift, eller kunne ændre den. På den måde vil han blive gjort opmærksom på problemet, uden det giver støj.

En godt udviklet PHP funktion kunne nemt finde og gøre opmærksom på langt de fleste af de dårlige overskrifter:
+ Søg efter mange ens tegn efter hinanden ("hjææææælp").
+ Kun et ord i overskrift  ("hjælp")
+ Samme ord gentaget mange gange ("hjælp hjælp hæjlp")
+ Ban list ("se her","tjen penge")
Om det skal være en dirkete forhindring, eller det blot skal udløse en notits om at den her overskrift ser ud til at være piv ringe ved jeg ikke.

Håber det kunne bruges :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne det være en ide at lave en automatisering i tilfælde af at i ser en overskrift i gerne vil omdøbe... et tryk på en knap - skriv hvad overskriften kunne ændres til - send afsted til trådstarter... som så får en mail ala: Må vi have lov til at ændre overskriften i din tråd fra xxxxx til xxxxx. Tryk her hvis det er ok. Og hvis personen godkender - vil ændringen automatisk ske.

Det var da en god ide - og endda uden at træde nogen over tæerne Wink

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle : To hoveder, samme tanke :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)